12 ting som irriterer meg…

1. Når jeg har rigget meg til for kveldens favorittprogram og oppdager at det av en eller annen grunn ikke sendes likevel. Haha, dette gjør så inderlig vondt i hjertet mitt.. 

2. Mennesker som aldri lar andre slippe til.. Mennesker som det klikker for når samtaletema plutselig ikke lengre dreier seg om dem, eller besserwissere som bare lever for å diskutere.. Vi har vel alle på et tidspunkt hatt noen av disse i livene våre? Hehe, jeg sier bare jatt med, la dem fryde seg over å vite bedre enn deg og la det bli lenge til neste gang dere sees.. Det er den eneste måten å holde det ut på.

3. Folk som aldri blir fornøyde med været. Er det ikke for varmt så er det for kaldt. Regnet er trist, solen brenner, vinden stikker, snøen blir til plagsom sludd.. For noen er bare ingen vær bra nok.

4. Når en helt genial ide til et blogginnlegg popper opp i hodet mitt like før jeg sovner om kvelden og jeg glemmer å notere den ned. Aldri i livet om jeg husker den når jeg våkner morgenen etter.

5. Når blogglesere spekulerer rundt om jeg er blitt singel igjen så fort Daniels navn ikke er blitt nevnt på to døgn. Hehe, jeg vet jeg vet.. Jeg har selv valgt å dele livets store kjærleik på bloggen, men hallo i luken.. Jeg er fremdeles veeeldig forelsket så la det ihvertfall gå en uke før dere bekymrer dere da <3

6. Når du får parkeringsbot for å ha parkert et sted ulovlig i syv sekund. Komaan! Min siste parkeringsbot fikk jeg faktisk etter å ha stått parkert 7 minutt for lenge under et kjøpesenter, og regningen kom på 710 kroner… Det er 100kr i minuttet det. Galskap!

7. Folk som står i meeeterlang kø på flyplass-gaten allerede en halvtime før den i det hele tatt åpner. Ja, jeg lar meg virkelig fascinere over hvor mange mennesker som er livredde for å være sistemann på flyet! Du er garantert en plass når du har en billett, og flyet går ikke før alle er ombord likevel, så hvorfor stresse sånn? Jo tidligere du setter deg i setet jo lengre må du sitte trangt og vente på å få komme ut igjen. Det gir ikke mening?

8. “You can skip this ad in 10 seconds”… Ååå, jeg vrenger meg i smerte når jeg må sitte og beglo den 10 sekunders-knappen før youtubevideoen spilles av.

9. Tvprogrammet South Park. Noen tvprogram går meg på nervene selv i små doser, og dette er et av dem. Disse ekle figurenes stemmer er den verste bakgrunnsstøyen jeg kan sitte og høre på så når Daniel bruker dette som ettermiddagsunderholdning må jeg snike meg ut på soverommet og jobbe derfra. Ellers blir det faktisk dårlig stemning. Dette gjelder også for Simpsons. Haha, unnskyld, men jeg klarer det ikke!

10. Bussjåførere som ikke klarer å kombinere billettkontroll med hei. Etter at jeg begynte å kjøpe billetten min gjennom Akt på mobilen så tror jeg ikke jeg har fått et eneste “hei”. Sjåførene bare nikker, vinker og hoier meg inn i bussen uten å gi så mye som et smil eller et ordentlig blikk. Hvor vanskelig kan det være?

11. Folk som tar seg nær av alt. *Sukk*. Noen ganger føler jeg at ethvert ord jeg skriver må overanalyseres så ingen skal finne en måte å føle seg tråkket på.. Enkelte er bare hårsåre ut av en annen verden..

12. Mennesker som vrir det mest positive om til noe stygt og negativ. Dere skjønner sikkert hva jeg mener.. Har du skaffet deg et fadderbarn så er du stygg og fæl for ikke å ha skaffet deg to… Har du dokumentert din frivillige reise til Lesvos hvor du bidro med hjelp til flyktningene så er du PR kåt.. Jeg blir helt matt av disse menneskene.. Kan vi ikke bare rose hverandre av og til? Og hei! Selv om mennesker dør av Hiv og Aids, barn sulter, og kvinner blir trakassert på den andre siden av jorden, så har du fremdeles lov til å sukke over et tomt kjøleskap en søndagskveld. Hver dag dør mennesker av kreft, men du skal fader ikke føle deg som et dårlig menneske om du synes synd på deg selv for å være sengeliggende med influensa. Det er lov å irritere seg over kø i trafikken, og det er lov å ha i-landsproblemer selv om verden sliter med langt vondere ting.

Kan’ke bare ha lister over ting som gjør meg glad her inne, eller hva?
Har dere noen morsomme eller seriøse ting som irriterer dere i hverdagen?

37 kommentarer
    1. Punkt nr. 7 er så sant! Skjønner virkelig ikke hvorfor folk gidder å stå i kø. Jeg er den personen som sitter og hører på musikk, spiser og gjerne leser i en bok og går til gaten som siste mann.

    2. SÅ sykt enig med South Park-punktet!! Trudde jeg var gal, men så deilig at jeg ikke er den eneste haha

    3. Elise: Hehe, herlig! Jeg sitter også bare og klør meg i hodet når folk står og tripper i den evige køen før de ansatte i det hele tatt har tatt plass i bilettskranken.. Jaja, vi kunne ikke alle sittet og ventet på sistemann heller 😀

    4. Er så enig med deg i alle punktene, Marthe!
      Jeg fikk kjeft av postmannen når jeg var mindre, fordi jeg skulle sende resten av nistematen min til de fattige barna i Afrika. Kan tro maten ble passe deilig i postkassen etter et døgn i sommervarmen. Tanken var god da, hehe
      Kos deg videre, du er flott!

    5. Okei, akkurat nr. 7 er jeg uenig med deg i. Jeg pleier aldri å være første mann inn i flyet, men jeg har opplevd å sitte å vente i 10 min fordi enkelte ikke har klart å komme seg avgårde. Og når de da kommer, så går de som om de har verdens beste tid.. Ja, jeg vet – 10 min er ikke lenge, men de aller fleste vil jo faktisk komme seg avgårde.

    6. Anonym: Så lenge man sitter på gaten og ikke vandrer rundt på flyplassen under boarding så pleier man jo å klare å komme inn på flyet i god tid før det skal lette. Men disse som MÅ en ekstra tur innom Taxfree 5 minutt før avreise.. De er et punkt for seg selv 😀

    7. Iselin: Det er godt det ikke bare er meg.. <3 Dette er en body jeg kjøpte meg for maange år siden på nett, men nå kan jeg jammen ikke huske hva butikken het. Det står helt stille, men jeg regner ikke med den er til salgs i dag likevel <3

    8. Haha, dævver av punkt 7!! Men enda verre synes jeg det er med folk som står i kø for å komme ut av flyet, særlig om de sitter innerst ved vinduet, og krabber over de to stakkarene som sitter lenger ut bare fordi de på død og liv må stå og vente i midtgangen heller enn i sete sitt. Er de redde for å bli med tilbake dit de kom fra, eller hva er greia??

    9. Jeg liker å være tidlig inn i flyet fordi ofte er det ikke ledig til bagen min i hyllen rett over setet mitt. Blir stresset når jeg ikke har kontroll på min egen bag, men jeg står ikke og tripper 😀 Syns det er verre med de som MÅ reise seg opp før flyet har stoppet når vi har kommet frem. Alt hadde jo løst seg om en ventet på hverandre…men første mann ut gjelder for noen. Ellers irriterer jeg meg over de som alltid har opplevd noe verre….når noe blir fortalt. Og jeg er jeg helt enig i skip this ad, south park og simpsons.

    10. Kathrine: Ja, du sier noe der! Det er kjedelig å ikke få plass til bagasjen så hvis det er derfor man går tidlig inn på flyet så forstår jeg det bedre 🙂 Men hvorfor folk står og tripper på vei ut igjen er det vanskelig å finne forklaringen på. Hehe!

    11. hahah, kjenner meg igjen! Takler ikke simpsons og south park, jeg fatter ikke hvordan folk synes det er så morsomt? Og det at folk skal vri og vende på ting er en annen kjent ting som jeg vil tro alle opplever. Du er rå! 😀

    12. Nr 7…. Åh jeg veeeet! Den der har jeg irritert meg noe veldig over selv. Men neste uke skal jeg få den tvilsomme æren av å reise alene med tre barn til London. Og vi har bare lov å ha med håndbagasje (jeg sjekker jo ALLTID inn bagasjen min) – da British Airways krever 700,- pr kolli… Det er jo mer enn vi betalte for flybilletten. Og da kommer jeg sikkert til å stille ungene opp ved gaten slik at jeg bare kan dytte dem ombord og få plass til all bagasje på flyet – haha 😀

    13. Last ned adblock så slipper du reklame på YouTube!
      Er forresten veldig enig med deg angående South Park og Simpsons, jeg takler det ikke!

    14. Hahah, så enig med flere av dem! Men må si jeg er spesielt enig med den siste, gud så mennesker som er slik irriterer meg.

    15. Hehe. følte meg litt truffet på punktet til Daniel altså.. Ha en flott fredagskveld videre fine deg

    16. Angående nr 7, så skjønner jeg at det ser teit ut, men jeg har skikkelig (jævlig) flyskrekk og av en eller annen grunn roer jeg meg ned bare jeg får satt meg i setet. Da har jeg gjort mitt liksom, og det er noen andres feil om alt går til helvete. Haha! For det er jeg sikker på at det gjør – hver gang. Jeg er dog en av dem som sitter pent på plassen min til de åpner dørene, selv om jeg egentlig har lyst til å brøle at jeg vil UUUUT. Sosiale koder og allmenn oppdragelse hindrer meg fra å gjøre akkurat det da. Hahah! Ha en fin helg!

    17. Er så enig med den første. Ødelegger humøret for min del heheh. Hårsåre mennesker er utrolig irriterende også!
      Andre ting jeg finner irriterende er høylytte folk,smatting(det grøsser jeg av) og bli stirra på. Likte dette veldig godt 🙂

    18. Er så enig i den siste! Er selv kronisk syk, og har ofte følt at folk ikke tørr å si at dem ikke er i form eller dårlige bare fordi jeg er sykere, men det blir såå feil, dem kan vere dårlige og ha det vondt selv om jrg er kronisk syk! Hadde såklart støttet dem, uansett om det kanskje er en filleting for meg, så kan det vere mye for dem.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg