Tasty Taco Salad for Lunch

Hjelp, hvor er torsdagstimene blitt av? Åjo, til trening og hyggelige stalltimer.. Hehe, for en start jeg har fått på denne dagen! Jeg møtte Selini til bakkeløp i Jegersberg klokken 08.30 i dag tidlig, og seks bakkespurter + en lettere joggetur senere spiste vi frokost sammen utenfor stallen. Det er jo ridedagen i dag, og ettersom Selini hadde fått klarsignal om å få låne en hest som hun også kunne ri på, dro vi rett fra svetteøkten til hesteryggen for en av de mest idylliske turene på lenge! Vi snakker skinnende sol, lune skogsomgivelser, fuglekvitter, skravling og planlegging av neste måneds jentetur. Vi har enda ikke bestemt oss for hvilken destinasjon, men vi er alle enige om at vi vil oppleve et land ingen av oss har vært i før, og da stiller Kroatia veldig veldig sterkt!

Vi får se hva det blir til. Ingenting skal bookes før til neste helg så vi har enda noen dager med fintenking foran oss. Da jeg kom hjem rundt lunsjtider cravet jeg sånn tacosalat at jeg ikke fikk noe annet valg enn å løpe opp på butikken og kjøpe inn ingrediensene. Under her får dere den superenkle oppskriften!

Du trenger: 1. 1 stor avokado 2. 1/2 hode isbergsalat 3. 1/2 boks mais 4. 2 tomater 5. 1 pakke kjøttdeig med tacokrydder 6. 2 håndfuller tortilla chips 7. 1/2 boks rømme 8. 2 ss tacosaus Medium 9. Saften av 1/2 lime 10. En håndfull revet ost 11. 1 ts paprikakrydder 12. 1 fedd hvitløk

Slik gjør du:
1.
Stek kjøttdeigen ferdigstekt og rør inn tacokrydderet.
2. Hakk opp alt av salat og grønnsaker, og bland dette med litt revet ost. 
3. Hell over kjøttdeigen og knus til slutt over noen håndfuller tortillachips.
4. Til dressingen blander du 1/2 boks rømme, 2 ss tacosaus medium, 1 ts paprikapulver, 1 knust fedd hvitløk og saften av 1/2 lime. Ringle dette over salaten, bland alle smakene godt sammen og nyyyt!

Her har du en STOR, rågod lunsjsalat for to <3

23 kommentarer
    1. Åå, det så kjempe godt ut! Her blir det pannekaker til middag, men kjenner jeg hadde virkelig lyst på den tallerken der med tacosalat altså 😀 Hørtes ut som du har hatt en super fin start på dagen, håper resten av dagen din blir like fin! 🙂

    2. Ahh, det så godt ut. Kroatia høres fantastisk ut. Noen venner av meg anbefaler Sensimar Makarska hotellet. Det er for voksne og noen rom har direkte utgang til basseng. Akkurat det hotellet er det Star Tour som har. Billig også. Ellers anbefaler jeg å dra til Skiathos. Har vært der selv de siste 3 årene og har bestilt ny tur i høst. De har flere av verdens fineste strender, bl.a Koukunaries og ikke minst Lalaria. I tillegg har de utflukt til mamma mia island. Ønsker dere en skikkelig treningstur så kan dere melde dere på en fantastisk utflukt hvor dere spaserer tvers over hele Skiathos og i tillegg får besøke 2 flotte strender. Jeg pleier å reise dit med Lilleputreiser. Men de har ikke reiser før i slutten av mai, så det går ikke om dere hadde tenkt å dra i begynnelsen 🙂

    3. Kroatia er virkelig å anbefale! Jeg har vært der to ganger; en gang på seiltur hvor vi besøkte flere øyer, og en gang i Makarska. Det er et helt nydelig land som stiller sterkt på min toppliste over feriedestinasjoner 🙂

    4. Hvordan kommer du deg rundt? med bil eller tar du buss? virker som du bor ett stykke utenfor sentrum så er bare litt nysgjerrig hehe 🙂

    5. Hei Marte!
      Jeg har lest bloggen din kjempelenge, faktisk siden den krangelen du hadde med hun andre bloggeren du først hadde blogg sammen med. Jeg har alltid syns du er en inspirasjon. Så trygg på deg selv, så utrolig vakker og talentfull. Jeg har sett opp til deg lenge, og jeg ser delvis opp til deg ennå. Nå som jeg har blitt eldre har jeg naturligvis fått et mer modent og kritisk syn til verden, og jeg svelger ikke alt lenger. Jeg syns fremdeles du er en rollemodell, og jeg har stor forståelse for at du kanskje ikke bryr deg i så stor grad hva en bloggleser tenker. Jeg vil likevel bare be deg revurdere hvordan du har endret deg i det siste. Jeg syns du har gått fra en sterk kvinne med ønsker om utdanning, egne interesser og sterke meninger til en hjemmeværende housewife. Syns det er litt trist, fordi du er egentlig en så kul dame. Du er ment for mer enn å lage mat og vaske huset for mannen din, du er en kvinne! Kvinner er ment for så mye mer enn det. Jeg har aldri kommentert bloggen din før, og ønsker for all ikke å være den haters gonna hate bloggleseren. Jeg sier dette bare fordi jeg ønsker at kvinner skal stå opp for seg selv og at de ikke skal gro fast på kjøkkenet. Det hadde vært synd, spesielt med tanke på hvor talentfull du er.
      Mvh Nina

    6. Nam, salaten ser supergod ut! Men i dag har jeg spist både pannekaker og taco allerede så tror ikke jeg skal prøve det ut med EN gang! Men ha en fin torsdagskveld!<3

    7. Hei, Marthe 🙂
      Jeg lurte på om du hadde lyst til å skrive et innlegg med tips om Kristiansand, for oss som skal flytte dit til høsten og studere. Regner med det er flere enn bare meg som skal det 🙂
      For eksempel tips til hvor det er lurt å bo, hva vi må se mens vi bor der, osv.

    8. Kathrine: Uuu! Skal sjekke ut Sensimar Makarska på Star Tour med en gang jeg. Veldig fan av å reise med det reiseselskapet også. Har desidert best erfaring med dem fra tidligere turer 🙂 Dette andre stedet Skiathos hørtes heller ikke feil ut. Vi er en eventyrlysten gjeng som skal på tur, så alle steder som tilbyr aktiviteter og oppdagelsesferder er enda veldig aktuelle 😀

    9. Malin: Jeg tar som regel buss jeg! 🙂 Jeg bor en halvtime unna sentrum med buss. (15 minutt med bil), men Daniel trenger stort sett bilen, så da går det i buss <3

    10. Anonym: *Kremt*.. La oss bare si at det kunne ha gått bedre. Hehe, jeg er blitt veldig flink til å trene, men akkurat den squatingen ble jeg altså dritlei av. Jeg skal ta en oppdatering på denne i et eget innlegg tenkte jeg 🙂

    11. Eg vil verkeleg anbefale Kroatia! Eg budde i Tucepi, rett ved stranda. Vatnet er krystallklart og ein slepp all sanden overalt, ettersom det er rullesteinsstrand. Me tok oss også ein dagstur til Dubrovnik. Det er ein relativt lang busstur, men ein får så mykje interessant info på vegen, samt ein lyt køyra gjennom Bosnia-Hercegovina for å kome dit. Dubrovnik var ein supersjarmerande by, med god mat, marked, søte bygningar og superfin atmosfære. Me gjekk og ein skogstur då eg var der, frå Tucepi til Markarska sentrum. For ein tur! Dei har så mykje fine blomar og tre, i tillegg møtte me på mange ekorn. Det er svært frodig. Kroatia et elles svært reinsleg, definitivt ein av dei mest reinslege plassane eg nokon gong har vore på. Lokalbefolkninga er kjempehyggelige og vennlege. God mat var det og. Eg skal sjølv tilbake hit i år, etter 8 år sidan sist, og eg gledar meg sånn!

    12. Anonym: Ååå det høres helt fantastisk ut! Takk for at du deler dine erfaringer med meg. Nå ble reiselysten akkurat tidoblet <3 Vi booker allerede neste helg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg