14 Questions Tag

Nevn en dårlig uvane du har. Hehe, jeg uttaler ord som kjempe og kino feil. Åjada, jeg er en av de som sier “sjempe”. Jeg vet at det blir galt, men hva skal jeg gjøre? Jeg lærte aldri å uttale den k-lyden riktig, og nå er det gått så mange år at det er helt umulig å legge om.

Hva får deg i godt humør? Blomster, en nyvasket leilighet, flammer og hav, dere lesere, shopping, gode matopplevelser, ferier, kvalitetstid med mine kjære og nære, lange bad, gode bøker, ooog litt alenetid. Mange av disse faktorene gir alene bare kortvarig lykke, men får jeg en fin kombinasjon av alt sammen så tror jeg jammen at livet er komplett. Det er disse små lykkefaktorene kombinert som utgjør den store hverdagsgleden min.

Er det noe du gruer deg til? Tja! Jeg skal ærlig innrømme at jeg gruer meg til studietiden. Jeg har bestemt meg for at jeg skal blogge ved siden av studiene, og tanken på hvor få timer jeg kommer til å sitte igjen med etter at lesedagen er unnagjort og bloggen oppdatert skremmer meg litt. Jeg har heller aldri forstått meg på dere som sier det er gøy å studere, men det utsagnet håper jeg virkelig at jeg også kan få kjenne litt på snart<3

Er det noe du ikke kan forlate huset uten? Penger. Enkelt og greit fordi jeg er livredd for å ikke ha mulighet til å kjøpe mat når jeg blir sulten. Ja, men jeg blir umenneskelig uten mat i magen.

Si tre ting du er takknemlig for. 1. At jeg har god forbrenning. Håper bare aldri det tar slutt, så jeg kan fortsette å spise all den gode maten jeg elsker! 2. At jeg vokste opp da det enda var kult å leke utendørs, og ipaden var ikke-eksisterende. 3. At jeg ikke sliter med noe psykisk eller noen sinne har hatt et anstrengt forhold til mat og trening. Det er så mange av oss som gjør nettopp det enten de er bevisste på det selv eller ikke. Kanskje jeg vil komme til å oppleve en slik periode en gang i livet jeg også, men at jeg slapp unna alt dette i de litt ekstra stressende og vanskelige ungdomsårene kjenner jeg meg oppriktig takknemlig for.

Når fyller du år og hvor gammel blir da? 31 august blir jeg 24 år gammel, og det er et tall jeg håper jeg kan holde meg på for alltid. 25 er så… gammelt? Plutselig er man halvveis til femti? Jeg var jo nettopp tolv?

Er det noe du er usikker på ved deg selv? Ja, det er det alltid. Både utseendemessig og personlighetsmessig har jeg ting jeg både liker og missliker ved meg selv, men jo eldre jeg blir jo flinkere blir jeg til å kun fokusere på det sistnevnte. Det er ingenting å gjøre med den lille overleppen når jeg ikke er interessert i å sprøyte noe i den, så jeg bruker ikke et sekund på å irritere meg over den, men personligheten kan jeg jobbe med og forme som jeg vil! Jeg har absolutt dager jeg også hvor jeg tenker dårlig om meg selv og andre, måten jeg handler på eller valgene jeg tar, men da trøster jeg meg med denne tanken. Vi kan alle bli snillere, tenke mer positivt, bli flinkere i hobbyen vår, eller utvikle oss på våre svake sider akkurat når vi vil. Vi må bare bestemme oss for det, og ikke glemme å leve litt også i kampen om å bli den beste versjonen av oss selv. Hehe, dagens preken fra Borge.

Har du bil-lappen? Åjada! Den tok jeg på 18 årsdagen min. Jeg strøk på prøveoppkjøringen, men fikk en gammel senil herremann som sensor da det virkelig gjaldt, så da klarte jeg meg gitt! Jeg har ikke bil da, men nå har jeg klart meg så mange år uten at jeg ikke lengre føler meg avhengig av den.

Hvis du fikk 1 milliard på konto og kunne sluttet å jobbe, hva ville du gjort? Først og fremst delt med hele familien så vi alle kunne vært like rike, og så ville jeg reist for å oppdage alle de fantastiske stedene verden har å by på. Jeg vil jo ikke ha barn (foreløpig) så jeg hadde levd livet til det fulle, gitt en formue til veldedige formål og sørget for at kontoen min sto tom den dagen jeg takket for meg. Haha!

Hva var det siste du spiste? En Toro posesukke med blomkål og brokkoli. Craver disse til lunsj hele tiden.

Hva ønsker du deg om dagen? En beagle. Jeg har så lyst på en beagle at ord ikke strekker til, men så er jeg samtidig så redd! Jeg er livredd for at jeg ikke skal ha tid nok likevel. For at hunden ikke får den mosjonen den trenger og for at jeg ikke skal klare å oppdra den til å bli så balansert og fin som jeg vil ha den. Det siste jeg ønsker er en rebelsk hund som bjeffer av alt, hopper på fremmede og bare generelt er spinnvill. Haha, huff det ska’ke være lett.. Noe dyr blir det uansett ikke på oss før vi har kjøpt noe eget.

To ting jeg skal gjøre i dag: 1. Oppdatere dere, og levere utkast for en kampanje som skal publiseres på bloggen i morgen. 2. Trene. Jeg var ute og løp i formiddag og klokken syv venter en styrkeøkt med Selini igjen. Hva da sprek mandag? Tanken på at ferie venter om 16 dager hjelper på motivasjonen!

Hva craver du? Akkurat nå? Fiskegratengen til Toro. Jeg skulle gjort alt for å ha en i hus..

Hva får deg i dårlig humør? 1. Et tomt kjøleskap. 2. South Park og Simpsons (+ dårlige tvreklamer) 3. Skatt og momsregninger. 4. Regn. (Med mindre jeg har lyst til å ligge inne og høre på det)

Er det noe du gleder deg til? Jeg gleder meg til jenteturen jeg har i vente, og til sommerferien 2016. Jeg tror den blir helt fantastisk. Krysser fingrene for stor sol og 20 varmegrader i Kristiansand hver dag av juni og juli, så håper jeg at denne 14 dagers klisseturen til Daniel og meg blir den beste ferien vår noen sinne.

Det var 14 kjappe på mandagskvelden <3

33 kommentarer
    1. Haha! Trodde det sto du hadde lyst på en “bagel”, så skjønte ikke hva i all verden du ikke skulle ha tid til!

    2. Det er gøy å studere, bare ikke nå, som jeg er i eksamensperioden! Gøy å se at man mestrer noe, og blir mer kompetent! 🙂 Hva skal du studere? er så spent.

    3. Hei 🙂 Koselig å lese. Jeg lurte bare på hvor kjolen (lange genseren) er fra, den du har på deg på bilde under spørsmålet “er det noe du er usikker på ved deg selv?”? 🙂

    4. Herlige svar! Du er forresten ikke den eneste som uttaler disse “kj”-ordene feil. Blir erta for det støtt og stadig, haha!

    5. Kaia Matilde: Glad du liker disse innleggene 😀 Følte det var på tide med en slik post igjen <3 Tusen takk! Min mandag har vært helt super. Det håper jeg din og har vært 🙂

    6. Åh, er så koslig når du gjør slike spørsmålsrunder, du virker så herlig og jordnær!
      Og jeg er såå enig med deg om hund. Har så lyst på en Welsh Corgi Pembroke at jeg kan sitte timesvis å se på de, men lærlingtid og turnusarbeid går dårlig sammen med hund… Min største frykt er å ende opp med en uoppdragen hund!
      Huff, haha. Man får vel bare smøre seg med tålmodighet 🙂
      Ha en fin mandagskveld og en enda finere uke videre!
      Stoor klem.

    7. Det er så gøy å få vite nye ting om deg, og den første visste jeg ikke. Jeg er nemlig helt lik, og endelig noen som er som meg:) Jeg fikk aldri til det da vi lærte om det, og nå er det allerede forseint å endre på det. Håper du får en fin kveld videre, skjønne deg:)

    8. Liker veldig godt å lære nye ting på f.eks ulike kurs, men det jeg ikke liker med skole er eksamen eller muntlige fremføringer. Det tar egentlig bort hele studiegleden:)

    9. Nå ble jeg nysjerrig! Hvorfor vil du ikke ha barn? Jeg ser for meg deg som ei som ville hatt 10 barn 🙈

    10. Kathrine: Ja, den ser jeg! Er heller ikke noe glad i muntlige eksamner eller fremføringer generelt. Får jeg velge mellom skriftlig og muntlig så er det ingen tvil <3

    11. Martine: Hehe, nei jeg kjenner bare ikke noe behov for barn i livet mitt. Jeg har alt jeg trenger nå, og er ikke LITT verpesyk engang. Hehe, kanskje det kommer om fem år. Vet jo aldri 🙂

    12. Godt det er flere som sliter med kj og skj-lyder 😛 vanskelig å lære det riktig når man er 20 år.. Prøver alltid å si de ordene litt fort 😛 Hahahah

    13. Hei!
      Jeg lurte på om du kan skrive et innlegg med tips til hvordan man kan slappe av rundt svigerforeldre/familie og åpne seg mer. Har vært sammen med kjæresten min i over ett år, og jeg klarer enda ikke å åpne meg. De er en så stor familie!!

    14. Dette var et utrolig kjekt innlegg å lese ! Elsker når du lager slike sånn at vi blir bedre kjent med deg <3 Du er virkelig nydelig og jeg er misunnelig til 1000 <3 Gleder meg til å "bli" med deg på turen din til Italia <3 Ha en flott dag og kveld videre skjønne Marthe <3 Klem

    15. Koffør lika du ikke South Park eller Simpsons? Hahaha, æ skjønna om du syns at det e slitomt eiller irriteraness.. kjæresten bruka å se på det ofte men æ orka ikke å følle me.. Family Guy syns æ dærimot at e litt fæstli 🙂

    16. Søsteren min kunne heller ikke si “kj-lyden” da hun var liten, så hun fikk gå til en logoped. Det hun sa var at man skulle prøve å hviske “hihihi”, og det vil da automatisk bli en “kj-lyd”. Du kan jo prøve det, og se om det funker : – )

    17. Hei Marthe! 🙂
      Først, du har så fin og koselig blogg!! 🙂 Og så, lurer på hvor det (rust)røde skjørtet er fra? Den du bruker med den hvite genseren. Du har alltid så mye fine klær 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg