Et tips til 17. mai borddekkingen

Wuhuuu! Klokken er bare halv ni, og jeg har allerede strøket ut absolutt alt som sto på dagens to do liste. Skål for effektive lørdager da! Jeg hadde ingenting annet enn bloggskriving på planen min i kveld, men nå som bildeknipsingen er unnagjort, og innlegg forhåndsskrevet for hele helgen kan jeg kanskje begynne å pakke kofferten i stedet? Det ville jo vært et lite mirakel om jeg fikk den klar hele to dager før avreise.

Nei, nå er jeg altså så fornøyd med egen innsats! Hehe. Dere fikk en smakebit på 17. mai bordet mitt på snapchat til morgenen i dag, men under her kommer et litt lengre bildedryss av årets blomsterkrukker. Tenkte dette kunne være en kreativ idé til tirsdagens bordpynt? Syntes det ble riktig så søtt jeg!

Du trenger:
1.
Konditorfarge i rød og blå 2. Vann 3. Krukker 4. Hvite og rød blomster 5. Noen blomsterflagg

Slik gjør du:
1.
Fyll krukkene 3/4 full med vann og skjær blomstene til så de blir passe lange.
2. Drypp litt rød konditorfarge i den ene krukken og litt blå i den andre. Den tredje lar du bare være.
3. Fordel blomstene i alle tre og pynt med et søtt lite 17. mai flagg i hver! (Jeg kjøpte mine på Nille for 29kr)

Fordel krukkene ut på en linje midt på bordet og viola, bordet blir rålekkert! Skulle jeg invitert på 17. mai middag, og ikke bare dekket for disse bloggbildene så ville jeg nok kjørt på med enda mer pynt og hatt noen lange, fine stearinlys mellom blomsterkrukkene, men jeg synes slett ikke det var verst nå heller.

– Et lite tips til årets 17. mai borddekking –

Krukkene kjøpte jeg på Panduro hobbybutikk, men disse finner man egentlig mye billigere andre steder. Som på Nille, Upstairs eller Clas Ohlson foreksempel. Om dere ikke får tid eller mulighet til å ta i bruk tipset i år, så håper jeg det kommer til nytte ved en senere anledning. Det er jo SÅ enkelt og pent!

Nå, hva synes dere? Spisegruppen vår er kjøpt på Jysk!

22 kommentarer

Siste innlegg