12 ting jeg vil gjøre i mars

♥ Nyte en uke i Høvåg som gårds, og hundepasser! Jeg skal pakke kofferten så fort dere er oppdatert, for i morgen tidlig drar vi! Fy så koselig det er å bytte hjem av og til! Føler vi skal på fin ferie nå jeg.

♥ Skifte header. Det er overraskende få av dere som klager på dette, men jeg vet dere irriterer dere like mye som meg over den rosa shortsen og det grønne gresset nå.. Det er på tide å få inn noe litt mer vintervennlig.

♥ Bli flinkere med videoblogging. Dette er noe jeg vet har vært høyt ønsket hos dere lesere i lang tid, og nå som jeg har et videokamera i hus så er det egentlig ingenting som stopper meg. Har dere noen ønsker til hva jeg kan lage video av så hyl gjerne ut. Her trenger jeg litt inspirasjon!

♥ Mars er påskemåneden, og i år har jeg lyst til å kjøpe verdens største påskeegg og fylle til Daniel og meg. Vi har kanskje ikke noe fjellhytte eller ski å feire påskeferien på, men godterifylte egg skal jeg ihvertfall ordne oss. 

♥ Opprettholde denne treningsgleden. Denne uken har motivasjonen vært helt enorm, og jeg nekter å bare la den fordufte igjen! Jeg tror kluet blir å ha stor variasjon i måten jeg svetter på. I går fikk jeg endelig dratt på denne etterlengtede kickboksingtimen hos Crossfit Kvadraturen, og fy søren så GØY jeg hadde det! Ikke et sekund tentke jeg at jeg trente, og i dag er jeg støl fra nakken og ned til anklene.. Føles helt latterlig digg.

♥ Bli flinkere til å låse døren når jeg er hjemme. Spesielt når jeg er hjemme alene, og ikke bare på nattestid, men på dagtid også. Man vet pokkeren aldri med folk! Det finnes mye ustabilt der ute..

♥ Dra til Stavanger og besøke den nydelige familien min! Hmm, kanskje jeg får et påskeegg av bestemor også hvis jeg legger turen til like før påske <3 Himmel, Geir har rett.. Jeg er utspekulert.

♥ Se mindre på tvserier og lese flere bøker. Jeg vil så gjerne lese to bøker i løpet av mars måned. Jeg har kjøpt så mange den siste tiden at jeg snart har et bibliotek av uleste romaner i skuffen.

♥ Finne ut hva jeg vil gjøre til høsten. Disse store valgene altså… Søkefristen nærmer seg og jeg vet fremdeles ikke om jeg skal hive meg på en bachelor, et årsstudium, ta opp fag, eller kun fokusere blogg. Hvilket valg jeg skal ta kommer selvsagt også litt på hva min kjære skal. Kanskje blir vi boende her, kanskje flytter vi til en helt ny by. Jeg vet ingenting enda, men jeg kjenner at dette fremtidsspørsmålet skal bli j*** greit å snart finne ut av.


♥ Dra på besøk til bestis i Lyngdal og ha en real girlsnight. Aller siste helgen i mars tenker Selini og jeg å ta turen til Cathrine i Lyngdal og ha en real girlsweekend hos henne. Det gleder jeg meg også noe helt vanvittig til!

♥ I februar hadde jeg en real opprydning i både klesskap og treningskommoden. Denne måneden har jeg lyst til å ta en opprydning i kjøkkenskuffene. Etter x antall bloggoppskrifter og bakeprosjekt både før og etter jul har kjøkkensystemet mitt blitt til et evig kaos.. Det er det også på tide å gjøre noe med.

♥ Jeg skal bruke minimalt med penger på shopping, og spare masse, men er det én ting jeg skal kjøpe meg så er det den perfekte vinterkåpen. Jeg skulle ha gjort det for fire måneder siden, men bedre sent enn aldri. Garderoben min er full av vårkåper, skinnjakker, og tynne turjakker, men av en eller annen grunn ingen gode, varme vinterkåper. For å spare meg for flere øre og halsbettennelser tenker jeg å gjøre noe med det NÅ.

Ny måned, ny bucket list! Ønsker dere en alle tiders helg.
Nå skal jeg pakke ferdig og kose meg med taco og idol. Kosefredag <3

39 kommentarer
    1. Trodde Cathrine bodde i Oslo jeg. Synes å huske at jeg leste du besøkte henne der en helg 😀
      Blir spennende å høre hvor dere ender opp. Det er jo gjerne slik med forsvaret og studier, men så gøy at du vil bli med ham. Hvilke alternative byer er det snakk om?

    2. Kom til Bergen, ehehe! Men du vet du bare skal liste opp de fagene du vurderer nå? Omrokkering på prioritet kan du vel endre helt ut i sommer en gang. Kos dere på gården ❤️

    3. Åååh, så glad jeg ble når jeg leste at du ville videoblogge mer! Skrev en liten kommentar om det i forrige innlegg, så dette gjorde meg kjempeglad!
      Hva med å ta litt inspirasjon fra Kristin Gjelsvik? Syns disse boyfriend/girlfriend challenges er hysteriske! Det finnes så utrolig mye å gjøre, jeg anbefaler deg å se litt på videoene hennes (KristinogDennis på youtube) 🙂

    4. Har det skjedd noe siden du har som mål å låse døra hele tiden?? Ikke noe gøy å bli husredd, det veit jeg alt om! Fine mål, nå skal jeg lage mine egne! God helg!:)

    5. Angående headeren så tror jeg ikke det er så mange sol bryr seg. Mange (de fleste, som meg) leser nok bloggen gjennom bloglovin, og da blar jeg så fort som oeverhodet mulig forbi headeren for å fortsette innlegget fra appen! Så det er nok en stor grunn til at mange ikke har brydd seg om den, vi ser den jo ikke 😉

    6. Så mye gøy du har å se frem til!
      gleder meg til flere video´er 😀
      vanskelig å vite hva man vil. Ofte er det jo så mye, og man blir usikker. Vil selv studere journalistikk til høsten, og har søkt på 2 ulike. Håper å komme inn på en av dem ^^
      skal selv spare penger denne måneden, og en del fremover. Hvertfall til jeg får mer jobb igjen (:

    7. Ine: Nei, ikke annet enn at det var et drap 300 meter fra nabolaget vårt forrige uke. Vil bare heller låse døra en gang for mye enn en gang for lite :’)

    8. Birthe: <3 Ja, Kristin er kjempeflink på videoer. Jeg skal ta en titt på kanalen og prøve å hente litt inspirasjon uten å kopiere hele idéen hennes 🙂

    9. Kathrine: Ja, hun gjorde det også i noen år, men nå bor hun med sin kjære i Lyngdal. Det er litt nærmere, men fremdeles et stykke unna så vi treffes alt for sjeldent <3 Byene det står mellom er nok Kristiansand og Trondheim. Hoho!

    10. Hva med å lage en bake/mat-video? Det hadde vært gøy! 😀 Litt forandring fra de vanlige matinnleggene.

    11. Åh, ny header blir bra! Jeg er blant dem som synes headere skal byttes oftere enn hva bloggere flest gjør, hehe. Iallefall såpass ofte at de matcher årstiden. Men du lager kanskje ikke headerne dine selv? Isåfall er det jo helt forståelig at det går litt tid mellom hvert headerskifte, hehe! Selv synes jeg det å redigere headere er såå gøy og gjorde det en hel del “før i tiden” når jeg blogget selv, så jeg er vel litt bias sånn sett 😀 Skal innrømme at jeg har hatt lyst til å lage ny header til deg en liten stund, hehe. Ikke bare fordi den du har er så sommerlig, men også fordi du har så utroolig mange fine bilder som er både lette og morsomme å jobbe med! 😀 nei, jeg gleder meg virkelig til å se hva du skifter til etterhvert! Klem <3

    12. Høres ut som du får en fin og innholdsrik måned! 🙂
      Lykke til i studievalgene, vet selv hvor vanskelig det kan være!

    13. Angående studier, så vil jeg anbefale deg å søke uansett om du ikke vet hva du vil neste år. Da får du flere måneder å tenke på, og det er ikke verre enn å takke nei hvis du ikke vil 🙂 Hvis du søker mye forskjellig og endrer mening med hva du ønsker på topp på søknaden din, kan du endre prioriteringen helt fram til juni eller noe.

    14. Hæ!? Har Cathrine flyttet til Lyngdal??? Da må du jo bare få raua ned hit da (jeg bor i Farsund ca. 20 min ifra)

    15. Lurte bare på om du kan lage en spørsmålsrundevideo, og en “boyfriendtag” på video? Det hadde vært veldig kjekt! 🙂

    16. Hei,
      Et veldig rart spørsmål, men hvor lenge koker du eggene for å få de så perfekte? Er skikkelig dårlig på å koke egg. Ender som regel alltid opp med hardkokte eller helt rå 🙁

    17. Kristiane: Heisann! Jeg liker å koke dem i 7-8 minutt 🙂 Da blir de mellomkokte. Her har jeg nok kokt dem 8 minutt og latt dem være i kaldt vann 3 minutt før jeg rev av skallet. Da rekker egget å bli helt fast uten å bli fullstendig hardkokt. Jeg liker ikke når egget blir helt hardt 🙂

    18. Hei, etter du skrev innlegget om studievalg, så hadde jeg eegentlig tenkt å kommentere der, men kom aldri så langt haha. Men siden du nå nevner studier igjen, tenkte jeg at jeg skulle nytte muligheten til å fortelle hvordan jeg opplever det. Jeg har selv tenkt å bli biolog (leste du hadde lyst og bli marinbiolog) men som deg, så manglet jeg fagene for å komme inn. Det jeg ville si var egentlig bare at du burde ikke se så svart på å skulle ta de fagene. For tross alt, visst det er biologi du vil jobbe med, så er det jo faktisk det du lærer om i biologi 1 & 2. Jeg har valgt en løsning som jeg syntes er veldig praktisk, jeg tar fagene som delkurselev. Da betaler jeg ingenting, og jeg følger undervisningen på en videregående skole, og får en standpunktkarakter. Med andre ord, så slipper jeg eksamen, siden jeg allerede har hatt så mange eksamener på påbygg. Sånn sett så er det en fin måte å “varme opp” til videre studier å bare ta ett par fag, å vil absolutt anbefale deg å gjøre det, visst det er det du har lyst til! Vil forresten anbefale å ta kjemi 1 også, i tillegg til biologien og matten, siden en da slipper forkurs, noe som jeg tror vil være en fordel siden det er ganske mye en lærer i kjemi 1 🙂 Fagene klarer en uten problem, så lenge en gjør en skikkelig innsats (spesielt i matten siden en ikke har hatt T-matte). Jeg begynner forhåpentligvis på biologi i Trondheim til høsten (enten det eller så blir det Tromsø), å gleder meg fryktelig 🙂 Håper du finner ut hva du vil, og at mine tanker kanskje kan være til hjelp på et eller annet vis!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg