12 ting jeg vil gjøre i februar

Alle bilder er fra Weheartit

♥ Bake mer. Jeg har lyst til å bli flinkere med gjærbakst, og den enkleste måten å bli det på er vel å øve? Bake, bake, og bake! Jeg får begynne med å lage boller med krem til søndagens fastelavn!

♥ Feire Valentinesday! -Til mannens store forskrekkelse. Neida. Joda. Han mener dette er en av mange dager som egentlig handler mest om at butikkene skal få dobbel omsetning, men what the hell? 14 februar kommer på en søndag i år, så kanskje vi kan spise en ekstra deilig frokost på sengen sammen ihvertfall?

♥ Tvinge en venninne til å bli med meg på kickboksing.. Jeg burde jo vært tøff nok til å møte opp på egenhånd, men det er jeg ikke. Jeg MÅ begynne å trene igjen, og det må skje NÅ. Musklene mine råtner snart.

♥ Kjøpe en hau nye brettspill som dere har anbefalt meg, og kjøre hyggelige spillkvelder med venner og min kjære. Et par glass vin til er flott, men styrting av flasker, byturer og kebabruller kjenner jeg meg enda dritlei av.


♥ Starte hver mandag-fredag før klokken 07.00. Etter ferien har jeg vært oppe og hoppet klokken 06.00 nesten hver morgen. Jeg sto opp så tidlig hver dag på ferie for å blogge meg ferdig før Daniel våknet, så nå har jeg verdens beste morgenrutine på plass! Jeg behøver ikke engang alarm lengre. Når klokken slår 06-06.30 så er jeg lys våken og klar for å gripe dagen. Deilig!

♥ Stripe håret. Det er på tide med en liten forandring i toppen! Jeg har lyst til å beholde den mørke bunnen, men jeg vil piffe meg opp litt med noen lyse striper blant de mørke lokkene <3 Spill er det fineste som finnes.

♥ Fokusere på å kjøpe enkle, komfortable basisplagg i stedet for en hau av sykadeliske mønster. Litt fargerikt og fancy er flott, men det er alltid enklest å lage antrekk fra et klesskap som inneholder mye rent og pent.

♥ Lære meg å rotflette. Dette burde jeg ha gjort for lenge siden! Tykke lange rotfletter er det lekreste jeg ser! Youtube har vel en rekke gode steg for steg videoer jeg slavisk kan kan sitte og glane på.

♥ Dele mer oppskrifter som dere vegetarianere der ute også kan få nytte av! Selv de enkleste pastaretter klarer jeg å få lurt inn enten kylling, skinke eller bacon i, og det er ikke alltid nødvendig med kjøtt!

♥ Få fingeren ut og bestilt disse Dubaibildene i akryl. Veggene i leiligheten trenger såårt å bli prydet av noe!

♥ Ta i bruk felles-mat-kontoen som Daniel og jeg endelig fikk opprettet forrige uke. Hver måned trekkes herved 2000 kroner fra hver vår konto og inn på denne mat-kontoen! 4000kr i matbudsjett for en blogger er selvsagt mer eller mindre umulig å forholde seg til, så basilikumsbusker, fuglefrø, og andre ingredienser til alle verdens bloggoppskrifter går fra min egen konto, men likevel tror jeg denne ordningen er med på å begrense noe av den unødvendige handlingen hvor alt mellom himmel og jord puttes i vogna.

♥ Fullføre serien som opptar hele fritiden min om dagen “Breaking Bad” og ikke begynne på noe nytt på en stund etterpå. Det kan umulig være sunt å bli så avhengig av en tvserie. Hovedpersonen “Walter White” og livet hans surrer i hodet mitt gjennom hele dagen. Nesten så jeg ikke får gjort annet!

I dag vil jeg bare dele min lille februar-bucket list med dere!
Jeg har kommet vel frem til Stavanger og nyyter familietimene <3

29 kommentarer
    1. Hvis du får til den fletten, så del gjerne tips! Jeg øver og øver og øver, men føler jeg aldri får til en fin nok flette 🙁

    2. Hei!
      Jeg hadde tenkt å kjøpe den massasjesaken som du tipset om, men linken fungerer dessverre ikke – kan derfor se ut som de er tom på enklere liv. Vet du hva det heter, slik at jeg kan søke på andre butikker?

    3. Så fine punkter:) Dubaibildene i akryl vil nok bli helt fantastisk! Bildene du tok var jo helt utrolig fine, så det kan jo ikke bli noe annet enn bra:) Håper du vil dele resultatet med oss når du får bildene opp på veggen:) Her venter det lakking av negler. Neglene må jo se litt bra ut på bursdagen min i morra:) Jeg tar meg tid til sånne småting som sikkert ingen vil tenke over, haha:) Ha en flott kveld, Marthe:)

    4. ELSKER bloggen din! 🙂 Appropos valentines-day, så er det faktisk morsdag på samme dato i år! Kunne vært en mulighet å lage et innlegg om morsdagsgave-tips 🙂

    5. Bloggen din er virkelig ON TOP for tiden! Ville bare fortelle deg det, kanskje mandagen blir hakket bedre (selv om du allerede koser deg maks kan jeg tenke meg – og det vel fortjent!)
      Ha en fantastisk uke <3

    6. Skulle akkurat til å spørre deg om du ikke kunne bli med meg på kickboksing, sitter i samme situasjon, har ingen venner som er interesserte, og er jo så skummelt å dra alene på noe man ikke er kjent med! Fant ut at du ikke bor i Oslo da dessverre!

    7. Kjempefin blogg Marthe, du har fått en ny fast leser😊 Jeg har ett spørsmål som ikke har med dette innlegget å gjøre, men hvilke tusjer og fargebøker bruker du når du tenger☺️ Skal til byen i morgen for å kjøpe meg noe nytt tidsfordriv💕😊

    8. Fine punkt du kom med her 🙂 Elsker bloggen din, den inspirerer masse! Til noe annet, jeg har selv begynt å se Breaking Bad, men syns den er noe treig? Er enda på sesong 1. Så noen kommentarer på netflix om at det var flere som syns det, men at det tok seg veldig opp etterhvert. Mange som sier det er en veldig bra serie, så håper virkelig det! 🙂

    9. Astrid: Hei! Aha, da er de nok muligens tom på nett ja. Jeg vet ikke hva mer enn “Me Time” den kalles. Det er ihvertfall “me time” massasjesaken er merket med. Jeg tror også det var det som er navnet på den på nett <3

    10. Ingrid Eriksen: Jaay, så herlig å høre 😀 Ja, det stemmer det! Jeg skal se hva jeg kan få til. Jeg tenkte å komme med noen valentines day-tips i første omgang ihvertfall 😀

    11. Ingrid Eriksen: Jaay, så herlig å høre 😀 Ja, det stemmer det! Jeg skal se hva jeg kan få til. Jeg tenkte å komme med noen valentines day-tips i første omgang ihvertfall 😀

    12. Synne: Nei, så hyggelig! Jeg hadde et lite gledesbyks for meg selv her nå, men så leste jeg “fant ut at du ikke bor i Oslo dessverre”. Hehe, fader heller 😀

    13. Ann Caroline: Tusen takk for det! Stas med en ny leser her inne 😀 Fargeboken jeg har heter Dagdrømmer av Hanna Karlzon. Hva tusjene heter vet jeg ikke helt, men jeg kjøper dem ihvertfall på Ark eller Notabene som regel 😀 Elsker å bruke tusj eller gelpenner med litt glitter jeg <3

    14. Maja: <3 Takk for gode ord! Ja når det kommer til Breaking Bad så var den kanskje noe treg i starten, men den tar seg virkelig opp. Sesong 2,3 og 4 er mye mer spennende enn sesong 1. Lengre har jeg ikke kommet enda 😀

    15. Hedda Kalfoss: Åå Hedda <3 Gratulerer til deg på forskudd! Måtte neglene bli rålekre og dagen din perfekt i morgen <3 Sender deg en tidlig bursdagsklem over nett her nå. Håper du tar imot!

      Og jada! Klart jeg skal dele resultatbilder i fleng 😀 Tusen takk!

    16. ÅÅÅ marthe kan du dele noen veganske oppskrifter? Jeg er selv veganer. Altså det høres super komplisert ut, men det er latterlig enkelt bare man blir vant til det og det er kjempe billig og ALT FOR GODT

    17. Elsker virkelig bloggen din! har lest den i et par år selv om jeg sluttet og blogge en stund, men har endelig begynt på igjen og finner så mye inspirasjon her <3 Så utrolig bra bucket list, har noen slike punkt selv 🙂
      Stå på videre, du gjør en A M A Z I N G job 👌🏼

    18. hva er det med at folk ikkje vil feire Valentines Day? ingen sier man MÅ splurge masse penger…..og nei handelstanden har ikkje laget denne dagen…..
      det er en elgammel skikk som handler om kjærlighet..bla en Romerks Keiser forbød sine soldater å gifte seg,men en prest viet dem i hemmelighet alikevel….så da så….tenk at Romerske soldater for tusenvis av år siden var mer romatisk enn dagens menn
      😛
      <3

    19. Mange spennende og fine ting du vil gjøre i februar!
      vil selv bake mer, dele oppskrifter, og feire valentines day med kjæresten. Det sistnevte er bare kanskje, fordi det ikke er sikkert han får fri fra militæret. Meeen, jeg krysser alt for det <3

    20. Jeg og samboren har også begynt med matkonto! Funker kjempebra, så slipper “alle pengene” å gå til unødvendig mat. Sparer mye på dette ☺

    21. Felleskonto er genialt! Vi har hatt en konto sammen i snart ett år, og hos oss går det på alle felles utgifter. Så vi setter inn store summer hver måned og det går også som felles sparing til ferier, ny bil og lignende 🙂
      Håper du lager et oppsummerings innlegg når februar er ferdig, hva du har gjennomført og ikke 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg