Marthe tipser – Forest Fruit Ice Tea

Da var jeg tilbake foran pcen igjen etter en god time på et treningssenter fem minutt unna leiligheten vår. Jeg har meldt meg på en sånn “gratisuke” bare for å ha et sted jeg kan komme meg til på null komma niks i dette snøkaoset. Æsj, krysser fingrene for at snøen fordufter i løpet av uken igjen og at vårfølelsen kommer snikende tilbake. Trodde vi hadde takket farvel til minusgradene jeg, men så kom mars og minnet meg på at det er en god vintermåned igjen… Fader heller. Jaja, dagens karaffel med fruktig iste hjalp ihvertfall litt på stemningen! Mange av dere har sikkert testet dette flere ganger allerede, men dere som ikke har det.. Finn frem notatboken!

Du trenger: 1. 3ss honning 2. 10dl kokende vann 3. 2-3 smakfulle teposer 4. 1/3 sitron 5. Isbiter

Slik gjør du:
1.
Varm vannet i en kjele til det akkurat begynner å koke, og sett så kjelen av plata.
2. Legg 2-3 friske og smakfulle teposer i vannet 2-3 minutt, og tilsett 1/3 sitronsaft og 3 ss honning.
3. La blandingen avkjøles helt før du heller den på en karaffel og setter den kaldt. Server med isbiter!


– The best and cheapest Ice Tea –

Nå skal jeg i gang med skrivingen av månedens hverdagsmål <3

25 kommentarer

Siste innlegg