Fasiten på leser-quizen!

Da var det på tide å dele svarene på denne morsomme lille quizen! Er dere klare? At ikke engang samboeren min svarte riktig på alle 10 punktene sier vel kanskje litt om vanskelighetsgraden? Hoho, kun 2 av dere 80 som har lagt igjen svaralternativer fikk full pott! Gratulerer så mye til bloggleserne Silje og Kristina! -Og jentene mine da.. De gjettet også riktig på alt under syforeningen vår i går, men det skulle vel kanskje bare mangle etter 10 års bekjentskap. Hihi, Daniel trodde jeg hadde ditchet John Carew han da… Ler meg ihjel <3

1. Jeg dro på helsestasjonen for gratis p-piller som fjortenåring fordi jeg hadde hørt det gjorde puppene større.

Fasit: Fakta. Ikke vet jeg hva som gikk av meg på denne tiden. Jeg hadde så store pupper fra før at medelevene mine satte ut rykter om at Borge gikk med papir i bhen, men jeg.. jeg skulle ha større.

2. Jeg var økonomisk inkompetent før Geir kom inn i livet mitt, og brukte så mye penger på reiser og shopping at jeg fikk en skattesmell på 60 000 kroner.

Fasit: Fakta. Jeg var 19 år gammel da jeg tjente mine første “store” penger, og som blogger og eier av egen bedrift blir ikke skatten automatisk trukket av lønningen før den kommer på konto. Hehehe! Fort gjort å bli litt overivrig! Første halvår av 2012 var ærlig talt bare en eneste stor fest av reiseopplevelser og shopping… Det var først da jeg ble introdusert for Geirs prosentregning senere på året jeg fikk forståelse for hvor mye som egentlig skulle ha vært satt av til skatteregninger… Heldigvis ordnet det seg etter noen måneder med shoppestopp.

3. Min største drøm er å gifte meg i kirken, få to sunne barn og bo i et stort, klassisk hvitt hus som jeg har tegnet helt selv. Det skal ha glasert takstein og være så nære sentrum som overhodet mulig.

Fasit: Fleip. Denne forstår jeg at mange trodde var riktig. Det er nemlig ikke mange årene siden jeg drømte om et gigantisk bryllup og et klassisk hvitt hus med glasert takstein. I dag er derimot drømmen en funkisleilighet på én etasje, gjerne litt utenfor sentrum og på en topp med utsikten av hav, fjell eller en eller annen blomstereng. Gifte meg kjenner jeg heller ingen behov for med mindre mannen har et stort ønske om det. -Og barn… Neitakk!

4. Jeg hadde en erotisk drøm om gymlæreren min på videregående og klarte aldri å se ham i øynene igjen. Jeg følte meg sinnsforvirret da han pratet til meg i to år etterpå.

Fasit: Fakta. Huff, noe så pinlig! Det verste var at jeg det siste året på videregående valgte breddeidrett som ekstra fag og fikk denne skallede rogalendingen av en herremannen som lærer i dette også. Jeg gikk fra 6 til 4 i gym på et år, og jeg er sikker på at denne drømmen har skylden!

5. Jeg fikk tante rød for første gang da jeg var 15 år og red sprangstevne på Epona Ryttersenter i hvite ridebukser. (Yup, stevnebuksene er hvite)

Fasit: Fleip. Noe så fryktelig! Tante rød fikk jeg for første gang som fjortenåring hjemme på toalettet. Takk og lov!

6. Som 16 åring festet jeg med guttaboys i Black eyed peas. Jeg traff på dem midt i Kristiansand sentrum en sommerkveld de skulle ha konsert der, og ble med på en nattklubb jeg var fire år for ung til være på.

Fasit: Fakta. Det var bestevenninnen min som spottet dem da de satt og spiste på en café i byen, og uforskammede som vi var buste vi bort for å spørre om å få ta bilder med dem. Ikke vet jeg om det var det gotisk sorte håret mitt eller den brasilianske rumpen til venninnen min, men noe må ha gitt inntrykk, for vi ble altså invitert med dem på nattklubb etter at maten var inntatt. En invitasjon til å bli med opp på hotellrommet etter festen var også inkludert, men så gale (takk gud) var vi heldigvis ikke. Dessuten ble vi kastet ut fra nattklubben 10 minutt etter ankomst da en vakt kjente igjen venninnen min og visste hun var hakket for ung.

7. Jeg var tidenes villeste russ våren 2011. Jeg var på alle russetreff, løp naken over lundsbroen i Kristiansand, tryglet politimenn om kyss, og satt kun iført undertøy under pulten min i skoletimen.

Fasit: Fleip. Dere som har fulgt meg siden russetiden fant nok ikke denne så vanskelig? Jeg tar gjerne noen glass vin, men noe rølpefyll har jeg aldri vært fan av. Jeg deltok ikke engang på “dåps-kroa” fordi jeg ikke orket tanken på å få øl i håret. Haha. Jeg kunne ikke fordra å drikke flere dager på rad, jeg hatet russebuksa, kunne ikke tenke meg å sove i en bil, og tok toppen 5 russeknuter. De eneste gangene jeg deltok på en fest var da venninnene mine brukte makt for å dra meg med. -Men da klokken slo 00.00 var jeg alltid på vei hjem igjen.

8. John Carew inviterte meg på en kaffedate etter at jeg som nysingel meldte min interesse for ham i et blogginnlegg sommerferien 2014. Til tross for utallige venninne-oppfordringer svarte jeg aldri på meldingen. For det første så drikker jeg ikke kaffe, og for det andre så ble jeg svett bare av tanken.

Fasit: Fleip. Haha! -Men hadde meldingen tikket inn sommeren 2014 så skulle jeg nok ha lært meg å drikke kaffe på flekken. (Jeg var stormforelsket i Carew på denne tiden). Heldigvis traff jeg i stedet en enda bedre kar <3

9. Min største frykt er havets vesen. Hai, brennmaneter, og alle ekle krabbekryp som skjuler seg i tare og tang.

Fasit: FLEEEIP. Hallo i luken! Hadde jeg fått lov til å ha et gigantisk akvarium med brennmaneter i stuen så ville jeg ha hatt det. Maneter fascinerer meg sånn! Programmer om hav, hai og undervannsliv er virkelig det gøyeste jeg ser på, og dessuten har jeg jo en indre drøm om å bli marinbiolog! Kan’ke være redd for tang og tare da.

10. Jeg synes tvreklamene bare blir lengre og lengre, og har derfor boikottet alt av kanaler i hele 2016. Jeg har i stedet abonnement hos tre streamingtjenester, og skal jeg se et vanlig tv-program så ser jeg det på pcen.

Fasit: Fakta. Jeg ble så drit lei av de hyppige, for ikke å snakke om evigvarende reklamesnuttene at vi sluttet å betale for alt sammen i fjor. Det eneste Daniel og jeg ser på om kveldene er serier på streamingtjenester, og når Idol går om fredagskvelden finner jeg frem tv2 sumo og kobler pcen til tven ved hjelp av en ledning. Null stress!

1,2,4,6 og 10 var altså fakta! <3 Hvor mange riktige fikk du?
Bildene her er fra dagens alt for koselige stallbesøk.

23 kommentarer
    1. Jeg hadde en feil, haha:) jeg tippet 1,2,4,6 og 7. Jeg vurderte den siste som fakta, men i og med at du har sagt at du ser på idol hver fredag var jeg sikker på at den ikke kunne stemme. Jaja, jeg var ikke så langt unna full pott:) det var gøy at du lagde en sånn quiz til oss leserne:) Ha en flott kveld videre, og håper du får en super fredag!

    2. Elsker virkelig disse innleggene dine, de er veldig morsomme, inspirerende og litt annerledes enn hva alle skriver om og det digger jeg! Ha en fortsatt fin torsdagskveld 😀

    3. Haha åå dette var litt nedsig. Jeg endret svarene mine før jeg postet det. Jeg hadde fått EN feil om jeg ikke hadde endret på noe! Haha, dette var gøy! 😀 Ha en fin kveld, Marthe 😀

    4. Haha, så morsomt å lese fasitene. Hadde noen riktige, men hadde også noen kjempe feile xD
      Kult at dere faktisk ble invitert med på fest av Black eyed peas, og gikk. Bare kjipt dere ble kastet ut etter 10 minutter ;-P

    5. Haha, huff! Var ikke mange rette på meg visst🙈 skulle fulgt førsteinstinktet mitt, da hadde jeg hatt fler enn en rett😅

    6. Hehe herlig! Men stussa litt over .. Haha. Har du virkelig aldri lyst på barn eller gifte deg? Vet ikke hvorfor men har jo før oppigjennom årene fått inntrykk at du ønsker forlove deg engang, bryllup og barn Etterhvert.. Ønsker du aldri noe av delene? Hehe klem!

    7. 1 feil wohooo 🙂 så gøy, eg laget en på min blogg også, eg lo meg ihjel, alle tror eg er mye mer gal enn eg er :D:D
      takk for tips 🙂
      <3

    8. Andrea: Jeg har aldri hatt lyst på barn, men jeg har tenkt siden jeg var 18 at det sikkert kommer med årene. Nå er jeg snart 24 og jeg har ikke det spor mer lyst på det i dag, meen kanskje trangen kommer om enda noen år? En vet jo aldri 🙂 Bryllup tror jeg bare jeg hadde lyst på fordi jeg da kunne invitere familien på fest, gå i verdens fineste kjole og spise fem etasjers kaker. Hehe 😀 I dag tror jeg en kan ha et fint og langt liv sammen uten ekteskapspapirer også, men om mannen har et sterkt ønske om det så er jeg heller ikke imot bryllup! Jeg ville kanskje bare hatt det på en strand i stedet 🙂

    9. Henriette Celin: Den var vanskelig! Jeg synes det er godt gjort av dere å få noe riktig i det hele tatt. Haha 😀 Ja, det ble en minnesrik kveld, til tross for at den ikke varte så alt for lenge 🙂

    10. Siri Madeleine: Å så gøy å høre at du likte disse bloggpostene 😀 Tenkte det var på tide å prøve noe nytt nå. Det går ofte litt i det samme etter fem år med blogging <3

      Tusen takk! Håper torsdagskvelden din også ble fin 🙂

    11. Hedda Kalfoss: Ja, jeg så det! Ikke verst Hedda 😀 Den siste var vrien! Skikkelig lurespørsmål 😀 Hihi <3 Tusen takk, det håper jeg du og får. I kveld er det endelig Idol igjen, og denne gang trenger jeg ikke å se det på tv2 sumo. Hehe, jeg har en idol-date hos bestis!

    12. Så artig! Haha 🙂 jeg må bare spørre om en ting: hva tenker Daniel om at du ikke ønsker barn? :p sikkert et teit spørsmål, men jeg spør likevel!

    13. Huff når jeg leste den om sprangstevne, dessverre engang når jeg var på stevne var det en stakkar som hadde mensen og det hadde gått igjennom den hvite ridebuksa hennes .. -.-

    14. Jeg var 1 unna full pott og hadde 1,2,4,6 og 7. Nummer 7 var jeg veldig usikker på, men i og med at jeg trodde du så idol på vanlig tv var jeg sikker på at 10 var fleip!! haha, det var en utrolig morsom quiz! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg