Marthe tipser – Sunt mellommåltid

Hei og god kveld fine dere! Det blir en sen andre oppdatering på dere i dag, men det er først nå jeg har fått kommet meg etter en lang hjemreise med fly og tog fra Sardinia og Oslo S. Det var jammen godt å komme hjem til min fine fine mann igjen også! Vi ble sittende og titte litt på klisseferier sammen før jeg tok meg en aldri så liten power nap. Han har endelig fått vite hvilke uker han får ferie i sommer, men alle de fine reisene vi tidligere har sett på er nå utsolgt, så vi ble i grunn bare sittende og klø oss litt i hodet.. Å reise i fellesferien er et lite mareritt med tanke på både skyhøye priser og dårlig utvalg, men fader heller vi får ta det vi får! En eller annen ferie skal vi ha sammen uansett. Hehe, ja jeg er reisesyk igjen jeg.. Får jo aldri nok av det deilige reiselivet.

– Strawberry & Vanilla Smoothie –

Jaja, over til dagens lille oppskrift! Denne smoothien fikk jeg først øynene opp for på syforeningen til Selini forrige måned. For et perfekt alternativ til sunt mellommåltid som smaker godt. Mmm! Jordbær og banansmoothie har lenge vært en favoritt, men med litt tilsatt havregryn og vaniljeyoghurt smaker det hele bare enda bedre! Et stort glass av dette kunne jeg lett ha trykket i meg til frokost, lunsj eller kvelds daglig.

Slik gjør du:
1.
Ha den halve bananen, de frossne jordbærene, en håndfull havregryn og en halv boks vaniljeyoghurt i en blender med en liten skvett vann. Mos det hele til smoothie, og vips mellommåltidet er klart!

Oppskriften ga meg to mellomstore glass <3 Ser det ikke fristende ut?

14 kommentarer
    1. Hvis dere reiser før 16 juli så har Orkideekspressen tilbud til Thailand 2 uker for 13700 pr person. 5 stjerners hotell på Hua Hin. Nær shoppingsenter og sentrum 🙂

    2. Hei, hva med å reise i Norge? Masse fantastisk flott å se, Nordvestlandet er absolutt å anbefale! Masse rå naturopplevelser.
      Om du vil reise ut, så er jo Asia forholdsvis billig på sommeren. Både Thailand, Malaysia og Filipinene er helt magisk.

    3. Alma: Heisann! Ja, vi har vurdert å kjøpe en slik flybillett til 4000 kr per person med Widerøe og reise så mye vi vil i Norge for den på to uker, men det er plan B om vi ikke skulle finne den perfekte eksotiske reisen 🙂 Har sett masse på Asia-reiser, men jeg synes det er så dumt å kjøpe en middels fin Thailandreise til 15-20 000 kr per person når vi en uke etter fellesferien eller når som helst ellers på året kan få DEN luksusferien til 7-10.000kr. -Men nå har jeg sendt en forespørsel til orkidereiser og bedt dem skreddersy noe til oss, så vi får se hva vi ender opp med. 🙂

    4. Kathrine: Tusen takk for tips snille <3 Orkideekspressen er faktisk den eneste nettsiden som har noe fint tilgjengelig igjen så jeg har tittet litt her, og bedt dem sende et skreddersydd ferietilbud til oss på mail. Gleder meg til å se resultatet 😀 Krysser fingre og tær for at jeg får aha-opplevelsen og booker med det samme. Hihi!

    5. Lykke til med ferieplanlegging. Håper dere finner noe. Blir det Norge så finnes også Scandic hotellpakker til 4000 kr for 13 netter pr person 🙂 Men Orkideekspressen er veldig fleksible. Jeg sendte de en mail en gang med max sum vi ønsket og reise for og våre krav ifht strand og slikt og de fant reise. Hotell som ikke stod på siden deres men det var fantastisk fint. Det var i Vietnam. Kan anbefales. Jeg ble så forelsket i stedet Hoi An.

    6. Kathrine: Tusen takk! Åh, nå gleder jeg meg enda mer. Håper vi får en pakke hvor vi kan tilbringe en uke på ett sted og en på et helt annet. Det ville vært så spennende 😀 Vietnam hørtes heller ikke feil ut, men vi må bare til Thailand i denne omgang <3

    7. Haha, morsomt at jeg ser dette nå – laget meg nemlig omtrent akkurat det samme til lunsj tidligere i dag!! Min oppskrift bestod av frossne jordbær, banan, kokosdrikk og proteinpulver med jordbærsmak – såå godt! Jeg håper fredagen din er topp <3

    8. Opplev Norge! Bergen, Hardangerfjorden, Lofoten, ja, plasser i Norge dere aldri har vært før! Tipper det blir supert;) tenk å få bli ordentlig godt kjent med sitt eget land<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg