Antrekk – 040516

Fy søren for en dag! Jeg kom akkurat inn døren fra en bedre grillmiddag oppe hos naboen jeg nå! Daniel og jeg ble invitert opp i fire tiden, og siden har vi egentlig bare blitt sittende og skravle ute i sola i timesvis. Fordelen ved å bo i blokk med en hau av bekjente! Hihi, her skjer det noe hyggelig og sosialt til enhver tid. Ihvertfall når solen titter frem og vi endelig våger oss ut fra leilighetens fire vegger! Når jeg tenker meg om så er vi faktisk en gjeng på hele 10 stykker i et og samme nabolag. Hvor koselig er ikke det? Tror bare vi blir boende her for alltid jeg..

15 varmegrader viste gradstokken i dag, men i sola føles det jo akkurat som 25! Jeg jubler, men kaanskje litt lavere enn til vanlig ettersom øynene mine etter tre timer på verandaen nesten har nådd dobbel størrelse. Altså, er det i det hele tatt normalt? Denne pollensyken min har virkelig nådd et nytt nivå. Skjønner godt hvorfor biene dæver! Hehe, slik som jeg har forstått det så er det for sent å ta denne pollensprøyten nå, men hva gjør dere andre med plager da? Man kan jo ikke bare gå rundt med denne galskapen hele sommeren? Jeg har resept på pollen-nesespray, øyedråper og Zyrtec, men det hjelper virkelig ikke så om dere har noen råd.. vær så snill og del dem med meg!

– Sko fra Nelly, Jakke og skjorte fra Bikbok, Skjørt fra New Yorker, Veske fra Charles & Keith –

Dere må ha en riktig fin kveld! Hilsen årets pollenoffer <3

56 kommentarer
    1. rhinocort turbohaler eller noe slikt. Neseinnhalator. Eneste som funker! Samt å ta allergipille hver kveld.
      Og en slurk aloe vera juice hver dag hele året! Flere i familien min gikk fra å være skikkelig syke hele våren til å ha maks en eller to dager med allergi hver sesong

    2. Tro meg, å overleve er det som gjelder.. Pollen er og blir en pest og en plage! Lykke til sier jeg bare, hehe. Vi deler den sorgen iallefall 🙂
      Og Marthe, nydelig som alltid. Du stråler om dagen! Blir alltid i godt humør av å titte innom her..
      Klemmer fra meg 🙂

    3. Frida Bringslimark: Ååå neeeei! Det MÅ finnes noen mirakeltabletter! Man kan jo ikke gå rundt med rennenese og liksom-bihulebetennelse i to måneder :O Haha! Tusen takk Frida <3 Det er så hyggelig å finne navnet ditt i kommentarfeltet :') Klem til deg og, og god bedring selv!

    4. Forresten! Glemte å nevne at det kan være et alternativ å bytte til aerius tabletter – de blir man ikke trøtte av, og jeg føler de funker bedre. For å ikke bli avhengig av nesesprayen – få resept på kortisonspray, feks avamys, den kan du bruke året rundt. Tar litt tid før den virker, men den funker bra! Husk å kjøpe oljedråper også – den smører nesen slik at du ikke blir sår av kortison 🙂

    5. Jeg tar Aerius 🙂 De er sterkere enn zyrtec og man trenger resept, men jeg er ikke plaget i det hele tatt akkurat nå. Gikk på Zyrtec før og det var ille! 😛

    6. Bruk solbriller hele tiden og vær nøye med å vaske ansikt og hår hver kveld. Ikke tørk klær og sengetøy utendørs. Luft om natta. Prøv en annen medisin, jeg bruker loratadin men finnes flere forskjellige.
      Pollenallergi er så slitsomt, selv reagerer jeg mest på gress og den sesongen er absolutt hele sommeren…

    7. Jeg har gått på zyrtec før, men ikke følt virkning av den… Men i år har jeg begynt på telfast og det er virkelig de eneste pillene som noen gang har fungert for meg. I tillegg kan som en over her har sagt, det å drikke aloe vera være positivt 🙂

    8. Martine: Ååå kjære vene! Etter å ha lest denne kommentaren og tenkt hmm.. Telfast hørtes kjent ut, tok jeg en ny runde i medisinskuffen og fant fader meg en gigantisk eske med telfast tabletter! Hahaha, jeg har visst vært og fått resept på dem før og bare glemt at det var disse som fungerte. Jeg så dem tidligere i dag også, men trodde det var noe antibiotika jeg hadde på lager fra en eller annen forkjølelse. Gud… Takk! Nå er jeg faktisk kanskje reddet. <3

    9. Kine: Gjett hvem som akkurat fant en gigantisk pakke telfast i medisinskuffen?! Takk og lov <3 Jeg hadde glemt at jeg i det hele tatt hadde pollenallergi, men det er sikkert fordi jeg i fjor brukte tabletter som fungerte. Haha! Skal hive i meg en med en eneste gang.

    10. Maria: Tusen takk Maria! Jeg skal følge hvert eneste råd her heretter. Dette er jo et mareritt <3 Gress og bjørkepollen er mine verste allergier også. Fysj altså!

    11. Frida Bringslimark: Du er gull Frida! Jeg fant akkurat noen Telfast tabletter i medisinskuffen min, så jeg får prøve disse i første omgang og gå over på Aerius etterpå hvis ikke de heller fungerer. Oljedråper skal jeg uansett gå til innkjøp av. Det hørtes ut som noe jeg kunne trenge! <3

    12. Heia Marthemor 😀
      Jeg har sendt deg en melding på Facebook. Har kanskje et produkt som kan hjelpe på. Jeg jobber med dette, så jeg kan sikkert fikse til deg om du vil 🙂 Bare sjekk meldinga jeg sendte og linken, så gir du meg beskjed 🙂

    13. Jeg er også allergisk mot pollen, og det er noe forferdelige greier! Da jeg var mindre fikk jeg ikke åpnet øynene mine da jeg våknet om morgenen pga pollenallergi. Da dro vi til legen og fikk ordnet så jeg begynte med sprøyter. Det er sprøyter som går over tre år og da skal allergien nesten bli helt borte, men blir du ikke helt fornøyd kan du fortsette ett år til. Da starter du først med sprøyte nesten hver uke, også blir det etterhvert en sprøyte hver åttende uke. Nå har jeg igjen et halvt år med sprøyter, og da er jeg endelig ferdig etter fire år, og det har hjulpet meg utrolig mye! Det er som en helt ny verden! Det anbefales virkelig! Men hvor blir det av kommentarene på forrige innlegg? Er det noe feil med min mobil, eller har du bare ikke fikset det enda?:) Håper du får en fin kveld videre, og en flott dag i morgen:)

    14. Det er ikke forsent for deg å ta allergisprøyten (celeston) nå, jobber på legekontor og er mange som kommer og tar den nå. Varer i 3mnd fra du tar den. Aldri forsent! 🙂

    15. Hei fine du! Sliter selv med allergi for både dyr, gress og pollen. Du kan fint da sprøyte nå, men gleden er kortvarig og varer kun i 4 uker.. Mange sier at allerigen blir midlere etterpå da! Jeg synes hvertfall disse 4 ukene er helt magiske

    16. Hei!! Jeg er veldig allergisk mot… veldig mye rart hehe. For meg funker Loratadin veldig bra. Pleier å gi det til lillebroren min når han er mye ute om sommeren og blir dårlig av pollen. Kanskje du burde prøve de? De er på resept, da;) Fantastisk fint skjørt forresten! Og så brun du er, er nesten litt sjalu, hehe

    17. et lite tips er å ikke bruke så mye pudder når du markerer ansiktet, du ser jo ikke Bra ut og hvertfall ikke på disse bildene .. Dårlig sminke

    18. Hei!
      Det er ikke forseint å ta pollen sprøyten, den kan du ta hele sommeren å etter 4 uker kan du ta en ny. Sleit med de samme i fjor, og den hjalp veldig.

    19. Deter alltid lurt å snakke med legen om allergier. De kan utvikle seg over tid, og bli forverret. Telfast og zyrtec er jo uten resept, og om du plages mer med det nå enn noen gang er det kanskje lurt å få noen sterkere antihistaminer. Igjen. Gå til legen og sjekk. Det er alltid det lureste i slike sammenhenger.

    20. Var skikkelig plaget for to år siden, dro til legen og fikk en kortisonsprøyte. Tror det var I juni. Denne fungerte allerede neste dag, og holdt ut sesongen! Er visst ikke noe du kan ta hvert år, men helt supert når man glemmer og ta pollenspøyte tidlig ☺

    21. Samboeren min sliter veldig med pollenallergi, men han tar alltid sprøyte etter at plagene begynner å komme! Da varer den hele sommeren gjennom 🙂 så det er nok ikke for sent selv om plagene har startet 🙂

    22. Huff, det hørtes slitsomt ut. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg på den fronten..
      Men jeg må likevel si at antrekket var helt nydelig, som alltid <3 Du er såå fin! Jeg håper helgen din blir topp 🙂 Klem!

    23. Er ikke forseint å ta sprøyten😊 Den virker med en gang etter du har tatt den😊 Min kjæreste tok den i mai/juni i fjor😊

    24. Zyrtec kan du bare kaste i søpla :p Jeg går på Aerius, de funker bedre og man blir ikke trøtt av de. Jeg ble i alle fall det av Zyrtec 🙂

    25. Zyrtec og Telfast kan begge kjøpes reseptfritt, og er derfor ikke så sterke. Har gått på begge to, men det er kun Aerius som funker for meg 🙂

    26. Så koselig å være så nær naboene sine og bli invitert på grillmiddag. Hørtes helt herlig ut. Spesielt i fint vær og greier 😀
      Et veldig pent antrekk også. Elsker skjørtet og toppen ^^

    27. Jeg har slitt utrooolig mye med en allergi de ikke finner helt utav hva er (men de mener det er noe i luften ute), og går nå på loratadin orimarm tabletter, noe jeg hvertfall synes gjorde det hele såååå mye bedre! Å ha allergi er helt pyton :/ Sender store klemmer til deg! <3

    28. Hei! Jeg og moren min har slitt og sliter fortsatt med allergi. Var så ille at jeg ikke kunne være ute på det værste. Jeg startet på vaksinasjon, ville anbefalt deg dette. Det er sprøyter over tre år som hjelper mot allergi. Etter denne vaksinasjonen har jeg såvidt tatt en eneste allergipille. Ellers bruker vi aerus som funker kjempebra. Men ville hørt med fastlegen din angående vaksinasjon, anbefaler på det sterkeste!

    29. Har dessverre ingen erfaringer med pollenallergi, men uansett god bedring! Kjempe fint antrekk forresten!

    30. Hei!
      Sammensetningen av Telfast tabletter, Avamys nesespray og Zaditen øyedråper er det eneste som har klart å holde allergien I sjakk hos meg de siste årene! Anbefales, da jeg har prøvd alt som kan prøves ☺ Håper det kan fungere for deg også! Ønsker deg en flott vår uten alt for mye pollenplager! PS: faste rutiner på når du tar medisinene har mye å si! Lykke til 😃

    31. Kjersti Emilie: Hei Kjersti! Tusen takk 🙂 Avamys nesespray burde jeg kanksje også testet ut. Min duger virkelig ikke i det hele tatt! Men Telfast gjør susen! Jeg har bare tatt en tablett og kjenner allerede at jeg nesten er god som ny! Skal definitivt holde rutinen på å ta en slik om dagen i sommer <3

    32. Anonym: Er det sant? Har jeg bare fått resept på Telfast fordi jeg skulle ha så mye da kanskje? Pakken er ihvertfall skrevet ut på resept og inneholder en hel hau brett <3 De fungerer helt utrolig mye bedre enn Zyrtec også, men etter å ha lest i kommentarfeltet her virker det som Aerius er det som fungerer aller best 🙂

    33. Therese: Er det den sprøyten som varer i 3 år? Har hørt at man må ta den over flere måneder også i flere omganger? Tror bare jeg skal ringe legen og få det oppklart i morgen tidlig jeg :’D

    34. Hedda Kalfoss: Nei!? Herlighet, så rart at så vanvittig mange sliter med dette! Sprøyte kommer jeg definitivt til å ta neste år. Jeg finner det som et evig ork å gå til legen så ofte, så nå som jeg endelig har funnet noen tabletter som fungerer (Telfast) så tar jeg disse i denne omgang, men det beste ville vært å slippe å ta noe som helst så om sprøytene fungerer for alle andre så gjør de definitivt det for meg også 🙂 Kommentarene under forrige innlegg er godkjent nå! 😀 Det gikk i ett i hele både går kveld og formiddag så jeg fikk ikke sett på dem før nå <3

    35. Hei igjen! Vaksinasjon som jeg prater om er ikke en sprøyte, men noe man tar jevnlig utover tre år. Starter vanligvis på høsten da det er mindre pollen ute 🙂 det de gjør er å først teste hva slags allergier du har i hvilken grad, og den/de værste blir da det som blir sprøytet iløpet av vaksinasjonen. Uff, dette var dårlig forklart, men jeg ville spurt fastlegen din, h*n kan nok forklare deg dette bedre

    36. Æ har åsså sjikkeli allærgi.. fikk det plutseli førr 2 år sia 🙁 reagere på alt av støv, så veistøv/betongstøv/badesand tell chinchillaguttan mine og pollen.. bruka Zyrtec eller Kestine og har prøvd alt av næsespraya og nozoil(mint olja) men ingenting funger på mæ når det verkeli står på 🙁

    37. Tonje: Heisann! Åja, jeg skjønner! Jeg har tatt slike allergitester som du forklarer før, så jeg vet sånn ca hva det går i. Skal plinge fastlegen min når de åpner igjen jeg, og forhøre meg litt om disse vaksinene. Kanskje jeg kan ta Telfast nå i sommer, og starte med første sprøyte jeg også til høsten 🙂 Det ville vært gull å slippe å tygge på tabletter hele tiden!

    38. Har hatt både Telfast og Aerius i medisiner, men har tatt allergisprøyte 3 år nå. Tok den i går, som er tidligste jeg har tatt på de årene… Er noe herk- men godt vi er flere som kan tipse!

    39. Zyrtec fungerte ikke på meg heller, så jeg gikk over til Cetirizin 🙂 Bruker i tillegg Avamys-nesespray ved de verste periodene 🙂 Lykke til!

    40. Et kjerringråd som er anbefalt av Norges Astma og Allergiforbund er å smøre litt vaselin i tuppen av neseborene. Da kommer ikke pollen inn nesen pga vaselinen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg