Uken som gikk…

Ukens opptur(er)… Onsdagen, torsdagen og fredagen var helt upåklagelige! Onsdagen fordi jeg STORkoste meg med spill, snacks og film hos Selini med hele jentegjengen, torsdagen fordi Selini og jeg hadde en supersprek morgen før vi tilbrakte et par timer i stallen sammen, og fredagen fordi jeg lo meg gul og blå på stand up show med Annette, Annika og hele vennegjengen til Annika (som forhåpentligvis blir min vennegjeng og snart).

Ukens nedtur… Jeg har ingenting å klage på i dag, men da jeg kom hjem fra lørdagens lunsjdate med Kristina og møtte haggel på verandaen… -Etter å ha blitt servert kjolevær en uke i strekk?! Nei, da gråt jeg en skvett for meg selv. Jeg gråt også en skvett da meldingen fra SAS tikket inn på mobilen min tidligere samme morgen. “Du kan nå sjekke inn på SK208 til Portugal”. Heldgivis er det bare en uke til jeg booker ny ferie til varmere strøk.

Ukens cravings… 1. Tacosalat! Jeg spiste torsdagens tacosalatrester til lunsj i så mange dager etterpå at salatbitene i den smakte pill råttent til slutt..  2. Kvikklunsj melkesjokolade (Rutene fra disse 200grams platene til Freia) 3. Toro sin nye supergrøt av havre, bygg og quinoafrø. DRITgod til frokost og kvelds.

Ukens film… Jeg har to nye filmer å anbefale dere i dag! Første ut er “The Cure”. Denne så jeg til frokosten i dag og jeg gråt meg halvt ihjel. Noe så grusomt trist, men samtidig fint. Filmen handler om en elleveåring med AIDS og bestekompisen hans som gjør alt de kan for å prøve å finne en kur på sykdommen. Dere finner den på Netflix om dere vil gi den et forsøk. Ellers så jeg “In Your eyes” tidligere denne uken. En romantisk kjærlighetshistorie med en overnaturlig tvist! Jeg pleier å være skeptisk til slikt, men denne falt jeg virkelig for.

Ukens sang… Min favorittsang nummer 1 denne uken er Ina Wroldsen, Broiler – Lay it on me. Jeg elsker stemmen til den dama og gleder meg halvt ihjel til hun skal opptre på neste ukes idolsending. Krysser fingre og tær for at det er denne sangen hun skal synge også.

Ukens latter… På onsdag denne uken var Daniel så uheldig å miste mobilen sin i vaskebøtta, og i håp om at vannet skulle bli trukket ut av den, la han iphonen i en skål med villris over natta. Da jeg våknet morgenen etter og så han hadde helt ut hele 5 poser med villris for å prøve og redde mobilen fikk jeg rett og slett et kort, men hysterisk anfall.

Meg: Du har sløst bort en halv villrispakke på mobilen din!! De der kostet 50 kroner altså!!
Daniel: Eee, vel jeg reddet iphonen min… Det ville ha kostet 5000 for en ny? 
Meg: Ja, okei godt poeng.

Jeg har kanskje aldri vært jenta med det laveste shoppingsbudsjettet, men sparing og økonomi er likevel begrep som stadig vokser på meg! Dere skal se meg på matbutikken! Jeg er hun som kjøper maisboksen til 2 kroner uansett hvor mye plastikk den smaker, og ikke en matvare går i handlekurven før jeg har forsikret meg om at det er den rimeligste varianten.. Det er jo flott det altså, men noen ganger blir jeg litt vel ivrig..

Villris fås nemlig ikke i noe billigvariant! Haha <3
Legger til slutt med et glansbilde av Geir jeg. Er han ikke til å spise opp?

9 kommentarer
    1. eg handler på salg og er flink med penger,men når det gjelder MAT skal eg ha det beste ..økologisk…….beste kvaliteten det eg VIL ha..for da smaker maten mye bedre -i mine øyne eller dvs i min munn 😀

    2. cuskima: Ja sånn er Daniel også. Mens han strekker seg etter olivenoljen til 70 kroner går jeg for first price… Jeg var helt motsatt før, men så begynte jeg å legge merke til hvor mye jeg kunne spare på det, og jeg er ikke så kresen på smakene heller så da går det bra. -Men jo økologisk handler jeg og! -Men av og til er jo jammen det økologiske billig og <3

    3. Herlig innlegg! Lurer på om det er noen som ikke har mistet noe opp i vaskebøtta. Mistet en neglelakk til 400 kroner med korken av. Litt kjipt!

    4. Eg er matsnobb :D;D;D eg var som deg da datteren min var liten..men nå er eg mer på kvalitet enn sparings…men vi finer balansen :))
      ha en vakker dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg