Tur er booket til Sardinia i Italia!

Okei, what!? Etter titting på Kroatiareiser i hele går kveld og halve ettermiddag uten å finne et eneste hotell som virkelig skrek etter oss, bestemte vi oss for å gi Italia et google-søk. 10 minutter senere var den perfekte reisen booket og i boks. Det måtte bare bli slik! Sardinia i Italia liksom!? Hotellet ligger hele 16km unna alt av bråk og sentrumsstøy, det er plassert midt mellom et naturreservat og en hvit, italiensk sandstrand hvor vi både kan få solt oss i fred, snorklet, og padlet i kajakk! Jeg ER så fornøyd, og vet dere hva turen kom på eller? Haha, 2810 kr. For flybilletter og hotell med frokostbuffé i 8 dager. Å reise utenfor fellesferier er virkelig helt genialt.

18 mai hiver vi oss avsted, og en sniktitt på hotellområdet og Sardinia generelt ser dere over og under her. Å reise til et sted som dette har vært en drøm i mange år! Disse hvite strendene med koralblått hav er jo som tatt rett ut fra karribien? Nei, nå går smilet mitt helt rundt her jeg sitter. Hotellet heter Blue Village Family Life Baia di Conte for dere som får lyst til å sjekke det ut på Startour sine sider. Jeg synes det ser helt perfekt ut.

– Årets store jentetur er booket! Sardinia her kommer vi –

Skulle dere ha noen erfaringer med hva som må sees og oppleves på Sardinias nordvest kyst, eller bare på Sardinia i det hele tatt så hyyyl ut! Jeg har allerede lest litt om diverse utflukter vi kan melde oss på og er det noe jeg har skjønt jeg MÅ få med meg så er det et besøk på Stintino Beach. Nærmere Maldivenestrand tror jeg nesten ikke man kommer, og jeg kan ikke vente med å stå der med kamera mitt i hånden! Hihi..

Den stranden må bare googles! <3
Nå, er det noen som har vært her allerede?

32 kommentarer
    1. Åh, det hørtes deilig ut, har aldri vært der selv, men en gang må jeg vel få stumpen i gir og komme meg til Italia, haha. Kos deg masse uansett fineste deg.<3
      Ser forresten at du i det siste ikke har skrevet så mye om squat challengen, lurer på åssen det går med den da tro? Hhah 😛

    2. Hei Marthe! Åååå, IKKE misunnelig i det hele tatt…. :p MEN er vel ikke så synd på meg egentlig, for reiser på tur selv om 19 dager! Wooop 😀 Det skal bli såååå godt det! Klem<3

    3. Anonym: Tusen takk! Gleder meg som bare det til å komme meg ned og knipse en hel hau av lekre bloggbilder til dere :’) Huff, nei squat-challengen gikk det ikke så bra med, men jeg har trent så mye annet at det samvittigheten er god likevel. Bare litt kjedelig å ikke fullføre selvfølgelig.. Jeg skal skrive litt om det i et eget innlegg snarest! 🙂

    4. Oh lord, det ser fantastisk ut 🙂
      Mannen skal bl.a få tur i 30-års gave, og dette ser jo klart ut som en kandidat <3
      Kan jeg spørre hvor dere bestilte fra? 😀

    5. Lena: Å himmel ja, et sted som dette tror jeg er perfekt som kjærestedestinasjon! Sardinia eller Sicilia.. <3 Nydelig begge steder tror jeg! Vi bestilte gjennom momondo ettersom vi følte det var enklest da vi var tre som skulle dra. Det er startour som er reiseselskapet, men på startour sine nettsider klarte vi ikke å velge noe annet enn 2 eller 4 mannsrom 🙂

    6. Jeg søkte opp Sardinia og det kom ulike steder og “byer” – jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det haha. men akkurat hvor i Sardinia er det du skal til? 😀

    7. Åååh, dette så jo helt fantastisk ut!
      Slike turer og til den prisen er aldri feil! 🙂
      Gleder meg til å se bildene dine derfra ❤️

    8. Stemmer det Marthe 🙂 Da får jeg liksom ALT; trening, avslapning, god mat og drikke, og ikke minst hyggelig selskap med flotte folk 🙂

    9. Reiser selv på fredag til Spania. Godt å komme bort fra denne kalde våren.Jeg har vært både i Sardinia og Sicilia. Nydelige strender. Det er ikke så mange som snakker engelsk i Sardinia, men dere skal jo bo på et blue village anlegg og der er det jo guider dere kan få gode tips fra. Jeg hadde tatt med en parlør.Har ikke hørt om det hotellet og vet ikke hvor det ligger men vi var i Cala Gonone i Sardinia. Det finnes forresten ville hester i Sardinia, for deg som liker hester 🙂

    10. Det ser ut som et fantastisk sted! Gleder meg til å se det på bilder og på bloggen! Jeg og Nora(hun som var med på bursdagsgava) har veldig lyst til å komme på klessalget, men foreldrene våres er nok litt skeptiske. Vi bor 2 timer utenfor Oslo, og må ta fly til Kristiansand, selve flyturen skal nok gå greit. Men vi får et lite problem, da det sjeldent er hoteller som godtar to 16 åringer… Men jeg tenker og tenker og prøver å finne en løsning:) jeg har så lyst til å møte deg, den muligheten har jeg ventet på lenge, så håper det går i orden:) Klem<3

    11. Hedda Kalfoss: Å dere er til å spise opp begge to! Det blir nok litt vanskelig å reise så langt bare for et klessalg. Det koster jo også med flyreise og det hele <3 Jeg må bare ta turen til hovedstaden istedet tror jeg og gi en lyd ifra meg når jeg er der 😀 En dag må jeg ihvertfall få hilse på jentene som sendte meg den herligste bursdagsoverraskelsen i posten. Fysøren så gode dere er! <3

    12. Kathrine: Heldiggris som har fått oppleve begge steder allerede! Ja, jeg satser på at dette med engelsken går greit. Ellers får vi bruke tegnspråk :’D Åh, er det sant? Hester er vi faktisk glad i alle tre! Drømmen ville vært å ta en ridetur langs en strand der borte. Himmel <3 Du får ha god tur til Spania Kathrine. Det blir nok ikke feil det heller nå!

    13. Monica: Heh, ja det var et godt spørsmål! Det står bare at hotellet ligger ved en langgrunn sandstrand med utsikt over Capo Caccia-odden på Sardinias nordvest kyst. Virker som det ligger rett ved Alghero på kartet 🙂 Eller mellom Alghero, Stintino, Porto Torres og Sassari hvis noe av det høres kjent ut? <3

    14. Har selv vært på Sardinia to ganger, og har virkelig lagt min elsk på denne øya! Sommeren 2015 tilbragte jeg 11 dager i Alghero, og det var virkelig helt fantastisk! Byen er utrolig koselig, med en vakker promenade og nydelige restauranter rundt hvert hjørne. Bystranden er fin, men er ofte veldig full. Vi tilbragte derfor de fleste dagene på stranden Spiaggia di Mugoni, som ligger ca 25 minutter vest for Alghero. Her snakker vi krystallklart vann! I nærheten av denne stranden er også Grotte di Antonio Piccinnu, noe jeg virkelig vil anbefale! Dette var en liten trimtur også, med godt over 600 trappetrinn ned til gruvene! 🙂
      En av dagene dro vi også sørover vestkysten S´Archittu. Fantastiske snorklemuligheter og et villt landskap som virkelig er vært å få med seg! Tar halvannen til to timer å kjøre, men med et så vakker landskap rundt, var ikke dette noe problem. På veien tilbake til Alghero stoppet vi i Bosa. En gammel by med fargerike hus, akkurat slik man ser for seg italienske byer! Denne dagen var virkelig en av de beste på turen!
      Vi dro til Stintino en dag også, og for en strand! Den er like fantastisk som man tror, for å si det sånn! En stor ulempe var at den var så stappfull, at du kunne nesten ikke se sanda. Det ødela en god del, for du fikk ikke den strandfølelsen som man gjerne har i syden. Vi var der jo i sommerferien, hvor det er høysesong, så det har nok mye å si, og antagelig vil det ikke være like fullt i slutten av mai 🙂
      Når det gjelder mat, var den veldig god. Det er jo Italia 🙂 Pizza- og pastarettene var eksemplariske på restaurantene vi var på. Men italienerne er ekstremt dårlig på tilbehør, bestiller du lasagne, får du et stykke lasagne, ikke noe mer. Der gikk vi på noen smeller. Du finner gode restauranter rundt nesten hvert eneste gatehjørne, men min personlige anbefaling er Poco Loco som ligger i Alghero. Du kan velge om pizzaen skal være 50 cm eller 100 cm, og er egnet for 2 til 4 personer. Du kan velge ulike toppinger, og eventuelt andre retter, så alle finner noe de liker 🙂 God service, fint lokale og livemusikk er det også. Dette var utrolig kult, og er absolutt en anbefaling hvis dere ønsker en litt annerledes matopplevelse 🙂
      Og et siste tips; utforsk! Ikke hold dere til det samme hele tiden, men utforsk hva denne fantastiske øya har å tilby 🙂

    15. Åååh så nydelig! Jeg var på Sardinia på første kjærlighetstur med kjæresten for 2 år siden,vi bodde like ved den lille luksusbyen Porto Cervo på Colonna resort and spa. Var helt fantastisk der,men det blåste mellom 10-17 km/t hver eneste dag så vi blåste nesten bort ved bassenget og på stranda :p nydelig tur uansett,er bare å glede seg! Håper dere er på en mindre vindfull del av øya enn vi var! Goood tur skjønne deg! 😀

    16. Åh, gled deg, Sardinia er fantastisk! Har vært på både Sicilia og Sardinia, og begge steder er helt nydelig. Vi var i Alghero, og middag ute på borgen om kvelden med utsikt utover havet anbefales. Viss dere er i nærheten av Alghero. Stintino er helt fantastisk, så det er et must ja! Ellers så leide vi bil og kjørte rundt store deler av øyen-er spesielt en strekning som er kjent for en helt fantastisk utsikt. Husker dessverre ikke hva den het, men er ved Alghero. Ellers er bare atmosfæren og folkene der helt fantastisk

    17. Jeg og kjæresten var på ferie i Sardinia i fjor sommer! Og det er bare så fint der! Ble helt forelsket. Vi var ikke langt unna hvor du skal bo, bare litt nærmere alghero. Hadde også utsikt mot Capo caccia. Jeg anbefaler å ta en tur innom gamlebyen i Alghero. Der er det virkelig koselig. Trange smug med koselige resturanter og butikker. Maten der er helt amazing, altså i Italia generelt! Både pasta og pizza er noe helt annet enn ellers i verden. Vi var også på Stintino, og oh my god for en strand. Den er like fin, om ikke enda finere enn på bilder. Anbefaler også å ta turen opp på capo caccia og se på utsikten! Jeg vet ikke om du har sett det, men det går an å gå ned noen trapper i fjellveggen der slik at du kommer ned i en grotte helt nede med sjøen. Det var ganske heavy å gå opp igjen da, men fy søren så kult det var 🙂 Sardinia er vertfall en plass å anbefale! Jeg SKAL tilbake engang! Hehe. Kos deg på tur!

    18. Jeg var på Sardinia for noen år siden og det er virkelig en fantastisk plass! De har masse god sjømat og det er generelt et nydelig sted! Om dere får muligheten burde dere ta en dagstur til Korsika, den franske øya nord for Sardinia. Det er en veldig kul opplevelse! Du får hvertfall ha god tur og nyte det masse når den tid kommer 🙂

    19. Ååå nå ble jeg misunnelig! Har vært på Sardinia to ganger, en gang i Olbia og en gang i Alghero 🙂 Og jeg skal definitivt tilbake til denne vakre øya, Karibien strender, koselige små byer, kjempe koselige iitalienere og italiensk mat 😀 Solnedgangen i Alghero er virkelig helt fantastisk og bare det å gå rundt i Algheros små gater! Jeg kan anbefale dere å leie bil å kjøre litt rundt på øya og finne deres egen private Karibien strand. God tur!! Klem

    20. Å, der var jeg i sommer! Vi hadde all inclusive og maten var helt fantastisk!!! Kos dere masse på tur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg