Great things to do on Sundays

Hei og god lørdagskveld fine dere! Jeg våknet akkurat på sofaen med tidenes søndagsfølelse etter en to(!) timers powernap, så nå tenkte jeg å dele litt søndagsinspirasjon med dere! Det er en skam at jeg ikke har fått kommet meg ut i det nydelige været, men etter å ha vært på turer og moro hver dag hele uken kjenner jeg at det går helt greit. Jeg kan ikke bare blogge om tur og grilling av pølser heller si! Under her har dere en liste med åtte fine forslag til ting du kan bruke morgendagen til. La oss slutte å se på søndagen som ukens siste dag, og heller kalle det ukens første! Eller ihvertfall ukens sjanse til å forberede seg på nye oppgaver og mål. Gjør du det så skal du se at mandagene ikke lengre blir så dumme!


 
♥ Skriv en liste. To do lister er gull når man skal prøve og være effektiv. Skriver jeg mandagens plan allerede søndag kveld så er jeg jo klar til å hoppe inn i oppgavene med en gang jeg står opp! Masse surre-tid spart.

♥ Ta ukens storrengjøring. Mitt favorittpunkt. Altså, søndagen er min hellige vaskedag. Det siste man vil gjøre etter jobb eller studier mandag ettermiddag er å komme hjem til et skittent kjøkken, eller henge opp klærene som ligger slengt i kleshauen. Bare sett av en halvtime av denne søndagen, og gjør det som må til for at du kan starte uken i et ryddig og rent hjem. Dette gjør virkelig enhver mandag for min del <3

♥ Har du noen mål du ønsker å sette deg for den kommende uken? Skriv gjerne disse opp også, så er det mer sannsylig at du klarer å oppnå dem. Jeg vet ikke med dere, men jeg får ihvertfall masse igjen for listene mine <3

¨♥ Gjør kjøleskapet klart for den nye uken! Tøm det for alt som er utgått på dato, planlegg menyen for de neste 5-7 dagene og skriv handlelisten til mandagens store kjøleskaps-shopping!

♥ Rydde i klesskapet! Organiser skapet ditt, rydd bort de klærene du aldri får brukt, og finn frem de fine plaggene som bare forsvinner i rotet. Jeg hadde selv en real opprydning i klesskapet for et par uker siden, og plutselig dukket det opp et plagg og to jeg ikke hadde sett på måneder. Hihi! Når du først er i gang kan du gjerne også sette sammen ukens antrekk? Kanskje ihvertfall for de første dagene? Så sparer du litt tid hver morgen!

♥ Lag en ny spilleliste. Du kan hente mye inspirasjon og glede i musikk, og det skader ikke å fornye spillelisten en gang i blant. *Notetoself* Listen jeg hører på begynner vel snart å bli tre år gammel..

♥ Gjør ingenting. Søndagen er dagen du skal lade opp batteriene! Ta dyna med deg i sofaen og se reprisen av alle tvprogrammene du gikk glipp av tidligere i uken. Les en bok, eller jakt etter inspirasjon i ukebladene dine. Ta deg et bad, drikk en varm kopp te, og gjør det som får deg til å slappe mest mulig av. Å ligge under dyna, se tvserier og spise pizza hele dagen er ikke en favoritt her i hus (man blir jo ør i hodet av det), men det er ingen søndag uten noen gode, late timer. Litt takeaway hører også gjerne med mine søndager.

♥ Gå eller løp deg en tur, bare for å trekke inn litt frisk luft! Kanskje ekstra deilig etter noen late sofatimer? Jeg er ingen søndagsmosjonist, men en frisk gåtur takker jeg aldri nei til. Spesielt ikke i finvær, og med hunder på slep.

La oss gjøre det beste ut av morgendagen dere <3

18 kommentarer
    1. Her er det jobb i hele helgen 😀 PS: Husk å skrive hvor du har lånt bildene fra når du lager slike innlegg.( ellers tar du cred fra andres arbeid )

    2. Jeg starter å like søndager bedre og bedre, heldigvis:) jeg har alltid hatt et negativt syn på søndagene. Nå har jeg nettopp kommet hjem fra hyttetur, som var fra onsdag til lørdag. Siden jeg ikke har hatt nett, har jeg en god del blogginnlegg å lese. Det er derfor det ikke har blitt noen kommentarer fra meg. Men nå er jeg tilbake! Ha en flott kveld, Marthe:)

    3. Åh, blogginnleggene dine altså! Alltid en fryd! Jeg har alltid elsket søndager, og aldri helt forstått hvorfor så mange har et negativt forhold til den dagen. Meldt flott vær her i morgen, så blir nok en deilig søndagstur før en liten feiring av sølvbryllupsdagen til mamma og pappa. Lenge leve kjærligheten <3

    4. Tusen takk for herlige tips, fikk litt mer motivasjon til å reise meg fra sofaen nå og få litt ting gjort!
      Ha en fin søndag:-)

    5. Fine bilder og innlegg, men er litt enig i kommentaren over her: Du er ikke så flink til å skrive hvor du har lånt slike bilder når du har slike innlegg. Det var bl.a derfor flere bloggere ikke fikk være med i bloggawards fordi de ikke ga rett cred. Det blir jo ellers som å stjele bildene og si de er dine.. 🙂

    6. Helt enig! 🙂 søndag er alltid planlegginsdag for uken som kommer her i hus, både lister for middag, handling og plan for uken skrives! 🙂 liker nok litt for godt å ha orden i sakene! Hehe

    7. Skulle ønske jeg leste denne bloggposten litt tidligere! Søndagen er snart over og jeg DRUKNER i oppgaver som skulle vært gjort for lenge siden .. Altså hva da skippertak? *hjelpes* Jaja, till next time <3

    8. Idag har eg faktisk tatt storreingjering sånn som du anbefalte, og gud så deilig det var å sette seg i sofaen! Utnytta det at Vegard er på jobb 😉

    9. Hei!
      Tenkte bare å stikke innom for å si hvor bra jobb du gjør! Du er så kreativ og alt du gjør er så utrolig gjennomført. Jeg synes ikke du får nok skryt for det du gjør, og det er sånne som deg som skulle vært på top 3. Håper du får en veldig fin dag!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg