Matforgiftet på klatretur

Ååå, er det noen som klarer å bli matforgiftet av sin egen taco så er det vel meg… Like før Andrea skulle plukke meg opp for dagens klatreseanse, bestemte jeg meg for å hive i meg noen deilige mexicanske tortilla-skjell med rådyr-kjøttdeigen vi har frysen full av. Jeg vet at man ikke skal spise kjøtt som har vært fryst og tint flere enn én gang, men jeg trodde viltkjøtt var unntaket? Kjøttdeigen jeg spiste i dag ble ihvertfall tint opp en gang i forrige uke og så fryst ned igjen samme dag, og da jeg tinte dette igjen og brukte kjøttdeigen i dagens tacomiddag… Vel, la oss bare si at ting ikke var som det skulle. Jeg skjønte det allerede en halvtime etter at maten var inntatt, og uheldigvis for meg satte jeg da allerede i bilen til Andrea, på vei ut i skogen til den perfekte klatrevegg.

Jeg hadde så forbanna vondt, men samtidig så kunne vi jo ikke annet enn å le oss ihjel! Hva er det med meg og magesjau på de verst tenkelige tidspunkt om dagen? Er dette liksom blitt min måte å knytte bånd med naturen på? Jeg vet ikke hva jeg skal si engang… Heldigvis gikk det over etter en times tid, men noe klatring turte jeg likevel ikke å legge ut på. Jeg ble i stedet dagens latter, tilskuer og fotograf i fosterstilling på bakken..

Noen ganger må man jammen lære ting på den harde måten. Aldri mer kjøtt som er fryst og tint to ganger! Takk og lov for at Daniel ikke var hjemme og spiste det samme som meg.. Det kunne ha blitt festlig!


Jaja, jeg fikk kanskje ikke klatret i dag, men jeg hadde det utrolig morsomt likevel. Selini og Andrea var så flinke i fjellveggen, og latterkrampene som følger med et par timer i deres selskap er helt ubetalelige. Tusen takk for en hysterisk ettermiddag jenter. Jeg gleder meg til å gjøre et nytt forsøk senere i år..

God natt og sov godt! Vi skrives igjen i morgen <3

19 kommentarer
    1. Ånei så kjedelig, men samtidig så typisk! Håper at du blir fort frisk igjen, er virkelig ikke noe gøy å få matforgiftning! Fine bilder, ser ut som at du koste deg selv om du var dårlig 🙂 Håper at du får en fin uke <3

    2. Hvis du skal tine og fryse igjen så må du behandle kjøttet 😉 Masse god bedring, du får trøste deg med at du ikke er den første som har gjort dette! …og garantert ikke den siste 😂

    3. Heheh, er det mulig! Gud så gøy, nå måtte jeg le litt av deg 🙂
      Jeg lurer på en ting.. Jeg har lagt merke til at du havner lenger og lenger ned på blogglisten, og i den forbindelse lurer jeg på om det er noe som stresser deg? Eller bryr du deg ikke om det? Siden du vet du har faste lesere og fast inntekt av det.. Jeg syntes så absolutt du fortjenter å være lengre oppe på listen – du produserer gode innlegg hver dag, og man ser at du legger ned vanvittig mye arbeid i hvert eneste innlegg. Uansett, stå på videre – du er min favorittblogger!! Ha en fin uke 🙂

    4. Maria: Hehe! Kan vel ikke bare ha flaks i hverdagen 😀 Nei, til spørsmålet ditt: Det er ikke noe jeg stresser over. Jeg har ligget på topplisten i snart fem år og det varierer alltid litt hvor man ligger fra måned til måned. Den siste tiden har topplisten bestått av veldig mange som “kommer og går” og som får klikkene sine fra ekstreme overskrifter. For å ligge helt i toppen i dag må man skrive om aborter, operasjoner eller kjøre debatter om penisstørrelser, og da vil jeg heller ligge på 20 plass med 9000 lesere altså :’D

    5. vil vil heller ikkje at du skriver om operasjoner og penisstørrelse hahahaha :D:D
      uffda veldig kjedelig med at klatreturen ble litt avstumpet…men kjekt at du koste deg tross alt 🙂
      ha en vakker mandag <3

    6. Åneeei, så kjipt! Håper magen er bedre i dag, haha! Og angående det om plassen din på blogglisten, så kan jeg faktisk ikke skjønne hvorfor du ikke er HELT på topp! Jaja, du kan hvertfall “trøste” deg med at vi, vi synes du er den aller, aller beste! 🙂 Stor, stor klem <3

    7. Så godt du ikke lar deg stresse ifht hvor du ligger på blogglisten. Synes du blogger bra jeg, men ingen av mine venner leser bloggen din lenger. Det eneste jeg synes er litt dumt er at du ofte bare svarer på innlegg den dagen innlegget er eller dagen etter. F.eks det innlegget med Thailandturen. Kommunikasjonen med leserne blir ikke så god når de siste 20 som har tatt seg tid til å skrive kommentar ikke får svar. Men generelt så har du varierte og fine innlegg. Stå på videre.

    8. Maren: Nei, det har du helt rett i Maren! Dette må jeg bli flinkere på. Jeg leser alle kommentarer, men jeg er som regel mest aktiv på svaringen samme dag som innleggene blir publisert. Takk for at du tar det opp, for dette vil jeg virkelig ta tak i! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg