Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… Jeg koste meg en hau med familien i tre dager, var innendørs hele dagen (med god samvittighet da været var helt katastrofe) og trykket i meg alt for mye mat (med ikke like god samvittighet da aktivitetsnivået var lik 0). Heh! Ellers hadde jeg en NYDELIG bloggfri torsdag tilbrakt i stallen. Denne gang var det bare hesten og jeg som la ut på en klatretur i skogen. Været var kanskje årets fineste og for første gang fikk jeg følelsen av at våren var på vei… Vel, det var helt til morgenen etter, da snøen falt og dekket bakken igjen.


Ukens nedtur… Jeg så akkurat ferdig siste episode av Breaking Bad, og sitter nå nærmest med abstinenser. Denne serien har vært kveldsunderholdningen min i tre uker nå! Hva i all verden skal jeg glane på fremover?

Ukens cravings… Tantes fastelavnsboller med krem og bestemors hjemmelagde jordbærsyltetøy. Jeg lagde meg noen boller selv og de ble så absolutt gode, men ingenting kan måle seg med familiens bakverk. 

Ukens sang… Fifth harmony – Who are you. Åh, synes denne eer så fin!

Ukens bilde… Ble knipset i går da jeg ba Daniel ta en tre minutters pause fra mattelesingen for å knipse noen yogabilder av meg. “Åh, bare vent litt, jeg må bare ligge noen sekunder til i “barnet” først…

Ukens latter… Min hysteriske bestemor som bekymrer seg for virkelig alt.. Jeg trodde det var én liten ting den dama ikke bekymret seg for når det kom til meg, og det var at jeg spiste nok.. Jeg elsker jo mat og har aldri hatt noe anstrengt forhold til verken kropp eller kosthold. Er det noe jeg ikke stresser med så er det vel det.


 Bestemor: Jeg ser du har blitt tynnere…
Meg: Hæ? Nei, jeg har ikke det!
Bestemor: Jo, du må ikke bli tynnere nå.. Du er allerede undervektig.
Meg: Bestemor jeg har ikke gått verken opp eller ned på mange år..
Bestemor: Neivel…
*10 minutters stillhet*
Bestemor: Har du det bra i Kristiansand? Trives du og sånn?
Meg: Bestemor!! Jeg har det helt perfekt, og jeg har ikke blitt tynnere!

Jaja, disse bekymrede besteforeldrene vil oss jo bare godt <3
Ha en nydelig søndag og fastelavn! Nå skal jeg i gang med ukens stor-rengjøring.

29 kommentarer
    1. Bestemødre altså, kjenner meg igjen der! Anbefaler Prison Break på det høyeste hvis du ikke har sett det enda. 4 sesonger hittil – en virkelig spennende serie!
      Håper helgen har vært fin, klem<3

    2. Haha, jeg måtte virkelig le av den samtalen mellom deg og din gode bestemor altså! Mamma er også sånn om dagen selvom jeg ser lik ut som jeg alltid har gjort. Jeg tuller ikke når jeg sier at våre samtaler går helt likt som den du skrev her. Viste det til og med til samboeren min og han lo godt av hvor likt det var, haha! 🙂 ønsker deg en nydelig søndag og en fin ny uke i morgen <3

    3. Haha! Dette med bestemødre kjenner jeg meg så sykt godt igjen i.. Jeg bodde nesten ett år hos farmor, og jeg la på meg 23 kg (!!!), nå skal det sies at jeg var veldig veldig tynn på den tiden, så det var jo bare sundt.. Men det sier litt, haha!! Mormor er i grunn likedann hun også. Jeg slipper aldri unna en brødskive, uansett hvor mett jeg sier jeg er 🙂 Men herregud, det er jo bare fordi de virkelig bryr seg, så jeg/vi er i grunn bare heldig. Ha en nydelig søndag, fine deg <3

    4. eg ser at hver gang du etterlyser blogg inspo så vil noen ha masse du alt gjør og elelr har gjort..mange vil du skal gjøre alt du sier du ikkje vil gjøre og noen vil du skal være som *alle andre bloggerer* som gjør ditt og datt
      bli gjerne inspirert…men aldri aldri aldri bli som alle andre….
      det er mange flinke, dont get me wrong,men er jo unikheten og det genuine i deg og de andre som gjør hver spesiell.
      Man skal ikkje kopierer..man kan bli inspirert…men ikkje bli en dårlig kopi likssom…
      du ahr en rik og variert blogg..og eg forstår man vil tekkes flere og ha fler lesere….men muligheten er også at om du blir som *alle andre* så forsvinner de som liker at du ikkje er det for da….hadde de lest alle andre….
      Man kan aldri gjøre alle til laks..noen ganger må man være torks også hahaha 😀
      neida men du vet hva eg mener…..og siden blogg skal være variert…så syns eg jo at det er viktig at det også kommer ting som ikkje passer for alle alltid..da favner du bredere…..for blir det bare det samme så vil noen dette av lasset….
      eg syns du gjør en formidabel jobb og er helt klart en av mine store favoritter- *familie* you know :)…love you beibe <3<3

    5. Hei Marthe,
      Ville bare tipse om et potensielt blogginnlegg du kunne skrevet om hvordan du takler så bra å ikke ha et anstrengt forhold til mat og kropp. Jeg vet det er mange som strever med dette og du er et veldig godt eksempel på hvordan det skal være!

    6. Hei’
      Husker du nevnte nordlandslefsene til tanten din og nå fastelavensbollene, er det mulig å få oppskrift på disse? Ivertfall nordlandslefsene 🙂 ha en fin fastelavenssøndag marthe!:))

    7. Vil bare komme med et lite serie-tips siden du etterspurte dette i ukens nedtur.
      Hvis du ikke har sett Pretty Little Liars må du se denne serien! Du får sett de tre første sesongene på Netflix tror jeg, hvis de ikke har lagt ut flere og sesong 4, 5 og 6 på thewatchseries.to men da burde du ha installert Adblock først 🙂 De legger fortsatt ut nye episoder når det gjelder sesong 6 og hver onsdag er jeg like spent på ny episode! Lover deg, du blir avhengig! 🙂

    8. Kine Marie: Så herlig! Tusen takk snille 😀 Jeg har ikke sett Pretty Little Liars før, men den hørtes veldig kjent ut. Er det en typisk jente-serie? 🙂

    9. Anonym: Hei! Ja, pokker det må jeg! Disse nordlandslefsene har jeg så lyst til å lage selv også. Jeg skal bare sjekke ut om jeg kan lage dem uten å måtte investere i en slags lefse-stekeplate <3 Tusen takk, det må du og ha!

    10. cuskima: Nok en kommentar med kloke ord fra Lin <3 Elsker å være torsk jeg! Hahaha. Du og disse elskbare metaforene. 😀 Tusen takk for en fin og viktig tilbakemelding snille. Herlig å høre at jeg er en av favorittene også 😀 Mihi <3

    11. charlottetunes: Hahaha, så herlig! <3 23 kilo! Himmel og hav, de må du ha gått ned igjen så slank som du ser ut på bildene dine! Det er da enda godt det er sånn hos besteforeldrene og ikke omvendt. Ville vært kjedeligere om vi måtte sultet 😀

      Tusen takk Charlotte. Det må du og ha! <3

    12. Haha, gått de av har jeg faktisk ikke, men jeg har jo vokst 10 cm da, så det har spredd seg greit utover alt 😉 Men tar det som et kompliment, takk! Klart det er godt med mat, så det er bare kjekt å bli mett når man er hos besteforeldre, haha! Ha en nydelig mandag, fine <3

    13. Virker som fine 3 dager med familien!
      hørtes og herlig ut med bloggfri torsdag i stallen og på ridetur 😀
      og Yoga bildet var flott, haha 😉 mange rare navn på de stillingene ja. Child´s pose som du gjør her, downward facing dog, three pose, warrior pose, osv.
      Uff, ja bestemødre beskymrer seg vel generelt for alt mulig ;-P
      Ønsker deg en ny og fin uke<3

    14. Ja, det er en veldig typisk jente-serie!
      Men det er litt som en krim serie også!
      Veldig spennende og superbra! Jeg er hekta hvertfall! 🙂

    15. Heihei 🙂 Lurte egentlig bare på hvor du har kjøpt det skrive bordet hen? Utrolig fint og enkelt!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg