Min fredag time for time

07.00: Alarmen ringer, og jeg kaster meg over slumreknappen.. 10 minutter senere ringer den igjen, og denne gangen står jeg opp. Jeg skal ikke være i byen før klokken 09.00, men jeg må finne frem antrekk og krølle håret til dagens shoot. Når alt er gjort klart, bankbrikker er funnet frem og bilag sortert, ser jeg at jeg enda har 15 minutt igjen til å spise en god frokost. Jeg varmer en pakke Toro supergrøt (beste i verden) i mikroen, skjærer opp en appelsin og spiser det hele i sengen mens jeg scroller meg gjennom siste nytt på VG og Dagbladet.

09.00 – 10.30 : To timer senere treffer jeg en smørblid Geir på Viego regnskapsbyrå. Selv om jeg har takket nei til kaffekoppen hans i snart tre år, tilbyr han den fremdeles. Vi rigger oss til bak kontorpulten hans. -Jeg med juice, og Geir med kaffe. “Jeg må bare beklage, jeg har enda ikke fått hentet meg inn fra telefonen jeg fikk fra deg i går. Aldri opplevd maken til engasjement fra deg Marthe!”. Vi ler, og stemningen forblir upåklagelig de 90 minuttene jeg er her.

10.30 – 11.00: Geir har gitt meg 6 på terningen så jeg tenker at jeg skal ta meg en seiersrunde med shopping, men så kommer jeg på at jeg ikke har forhånsskrevet noe morgenpost til bloggeriet. Heldigvis for sparekontoen kjøper jeg bare med en bukett hvite tulipaner før jeg svipper innom en sushi restaurant for litt take away til lunsj. Daniel har lesedag så jeg kjøper med til han også. På bussturen hjem overhører jeg en samtale mellom en Paradise hotell deltaker og kameraten hans, og må beherske meg for å ikke brøle ut i latter. Slik lyder den:

Deltakerens kamerat: Tv3 fremstiller deg ganske dum da.. Du vet vel hva kongen vår heter?
Paradise hotell deltaker: Ee, nei hvorfor skal jeg vite det? Hadde jeg spurt kongen hva jeg heter så hadde ikke han visst det heller!

11.00 – 12.00: Jeg er skrubbsulten! På tide å få i seg litt mer mat! Daniel tar meg imot med verdens største glis når jeg roper ut at jeg har med sushi, og vi sluker hele tallerkenen på 15 minutt. De neste minuttene går til å friske opp sminken før det er klart for shoot.

12.00 – 13.00: Jeg tar med meg mannfolket ut i solen og plasserer kamera mitt i hendene hans. Dette er et rituale han vanligvis hater, men i dag gjør han det med et eneste stort smil, og jeg lurer derfor på om han pønsker på noe.. Heldigvis viser det seg at han bare er i godt humør, og da blir jammen jeg det og!

13.00 – 16.00: Jeg hopper ut av finstasen igjen og inn i kosegenseren. Jeg vet jeg har fem timer i kontorstolen foran meg og vil gjerne sitte så komfortabelt som overhode mulig. (Fordelen med hjemmekontor). Jeg starter på bilderedigeringen, og superfornøyd med mannens innsats! Første blogginnlegg blir likevel ikke publisert før klokken slår 16.00 ettersom jeg også løper rundt og knipser bilder til dagens andre bloggpost. Jeg har vært utendørs hele formiddagen og må nå fotografere som en gal mens det enda er bra lys.

16.00 – 18.00: Så fort første post er ute starter jeg på nummer 2. Jeg har nemlig lovet bestis å dra på stand up show med henne klokken 20.00! Jeg besvarer gårsdagens kommentarer mens bildene til innlegget lastes opp, og fryder meg over at det har vært nok en effektiv og innholdsrik dag. Livet smiler! <3

På tide å hoppe i finstasen igjen <3 Ha en nydelig fredagskveld alle sammen!

28 kommentarer

Siste innlegg