Visiting an Italian Winery

Da var jeg tilbake foran pcen igjen etter en helt amazing kveld på vingård! Vi ble plukket opp klokken fem i går ettermiddag og kjørt ut til en privat gård hvor vi fikk en tour med masse spennende informasjon om både vin og olivenproduksjonen her i Sardinia. Gården hadde vært drevet av en liten familie i femten år og besto av over 2000 drue og oliventrær, urteplanter og rosebusker! Ja, det var rett og slett et lite paradis av et hjem..


Tenk å kunne traske ut døren om morgenen for å plukke druer, urter, og roser fra egen hage? Nei, bare å få besøke et sted som dette har vært en drøm i flere år, og endelig kan jeg krysse av “vinsmaking i Italia” på livets store bucket-list. Hihi, etter en god tour ute på jordene ble vi vist inn til et hyggelig lokale hvor vinsmakingen sto for tur. Gården produserte hele fire ulike vinvarianter, og vi fikk smake på dem alle sammen med brød, oliven, ost, salami og… verdens beste olivenolje til! Altså, vi var helt i hundre. For en spesiell opplevelse, og FOR en vin!


Etter å ha slurpet i oss enhver dråpe og kjøpt med noen flasker hjem, dro vi videre for å gjøre en helaften av mandagen! Etter et restaurantbesøk med ekte ravioli, lasagne og pasta carbonara, kjøpte vi oss intet mindre enn 6 kuler Italiensk krem-is.. Jeg ante ikke at dette også var noe Italia var kjent for, men nå… nå forstår jeg.


– Wine Tasting in Sardinia –


Flotte jentene <3 Fy søren så fint vi har det.. Vi fikk aldri besøkt denne grotten jeg nevnte for dere i går, så det er det første som står på planen for tirsdagen. Ellers skal vi bare prøve ut enda en strand og jobbe med brunfargen tror jeg! Det har vært litt kjølig vind de siste dagene, men vi finner oss alltid et lunt og godt sted.


Håper dere har det bra der hjemme også <3

20 kommentarer
    1. Så fint dere har det! Jeg gleder meg til å lese mer fra ferien. Dere er så heldige, og ikke minst vakre:) Det siste bildet var veldig fint! Ha en flott dag, Marthe!

    2. Hadde vært helt utrolig å hatt en slik hage de har ja. Men kan tenke meg at bare det å besøke den vingården var helt utrolig. Så ut som god snacks dere fikk til også, hehe (:
      Dere får kose dere med å besøke den grotten og sole dere, og ellers ha en strålende fin dag 😀

    3. Du har virkelig det perfekte liv du! Alt er så rosenrødt og fantastisk og over the top 🙂 Unner deg det altså, om det stemmer 🙂 Men blir litt overfladisk å lese en blogg der alt er knirkefritt og halleluja stemning 😀 savner noe personlig fra deg om tanker rundt ditten og datten, det er vel det eneste du mangler i bloggen din 🙂

    4. Henriette Celin: Tusen takk 😀 Vi nyyyter vår siste hele dag her <3 Håper det står bra til med deg der hjemme og, og at været har kommet seg litt 🙂

    5. Så gøy det høres ut! Fikk skikkelig lyst til å dra dit jeg også! Hehe! Heldigvis skinner sola her hjemme!

    6. Hvordan skal du få med deg den vinen hjem? Jeg var på et klosterbesøk en gang og kjøpte med meg vin som jeg pakket inn i alt tøyet mitt inni kofferten da jeg skulle hjem. Heldigvis gikk det bra. Den var like hel ved hjemkomst. Hadde jeg tatt den med gjennom sikkerhetskontrollen så hadde de jo tatt den fra meg tenkte jeg. ( siden det er væske som ikke er forseglet )

    7. Tenk for en drøm å ta med seg samboeren ned til et slikt magisk sted og jobbe på sin egen, flotte eiendom! Åh, nei, virkelig drømmen – som tatt rett ut av den fineste roman <3 Kos dere masse siste dagen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg