Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… Helgen! Det er lenge siden jeg har vært offline så mange timer i strekk uten å i det hele tatt tenke blogg! Gud, så herlig. Daniel, svigermor og jeg dro på roadtrip til Notodden lørdag formiddag, og i løpet av dette døgnet fikk jeg hilse på en hel hau av fine folk, feiret konfirmasjonen til Daniels kusine, dratt på Notodden sightseeing og bare storkost meg i de mest idylliske omgivelser. 25 grader og skyfri himmel hadde vi i hele går! Angrer litt på at jeg ikke dro frem kamera og foreviget det nydelige synet av natur, men det var fint å for en gangs skyld ikke oppleve alt gjennom kameralinsen også. Dere som holder til her er noen heldiggriser!

Ukens nedtur… Pollen før jeg fant Telfast tablettene mine. Herregud så syk og ekkel man føler seg når denne allergien slår inn. Ellers var det heller ikke så hyggelig å bli møtt med parkeringsbot på bilen etter endt treningsøkt på onsdag.. 500kr for den svettetimen altså! Æsj.

Ukens craving… Cottage Cheese rundstykkenen mine! Jeg bakte disse til frokost hele tre ganger forrige uke, og har ikke planer om å lage noe mindre porsjoner denne uken. Når det går så fort og smaker så godt så er det jo ingen vits i kjøpe Coop sine brød lengre! Oppskriften finner dere HER.

Ukens innkjøp… Jeg tror ikke jeg kjøpte meg noe som helt forrige uke, meen nå som vi vet at vi blir boende i Kristiansand for studier og jobb til høsten er jeg på utkikk etter noe å fylle den digre verandaen vår med! Hagemøbler, solsenger.. et eller annet som vi kan kose oss i på nydelige sommerdager som denne! Kanskje dere har noen tips her? Tenkte vi i første omgang skulle ta en god titterunde på netthandelen i kveld.

Ukens sang… Astrid Smeplass sin nye “Hurts so Good”. Ah, balsam for sjelen!

Ukens trening… Har vært helt wow! Jeg er så fornøyd med egen innsats! Mandagen startet med intet mindre enn 2 økter, og da fredagen kom og det var på tide å ta helg hadde jeg altså fått skvist inn hele 6 rågode svettetimer. Selini og jeg har fortsatt 3 styrketimer i uken sammen på Fresh og disse er så effektive at jeg har vært pinnestiv og støl i.. vel ja helt siden vi startet for to uker siden. Denne uken blir den tredje vi trener sammen, og jeg føler jeg både ser og kjenner meg fittere allerede. For en motivasjon litt fremgang gir altså! <3

Ukens gullkorn… Søndagens konfirmasjonslokale holdt til ved Notodden fotballbane, og mellom mat og kaker bestemte vi oss derfor for å ta en omgang ballspark på banen!

Daniel: Er du med på en runde?
Marthe: Javisst! -Men jeg kan ikke de der offshore reglene altså!
Daniel: Hahaha, nei det er helt klart!

Offshore, offside… same same!
Ny uke, nye muligheter <3 Jeg er klar for å ta den med storm.

30 kommentarer
    1. Så gøy å se at du har hatt en så bra helg Marthe! Og alle de treningsøktene dine denne uken, superbra! 😀
      Jeg satser på å komme sterkere tilbake når eksamenstiden er over, har lett for at denne tiden blir en unnskyldning for alt for mange ting :p
      Ha en fin uke, satser på at solen holder denne uken også! 🙂

    2. Connie: Ja, nei i eksamenstiden må du bare prioritere puggingen <3 Treningen kan ikke alltid komme først, men du tar det igjen du! 🙂 Tusen takk! Det håper jeg du også får. Her melder de ihvertfall opptil 23 grader og sol helt til 17 mai! *HURRA*

    3. Kan du dele et innlegg med tips til den fantastiske brunfargen din? Sliter selv med å holde på brunfarge, og ikke minst få den.. Men du er jo fin og solbrun hele året rundt!

    4. Rebecca: Ja det kan jeg! 😀 Føler ikke selv at jeg er så fryktelig brun akkurat nå, men jeg har store planer om å bli det, og jeg har noen triks på lager 😀

    5. På ein ellers så litt trist dag, måtte eg bare smile når eg leste vekas gullkorn! Du er heilskjønn, Marthe!
      Ha ein solfyllt og strålandes veke, fine deg!

    6. Så hyggelig å høre at du likte deg i Notodden! Jeg og venninna mi syns det var hyggelig at du var her, selvom vi ikke så deg! Vi følgte hele oppholdet på snapchat, men følte det blei for dumt å ta scooteren fatt fra Heddal og stalke dere i byen. Hehe, Ha en fortsatt fin uke!

    7. Så bra du hadde en koselig helg med familien. Var selv i konfirmasjon på lørdag, og var ute hele dagen i går. Så mye blogging ble det ikke på meg heller, men vet du hva, det gjorde ingenting. Hadde det så hyggelig ^^
      Den sangen til Astrid må jeg få hørt (:
      Ah, du er så flink med treningen!

    8. Hei Marthe, elsker deg og bloggen din! Gullkornet var helt sinnsykt morsomt hehe.. Jeg bare lurer på en ting, når kommer den squat-challenge-oppdateringen? Eller har du glemt den helt av?

    9. Heia 😊 hva heter den program du brukte for å få tekst under bilde? snakk om forrige innlegg ❤️

    10. Så morsomt at du likte deg på Notodden. Jeg er født og oppvokst her, og for å være helt ærlig…har jeg aldri skjønt hvorfor folk drar til Notodden. Så stusselig, tenker jeg – men så er byen jammen i meg fin om sommeren alikevel da! 🙂 jeg har faktisk søkt studier i Kristiansand fra høsten av da, så jeg krysser fingrene 🙊 FOR en fin by!! 😍

    11. Høres ut som du har hatt en helt fantastisk uke 😀
      Blir alltid i så godt humør av å klikke meg inn på bloggen din 🙂 Det virker som du sprer så mye positivitet og glede til alle rundt deg 😀

    12. Du har hatt en knall fin uke ! Håper denne uken din blir like fin og kanskje enda bedre <3 Du er virkelig sååååå nydelig, Marthe <3 ha en nydelig kveld videre ! Klem <3

    13. Lena: Å jeg er sikker på at dere har det helt nydelig på vinterstid også 😀 Så for meg fjelltoppene med snø og vannet med is da jeg tittet ut over utsikten fra huset vi bodde i og drømte meg helt bort.. Haha! Du er vel blitt vandt med disse vilt fine omgivelsene 😀 Moro at du har søkt i Kristiansand. Det er veldig fint her også altså. Kanskje ikke natur-messig, men byen er helt super! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg