Inspirasjon til din ukesmeny

God morgen alle sammen, og hei på deg 2. Pinsedag! Før jeg hiver meg på bussen til hovedstaden for en heidundrenes 17. mai feiring med jentene mine, tenkte jeg å dele litt inspirasjon til ukens middager med dere. Det begynner å bli en stund siden sist, så her kommer en meny full av både nye og gamle favorittoppskrifter. Håper dere får lyst til å prøve dere på ihvertfall én variant mens jeg ligger på solsengen i Italia og drikker mojitos!

– ALTERNATIV 1 –
En enkel og rågod wokvariant med fullkornsnudler, gode grønnsaker, cashewnøtter og oystersaus. Sistnevnte er min favoritt ved siden av sweet chilli når det kommer til wok-middag. Jeg lagde meg dette senest i går kveld, og det er altså så godt! Et perfekt alternativ til travle dager hvor man bare vil stelle i stand noe raskt.

– ALTERNATIV 2 –
Kylling med ris og hjemmelaget mangosaus, bakt i ovnen! Det er mange deilige oppskrifter på denne ukens meny, men jeg lurer meg på om jeg må kåre denne til den aller beste. Nå er jeg ekstremt glad i mango, men denne kombinasjonen her er enkelt og greit bare uslåelig. Lag gjerne en frisk liten salat til også!
 

– ALTERNATIV 3 –
Deilig, fransk løksuppe med pull apart hvitløksbrød. -Også en slager som går unna på 1-2-3 og som ikke krever så enormt mange ingredienser. Dette “hjemmelagde” hvitløksbrødet er dessuten helt insane. Bare se på det da!

– ALTERNATIV 4 –
Biff med stekt løk, soppstuing, potetmos og litt grønt.. Enhver manns drømmetallerken? Selv har jeg faktisk spist meg lei på biff (ja det går an), så det siste halve året har jeg holdt meg til kylling, fisk og kjøttdeigretter, men dette bildet minnet meg på hvor godt det egentlig er med riktig tilbehør til.

– ALTERNATIV 5 –
Crispy torskefileter med ris og en frisk søtsur saus! Også en relativt ny oppskrift som jeg kommer til å lage maange flere ganger i fremtiden. Her er ananasbitene et must, så ikke finn på å kutte dem ut. De er virkelig med på å sette prikken over i’en i den gode hjemmelagde sausen.

– ALTERNATIV 6 –
Spaghetti med fetaost og rødløk-kjøttboller i en enkel, men nydelig tomatsaus. Jeg delte denne oppskriften med dere forrige uke og har allerede fått tilbakemeldinger på at noen av dere har prøvd den ut med et like smakfullt og vellykket resultat! Det gleder mitt lille mathjerte <3

– ALTERNATIV 7 –
Tacosalat! En crunchy salat med både kjøtt, tacodressing, tortillachips og gode grønnsaker. Denne kan du like godt spise til middag som til lunsj. Bare lag deg en stor nok porsjon for dette går ned på høy kant..

Håper noen av disse bildene fikk magen til å rumle <3
For å komme til oppskriften må du klikke på bildet av retten du vil prøve,

18 kommentarer
    1. Du er så flink! skulle vært kokk du, hehe 😀
      Fikk egentlig lyst å prøve alt. Spesielt Kylling og ris med mangosaus, og alternativ 4. Er veldig svak for biff så ;3

    2. Nå som det nærmer seg sommer så har i ihvertfall jeg et must på solbriller.
      Kan du lage et solbrille-innlegg? Hvor du viser dine solbriller, hvor de er kjøpt (link)? Hadde vært mye lettere for meg å finne det perfekte paret. Gjerne bilde med de på 🙂

    3. Benedicte: Du, her er nok ikke jeg den riktige til å lage guide! Jeg eier bare ett par solbriller og det kjøpte jeg meg på fredag. Haha! Jeg har hatt utallige, men jeg mister dem hele tiden så nå har jeg bare dette ene igjen. Jeg gidder ikke å investere i dyre kvalitetsbriller selv om de er aldri så mye finere for jeg har dem bare i et par uker likevel. Mine kjøper jeg stort sett på Bikbok og Lindex 🙂

    4. Kathrine: Jeg tror faktisk jeg har glemt å skrive årsaken til det på bloggen så jeg forstår godt at du lurer! Planen var å feire i Kristiansand helt til en gang i forrige uke da jeg og Selini plutselig ombestemte oss. Vi har noen venninner i Oslo så vi drar like godt inn i dag sover over hos en venninne og feirer bare vi fire 🙂 Flyet går klokken seks 18 mai, så det blir deilig å kunne våkne opp i Oslo og slippe å reise så veldig langt på en og samme dag <3

    5. Hei!
      Dette har ingenting ang dette innlegget å gjøre. Jeg har et spm angående et innlegg for kjempe lang tid tilbake!
      Husker du kom med et tips angående et produkt du hadde kjøpt som godt skjulte tatoveringer, som du selv også hadde brukt på din.
      Husker du hva dette produktet heter? Har to tatoveringer jeg gjerne vil skjule i sommer siden jeg skal i 2 bryllup, og HATER dem 🙁
      Takk! 🙂

    6. Anonym: Hei! Nei, nå tror jeg du forveksler meg med noen andre, for jeg har aldri brukt eller tipset om noe produkt som skjuler tatoveringer. Jeg har heller aldri brukt noe på min egen <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg