Bucket list – Juni Måned

♥ Lære meg å kjøre i rundkjøringer igjen. Jepp! Etter seks år med lappen er jeg blitt så utrolig sløv på dette punktet. Jeg ligger mer eller mindre alltid i feil felt, eller bare midt mellom begge og blinker bare når det passer meg. Det skal det bli slutt på. Juni er måneden for å bli en flink sjåfør igjen!

♥ Finne en ny serie jeg kan se på. Det er bare et par dager siden jeg begynte å se på Skam, og etter syv episoder var jeg enda ikke frelst, men SÅ dere.. Så skjedde det noe! Nå har jeg bare to episoder igjen av sesong 2 og jeg er som absolutt alle andre superfan. Haha! Det er litt av et syn her hos oss nå om ettermiddagene.. Daniel og jeg har ikke helt lik tv-smak så han sitter i stuen og ser på serier han liker mens jeg sitter på soverommet og ser på det jeg liker. Hehe, de romantiske hverdagskveldene i samme sofahjørnet er vi forbi altså.

♥ Feire to store bursdager! Verdens beste bestemor fyller 70 år 18 juni, og har invitert både Daniel og meg til Stavanger for feiring denne lørdagen! Ellers fyller min kjære mann 25 år helgen etter, og det må vi jo også se og få feiret på et morsomt vis! Ah, juni blir en knallmåned <3

♥ Jeg vil ta årets første bad i Norge! Det bør ikke bli noe problem nå som de melder opptil 26 grader denne uken. Værmeldingen sier sol hver eneste dag og rådeilige temperaturer, så allerede i morgen drar jeg med meg Annika til stranden for litt soling og latskap. Endelig er sommeren her!

♥ Juni er også måneden jeg skal få holde jentenes syforening! HURRA! Det blir ikke før slutten av måneden, men da skal jeg altså diske opp med litt real sjømat. Blåskjell, kreps, reker, vanlig krabbe, kongekrabbe… Mmm, you name it. Kanskje været er så fint at vi kan spise ute også? Jeg må bare klikke hjem noen hagemøbler først.

♥ Booke sommerferien 2016. Planlegge alt som kan planlegges og booke denne klisseferien som jeg har snakket om siden januar. Haha! Jeg har nå sendt forespørsel til orkideekspressen.no om de kan snekre sammen den perfekte Thailandferien til oss for en sum så nå krysser jeg fingrene for at de har noe ledig. Ellers får vi selvfølgelig bare reise et annet sted nå og spare Thailand til vinteren.

♥ Dra på telttur før myggen tar helt avgårde. Jeg sendte inn dette ønske til mannen i går kveld, så til fredag drar vi til en destinasjon han plukker ut, camper der i telt for natten og bruker hele lørdagsmorgenen på å sole oss, spise noe godt og bare ha litt kvalitetstid sammen. Gud så bra det blir!

♥ Geir har lovet å invitere Kristina og meg på biffmiddag i juni, så dette gleder jeg meg også noe helt hinsides til! Jeg har nemlig på følelsen at Geir ikke bare er supergod med mat, men også verdens flinkeste til å diske opp.

Hihi, sommerfest hos regnskapsføreren it is!  <3
Håper tirsdagens deres er fin. Nå sitter jeg hos frisøren og jåler meg.

Bildene er fra Pinterest

23 kommentarer
    1. Så gøy å lese disse bucket-listene dine! Kanskje jeg skal begynne med det jeg og. Må jo være motiverende å ha noen mål å jobbe mot for hver måned?? 😀

    2. Så fine mål du har for måneden ^^
      Jeg anbefaler serien Younger. Begynte nettopp å se den selv, og elsker den allerede 😀
      Telttur er noe jeg også ønsker å gjøre snart. Forhåpentligvis i løpet av juli, men skal ikke se bort i fra at det kan bli denne måneden også. Piknik skal jeg hvertfall på, og det i løpet av denne uken med kjæresten ;-D
      Kos deg på sommerfest <3

    3. Lite tips: ikke reist til Thailand på sommeren! Husk at det er høsten, vinteren og våren som er “sommer” i Thailand – om sommeren er det regntid i Thailand, og regner ca hver dag!

    4. Eg e ganske sikker på at det e regntid i Thailand no? Hehe, ikkje så romantisk å vere i Thailand uten sol og opplett vêr vel?😅

    5. Satt nettopp og drømte meg bort til Trisara, Phuket. Livingdelux bloggeren fikk sponset flere opphold her i en osean view pool villa. Det blir med drømmen når jeg sjekket pris men koselig å drømme seg bort også:D

    6. Jeg kom nettopp hjem fra neste to uker i Thailand, og dit måå dere bare dra om dere får muligheten! Men husk at nå begynner regntiden der, vi var der akkurat i slutten av ‘sommersesongen’ deres. Hua Hin kan hvert fall anbefales, og luksushotellet Centara Grand er det flotteste hotellet jeg har vært på noensinne. Søk det opp!! Men jeg ville kanskje spart Thailandferien til vinteren eller våren <3

    7. Thailand i sommer? Har vurdert dette selv, men skeptisk til været…. :/ vet du noe om det? Hvor i Thailand? 😀

    8. Anonym: Jeg har vært i Thailand tre ganger før, og alle gangene om sommeren mellom mai og juli. Værmeldingen sa pøsregn hver dag i to uker i strekk hver eneste gang, men det regnet ikke en eneste dag. Kun da jeg var litt lengre i sør fikk vi regn, men da var det 10 minutters pøsregn og så strålende sol igjen, så regntiden i Thailand frykter jeg ikke <3

    9. Christina i London!: Ah, det ser nydelig ut! Heldiggris altså! <3 Har så lyst til å oppleve Hua Hin selv og har etterspurt reise både dit og til to andre steder sør hos orkideekspressen. Krysser fingrene for at vi finner den perfekte turen og at vi slipper unna regnet :')

    10. Vilde: Så herlig å høre 😀 Blir så glad! Orkideekspressen.no er bare en nettside som selger eksotiske, litt mer luksuriøse reiser. De selger ferdige pakkereiser eller du kan kontakte dem selv og spør om de kan sette sammen en reise med fly, hotell og utflukter for en satt makspris. Da kan du også velge flere områder i samme land så setter de sammen den ferien som passer deg aller best 🙂

    11. Vilje: Ja det er det, men jeg tror ikke det er så galt med regntid i Thailand. Det regner ikke slik som det gjør her i Norge. Som regel så kommer det bare bøyer på 10 minutter og så er det strålende sol igjen etterpå. Jeg har bare vært i Thailand mellom mai og juli jeg, og da har det vært sol hver eneste dag selv om værmeldingen meldte regn under hele oppholdet. Hehe! <3

    12. Elsker å lesse disse listene! Og lat høres så gøy ut! Håper jeg får en like innholdsrik måned som deg! Ha en fin tirsdagskveld!

    13. ÅÅÅ hvis du leter etter ny serie MÅ du bare se Devious Maids. Jeg har sett absolutt alt av serier, både typiske jenteseirer og gutteserier. Devious Maids er det beste jeg har sett siden Frustrerte Fruer. Jeg blir trist når jeg tenker på at nesten ingen har sett den. Det har kommet 3 sesonger, og den 4. begynner neste uke. Tror dessverre de har fjernet serien fra Viaplay, men du kan se alt på http://thewatchseries.to. ENJOY 🙂

    14. Hei, til dere som er redd for regntid i Thailand så kan dere slappe helt av. Regnet kommer som regel alltid på natten mens dagene er varme og solrike. Deilig er det også da luftfuktigheten er noe lavere 🙂

    15. Hei fineste Marthe!
      Her er en haug med serier jeg kan anbefale deg, som jeg ser på alene og serier både jeg og mannfolket ser på.
      Quantico, Chiqago med, scorpion, Jane the virgin, empire, the last ship, hearbeat, Chiqago fire, revene, being Mary Jane, the night shift, stat crossed og orange is the new black <3Enjoy!
      Alle seriene over kan du se på projectfreetv.im eller stremio. Stremio er et program du laster ned på pcen som en "app" så du slipper å gå på Internett hele tiden. Sjekk ut strem.oi, anbefaler den på det høyeste! Det blir som popcorntime om du har hørt om det. Be Daniel hjelpe deg 🙂

    16. Fy sørene du har den mest inspirerende bloggen! Elsker den virkelig. Du er så søt og positiv 😀
      Ellers anbefaler jeg Gotham på Netflix? Unge batman 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg