Isen du vil servere på 17. mai!

God formiddag kjære dere! Har dere det bra? I dag har jeg brukt hele morgenen på å forberede litt 17. mai tips til bloggen, og vi starter med en morsom idé til enkel dessert tenker jeg! Det er mye som skjer på selveste najonaldagen og for dere som verken har tid eller lyst til å stå på kjøkkenet i flere timer for å stelle i stand med noe avansert, kan dette være et fint tips! Iskrem hører jo likevel med enhver 17. mai? Både for store og små!

Du trenger: 1. Vaniljeis 2. Kjeks 3. Kakestrøssel i hvit, blå og rød (kjøpte mine på Traktøren) 4. Litt melis og vann

Slik gjør du:
1.
Rør melisen ut med litt vann og smør et lite lag på enden av hver kjeks.
2. Strø over litt kakestrøssel i fargene rødt, hvitt og blått.
3. Server isen i små skåler med kjeksen over.

– Søtere og enklere blir det ikke –

Nå skal jeg hive meg på senteret en aller siste gang før de stenger for pinsen. Jeg mangler et par ingredienser, og fikk aldri kjøpt meg vin i går da det var femti meter lang kø på polet allerede klokken fire. Heh, det orket jeg ikke engang å stå og se på, så jeg smatt bare ut igjen og gikk hjem uten drikkevarer til 17. mai. Pyttsann, jeg får gjøre som i gamledager og kjøpe meg et par rusbrus. Eller bare være edru. Det går jo faktisk an det også.

Ha en finfin lørdag alle sammen! <3

17 kommentarer

Siste innlegg