On this weeks menu

Fy fader for et liv det har vært her i ettermiddag! Jeg har skreket, og løpt hysterisk rundt i skogen i fem timer(!) på jakt etter en beagel. Daniel og jeg var som sagt på tur med hele flokken tidligere i dag, og da fuglehundene fikk løpe fritt mens beagelen måtte gå i bånd fikk jeg så dårlig samvittighet at jeg slapp Sika også… Det gikk fint i nøyaktig en time. SÅ fant hun seg et rådyrspor og vips så var hun borte vekk. Klokken ble fem, seks, og syv før jeg endelig kunne høre ulingen hennes fra skogen, men jeg ante ikke hvor den kom fra og i svarte mørket ble det jo helt umulig å finne henne! To nye timer måtte gå før den stakkars hunden endelig fant veien tilbake til meg, og nå ligger vi begge som slakt på gulvet her. Sika bursovende og jeg uten stemme, men overlykkelig.

-Mandag-
Libanesisk tallerken av hummus, grillspyd, couscous, tzatziki og nanbrød.

-Tirsdag-
Torsk med pasta og paprikasaus. En av mine favoritt-fiskeretter!

-Onsdag-
Kinesisk Szechuan med kylling, ris og grønnsaker. En superlettvindt og nydelig kinesisk rett!

-Torsdag-
Løksuppe med grillet kylling, brød og revet ost. Bare løksuppen alene smaker helt fantastisk!

-Fredag-
Verdens beste Tikka Masala pizza! Min nyeste oppskrift i mat-kategorien.

-Lørdag-
Laks og pasta i tomatsaus. Eller laksebolognese om du vil!

-Søndag-
Lasagne med kylling, bacon og spinat. Gjerne servert med pestosalat og brød!

Kanskje en av disse rettene kan passe inn i ukesmenyen?
Klikk på bildene for å komme til de enkelte oppskriftene <3

22 kommentarer
    1. Åh deilig, nam nam!
      Jeg lurer på en ting, siden du har lest litt romaner oppigjennom. Har du en anbefaling av en bok skrevet av en norsk forfatter? Vi har en skoleoppgave nettopp om dette, og tenkte kanskje du hadde et tips siden jeg selv ikke har peiling, haha! 😀

    2. Åå akkurat det der har skjedd meg og.. Er ikke gøy i det hele tatt!! Men ender jo som regel bra, hundene vet som oftest hvor de bor 🙂
      Spennende meny for uka forresten!

    3. Å, ble helt stresset av å lese om det! Må ha vært helt grusomt! Men bra det gikk fint til slutt! Maten så helt fantastisk ut! Håper du får en fin uke <3

    4. Bra du fant igjen hunden, Marthe! Alle middagene ser kjempe gode ut! Hvor får du inspirasjonen fra?

    5. Ååh, aldri gøy når slikt skjer! Bra at det endte godt til slutt og at dere begge er trygt hjemme! 🙂
      Menyen din for uka ser kjempe god ut, alltid gøy å se hva andre lager til middag for inspirasjon til egen meny, tommel opp! 🙂

    6. Herregud, kjenner til den følelsen. Heldigvis var dette min egen hund, kan tenke meg åssen det må føles når det ikke er din hund…
      Nå blei jeg sulten!

    7. Connie: Nei, heldigvis ender det som regel godt! 😀 Det er en smart hund, så Daniel hadde ihvertfall troen på at den ville finne veien hjem til slutt <3 Og det gjorde den 😀

    8. Kaia Matilde: Jaa, for en lettelse altså! <3 Så bra 😀 Jeg eelsker å lage mat, så med en gang jeg kommer over en tallerken som ser fristende ut på cafe, i en kokebok eller på internett så må jeg bare prøve meg på noe lignende selv 😀

    9. Thea: Tusen takk! Det er like nervepirrende hver gang, men uten bånd skal de likevel få gå! Hehe. Får jo så dårlig samvittighet når de ikke får muligheten til å løpe ordentlig fra seg <3

    10. Anonym: <3 Ja! Du jeg har en som jeg virkelig elsket! "Naken i Hijab" heter boken, og den er skrevet av en norsk forfatter. Jeg tror jeg har skrevet en bokanmeldelse av den også for noen år siden. Den kommer du helt sikkert til å like like godt som meg 🙂

    11. den der hadde vi med Buffy da hun var valp…….en gang etter 7 timer ringte en venn og sa du…..er det ikkje din tynne strek av en hund som går oppe ved handlesenteret? hahahahahahaha

    12. Åh, du kommer alltid med så mange gode, fristende oppskrifter! Jeg får kjøpe meg en stavmikser så jeg kan prøve ut et par av de 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg