Snapshots from our first day

Hei og god kveld fra oss i Italia! Wuhuu, tenk at ferien endelig er i gang. Gud som jeg har gledet meg til denne uken. Det har vært overskyet og litt kaldt i dag (høhø 20 grader), så i dag har vi brukt dagen på å gå på sightseeing i Alghero og Sassari by i stedet for å sole oss. Vi har jo denne geniale bilen vår som Sonja har fått æren av å ta oss rundt i, så denne torsdagen har vi kjørt rundt mellom åkre og vingårder i mange timer, gått på shopping, handlet og spist masse god frukt! En herlig måte å bli kjent med våre nye omgivelser på. Resten av ferien melder de skyfri himmel og gode temperaturer så da skal vi nok få sett litt mer av hav og strender også.

Jeg hadde seks kilo overvekt allerede på vei til Sardinia, men det satte ingen stopper for shoppelysten da jeg kom over en badebombe-butikk i dag tidlig! Fy søren.. Jeg vet ikke hvor mange jeg endte opp med, men det blir en dyr hjemreise foråsidetsånn. En godteributikk bestående av tørkede frukter fant vi oss også, og her handlet vi en hel kilo med tørket ananas, kiwi, vannmelon, lime, stjernefrukter og ja.. you name it. NAM! Vi har ikke engang smakt på den italienske pizzaen eller pastaen enda, og er allerede matfrelste. Dette lover så godt!

Nå er jentene ute og løper seg en tur mens jeg oppdaterer dere med noen snapshots fra dagen. Så fort de er tilbake skal vi gjøre oss klare for en helaften ute i Alghero sentrum. Jeg har lagt inn ønske om å få spise en sen, italiensk middag så om en liten times tid sitter vi vel på en søt, lokal restaurant og koser oss med noe godt.

Håper det står bra til med dere der hjemme! På Daniel sine snaps ser det ihvertfall ut som dere i sør har fått nok en dag med sol og finvær? Krysser fingre og tær for at dere deler litt av førstnevnte med oss og i morgen <3

– Our Very First Hours in Sardinia –

21 kommentarer
    1. Var nettopp selv i Spania med 4 kilo overvekt, men jeg betaler alltid ekstra i bestillingen da jeg vet jeg kommer over 20 kg som er grensen inkludert håndbagasjen og det er billigere å betale på forhånd. Bare husk å kjøpe en ekstra bag om kofferten kommer over 30 kg å returen da det er max grense for vekt på en koffert 🙂

    2. Kathrine: Oi! Okei, mye mulig jeg kjøper en ekstra koffert om det skulle bli mer shopping. Hehe, jeg har vel rundt 23 kilo uten håndbagasje nå, så jeg har nok ikke mer enn 2 kilo å gå på. <3

    3. Men hvis ikke håndbagasjen din veier 5 kg så har du mer enn 2 kg å gå på. Totalt max ekstravekt er 10 kg står det på startour sine sider så lurt å begrense seg uansett hehe 🙂 Kos deg på tur uansett.

    4. Heihei 😀 kjekt, misunner deg masse! Italia er fantastisk. Bare et spørsmål fra en nyskjerrig jente, hehe: hvorfor er du ikke så mye (eller i det hele tatt?) med Annika lengre? Husker for 1-2 år siden var dere med hverandre hele tiden!

    5. Virker som dere har det helt fantastisk! Kos dere masse! 🙂
      Men kan jeg spørre om noe? Jeg husker du brukte et laserprodukt for å fjerne hår hjemme tidligere? Kan du si noe om hvordan det er i dag? Trenger du fortsatt ikke barbere der du brukte denne, og må du ta nye “behandlinger” jevnlig? 😀

    6. Maja: Hei! 🙂 vi er med hverandre så ofte vi kan, men vi er opptatte begge to så det blir som regel ikke mer enn 2-3 ganger i måneden <3 vi har jo kjærester og andre venninner også som vi skal få skvist inn tid til på siden av hobbyer og trening 🙂

    7. Karoe: Tusen takk! Ja, det stemmer 🙂 Jeg må nok fremdeles barbere meg både på legger og armer (der jeg brukte den), men hårene mine er blitt betydelig ferre og tynnere virker det som, så om jeg hadde hatt ork til å fortsette laserbehandlingen så tror jeg jammen at jeg kunne ha blitt kvitt alt sammen. Jeg synes bare ikke det er så stress å gå over med høvelen en gang i blant så jeg tyr til den likevel jeg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg