7 favoritter du må prøve i påsken

Jeg håper ikke dere er like sultne som meg når dere leser denne bloggposten, for jeg er nesten i ferd med å bli aggressiv her jeg sitter. Haha! Vi har ikke mat i hus, og når jeg går inn i min tredje sultne time.. Vel, da vil du ikke være i nabolaget engang. Stakkars Daniel gjør alt han kan her for å få opp blodsukkert mitt, men når tørre flatbrød med ost er alt han kan tilby foretrekker jeg å sulte.. Ler meg ihjel. Alt for å ikke gå på butikken to ganger.. Vi venter fremdeles på bilen vår og skal handle middag så fort vi får klarsignal om å hente den, så da er det bare å bite tennene sammen! Eller ty til flattbrød da… Heh, uansett! Jeg tenkte jeg skulle dele syv av mine snacksfavoritter med dere i dag! Kanskje dere finner noe dere får lyst til å teste i påsken?


Chocolate on a Stick –
Hva passer vel bedre enn litt hjemmelaget kakao på pinne denne uken? Her har dere en superenkel oppskrift som både ser bra ut og smaker perfekt i en kopp med varm melk. Min favoritt ble sjokolade med kokos!


Bringebærmoussé med vaniljesaus –
Ååå, er det bare meg eller er dette noe av det beste som finnes? Jeg elsker alt av moussé og spesielt denne friske bringebærvarianten med vaniljesaus til. Nom, nom, nom!


Bananis på pinne –
Enklere hjemmelaget is er det vel ikke mulig å lage? Hihi, her er det bare å dele bananen i to, stikke den på pinne, dyppe i sjokolade, og fryse.. Eller bare nyte med en gang. Mmm!



– Sitronfromasj med jordbær i bunn –
Nok en frisk dessertvariant som definitivt er blant mine absolutte favoritter. Her bruker jeg ikke vaniljesaus til da det holder med de søte jordbærene som ligger under selve fromasjen. Kombinasjonen av søtt og syrlig altså..


– Oreodrøm –
Okei… Sukkerbomben som det er klin umulig å misslike. Knust oreokjeks, sjokolademoussé, krem og kremost? Jatakk gjerne! Her gjelder det å lage dobbel porsjon..



– Smuldrepai med bær og is –
Dere ser at dette smaker himmelsk ikke sant? Jeg elsker varme desserter, og smuldrepai er heller ingen unntak. Man kan fylle den med hva som helst og med en skje vaniljeis til blir resultatet godt nesten uansett.



– Sjokolademoussé –
Ren sjokolademoussé.. Det er ikke vanskelig å få ned det heller. Eller hva synes dere? Spesielt ikke med en liten dæsj vaniljesaus til. Heh, jeg og den vaniljesausen.. Jeg har den til sånn ca alt.


Klikk på bildene for å komme til oppskriftene <3

14 kommentarer
    1. Jeg er vel en av få som ikke liker oreokjeks. Men angående sitronfromasj. Prøv med jordbærsaus til. Du lager det av sukkerlake og frosne jordbær.

    2. Hei 🙂 jeg har prøvd samtlige av oppskriftene dine og de er veldig gode alle sammen! Siden du har sagt at du er veldig opptatt av rettskrivning, tenkte jeg at jeg skulle tipse deg om at mousse som er fransk ikke har en aksent på e. Een skal heller ikke uttales. På fransk uttales E i slutten av et ord sjeldent med mindre den har en aksent. Så siden Een ikke skal uttales skal den heller ikke ha aksent. Man uttaler det sjokolademouss 🙂 haha beklager lang kommentar, er veldig opptatt av det franske språk, siden jeg er fransk selv. Håper du kun tar det som konstruktiv kritikk. Jeg liker bloggen din veldig godt og koser meg med den hver dag!
      God påske!
      Hilsen Michelle

    3. Alle oppskriftene her gav meg vann i munn! Jeg tror jeg blir nødt til å teste ut ett par av de i påsken. Jeg har lest bloggen din i over ett år og vil bare si at du er en utrolig stor inspirasjonskilde og virker som en herlig person!
      God påske Marthe <3

    4. Jeg har testet chocklate on a stick før! Og det har blitt en storfavoritt hos meg!!! Men hvor får du kjøpt de trepinnene? Tror det funker litt bedre enn papirsugerør😁 Ellers takk for nye tips, siteonfromasjen skal testes!!

    5. Åh nam, dette så godt ut!
      Kos deg masse på hytta, Marthe <3 selv skal jeg finne frem joggeskoene og dra på jobb.
      Haha! Foressten, drømte sånn om deg i natt, jeg dro helt fra nord-trøndelag for å besøke deg. Å vi hadde det sååå gøy! Du viste meg rundt i Kristiansand og vi klaffa helt sammen! Haha slikt skjer når man leser blogg før man legger seg 😀 ønsker dere en fin dag, nyt påskesola hvis dere er så heldig å ha den på besøk <3

    6. Herlighet, du er jo rett og slett en superkokk! Blir helt satt ut, egentlig – kreativ er du også! Alt her fristet meget, så jeg tror jeg bare bokmerker denne siden, så jeg ta de frem senere 🙂 Gleder meg til mer sommer, for jeg synest det er best med slike desserter osv når det er varmt i luften 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg