Antrekk – 310116

Hjelp for en bra kveld vi endte opp med å få i går! Først klokken 02.00 kom vi oss i seng, godt over middels beruset og med vondt i magen av utallige latterkramper. Etter et deilig måltid taco bestemte vi oss for å kjøre spillekveld istedet for å være tvslaver hele kvelden, så da rigget vi oss til med stuebordet, fylte champagneglassene, og gravde frem vårt villeste konkurranseinstinkt. Herregud så moro det er med slike kvelder! Jeg må bare se å komme meg på en bokforhandler og kjøpe oss noen nye brettspill. Settlers (eneste spillet vi eier) er så godt brukt nå at det er i ferd med å smuldre opp. Dessuten ville det vært stas å prøve ut noe nytt! Kanskje dere har noen tips? Hva pleier dere å spille under kosekvelder med kjæresten/venninner?


Den sene kvelden gjorde riktignok at søndagen fikk en seig start, men fader heller.. Latterkrampene var verdt det! Sminken var likevel på innen klokken tolv, og så bar det ut i sola for å knipse litt antrekksbilder til dere. Jeg har tatt på meg et splitter nytt sett fra Bikbok i dag! Elsker når jeg kan kle meg både elegant og komfortabelt. Sekken kjøpte jeg også på Bikbok tidligere denne uken. Hihi, jeg syntes den var til å spise opp <3

Har dere noe hyggelig på søndagsplanen da? Jeg skal straks sette i gang med prosjekt “pakking av koffert”. Åjada! Jeg skal på reisefot igjen, og denne gang er det Stavanger by som venter meg. Det er godt over en måned siden jul allerede, så nå føler jeg det er på sin plass med noen dager hos familien igjen.



Ønsker dere en strålende søndag videre, så skrives vi mer senere!

56 kommentarer
    1. Så fine bilder av antrekket var, du kler alle farger du <3
      Hørtes ut som en herlig kveld i går, vi satt oppe og spilte amerikaner et kortspill med 4 personer te langt på natt, det er herlig sånne spillekvelder 🙂 gøy å kunne ha dt koselig og gøy av og te 🙂
      Min stebror har ett spill som heter " rykte går " tror æ vis æ ikke husker feil, og hørtes ut som dt er ett bra spill 🙂 <3 du må ha en strålende søndag og kose deg masse <3

    2. Hos oss pleier vi å spille Norsk Galskap, hysterisk morsomt spill hvis man ikke er redd for å dumme seg ut! Det kan bli litt langdrygt innimellom, så vi pleier å legge til flere tall hvor vi kan trekke kort, da blir det hele litt villere med en gang 😉 Absolutt å anbefale!

    3. Det høres koselig ut!! Dersom dere er flere som skal spille, vil jeg absolutt anbefale “Cranium”! Skikkelig latterkrampespill 🙂 ha en fin søndag, flotte Marthe 🙂

    4. Åse: Tusen takk <3 Ja, dette rykte går har jeg hørt om! Alle som har spilt det sier det er helt genialt. Kanskje jeg må ta en titt på det også. Hoho, skal gå til innkjøp av en splitter ny spill-samling jeg nå 😀

    5. Hei😀Fint antrekk😍 Et spill som er veldig gøy heter compatibility!! De anbefaler jeg på det sterkeste, her gjelder det ikkje å være smart eller rask. Det handler om hvor likt du og personen på laget ditt tenker! Du må hvertfall se på på det i butikken og dersom du vil ha et spill der alle har sjanse til å vinne anbefaler jeg dette på det sterkeste.

    6. Hint er hysterisk…..men må være fler for å spille det enn bare to
      ellers er scrabble favoritt
      liker også cluedo ( for fler)
      Mastermind ( for 2)
      Kortskalle (for fler)
      mye kule spill 😀

    7. Du er så utrolig flott Marthe! Du ser jo så bra ut i alt du går med, og jeg skjønner ikke at det er mulig:) Et spill som går igjen på venninnekvelder er Ryktet Går:) det er veldig morsomt, og det blir alltid latter rundt bordet når vi spiller det:) Ha en flott kveld, og god tur til Stavanger:)

    8. Henriette: Hei Henriette! Tusen takk for tips. Dette er helt supert! Compatibility høres supergøy ut. Man må være minst 4 for å spille dette ikke sant? <3

    9. Ser flere har anbefalt scrabble og ryktet går som er mine absolutte favoritter! 🙂 Ligretto er et annet spill som er hysterisk morsomt som krever full oppmerksomhet og er kjempegøy. Og ikke så dyrt.

    10. Vi spiller Party Alias! Det er supermorsomt både edru og litt beruset! Anbefaler på det sterkeste 👍🏼

    11. Partners er et morsomt strategispill for fire personer. Passer for venninnekvelder eller dobbeldate 🙂

    12. Hei! Så fint antrekk 🙂
      Her i huset har vi også fått dilla på spill. Kjøpt monopol, settlers og ticket to ride nå nylig. Må anbefale ticket to ride europa (har usa også, men det var ikke like bra).
      Ønsker flere innlegg om hestetorsdagene dine! Hilsen feltrittsrytter!

    13. Ligretto!! På det kan man heldigvis være 2 spillere! Synes det e vanskelig å finne spill som man ikke må være minimum 3 spillere på.. Men ligretto anbefales, det e dødsgøy og man kan spille i evigheter!

    14. Vi pleier å spille Trivial Pursuit, morsomt spill hvor man kan ta i bruk kunnskaper og alt 🙂 Anbefales!

    15. Jeg og kjæresten min synes Bezzerwizzer er veldig gøy å spille sammen, så det anbefales absolutt 🙂 Ellers synes jeg Scrabble og Monopol er vinnere, selvom sistnevnte er litt mer spennende å spille når man er flere. Det fikk uansett frem konkurranseinstinktet hos oss 🙂

    16. Ticket to ride og Ryktet går er mine favoritter utenom Settlers 🙂 Men hvordan spiller man settlers med bare to personer? trodde man måtte være 3 jeg 😛

    17. Har en kjæreste som er over gjennomsnittet interessert i brettspill så har en hel haug i hus. Min største anbefaling er Pandemic. (Vi har tre utvidelsespakker på dette, SÅ GØY er det!) her spiller du på lag med partner(2-4spillere) mot spillet. Det er et virus som spres på flere måter og det er flere ting som dere taper på. Er vanskelig å forklare og lese seg opp på. Men se en snutt på YouTube så skjønner dere litt mer.
      Vi kan sitte å spille dette i timesvis, og jeg elsker at vi må samarbeide og planlegge neste steg sammen. Her om dagen satt vi til kl 05 om natten fordi vi hadde det på det vanskeligste å tapte og tapte.
      Ser og høres kanskje veldig nerdete ut, men jeg mener det virkelig, PRØV DET 😀

    18. Cluedo er et spill der man skal finne ut hvem som har myrdet noen haha, høres dystert ut, men det er kjempemorsomt! Her i huset går det mest i Alias, det er også veldig underholdende 😀

    19. Ubongo (både original og 3D) , Skipbo, sequense, yatzy, bezzerwisser (både original og den eska som er regnbuefarget), ticket to ride (USA er enklest, men Europa og Norden har artigere oppdrag – finnes forøvrig utvidelser til USA), quackle, hint, quizmysteriet, kortskalle, tørr du vedde?. Haha, listen er lang, men gud så artig det er å bruke kveldene på andre ting enn tv 😀

    20. Det er et veldig fint antrekk 🙂
      Men kunne du ikke gitt inspirasjon i form av det som man kle oss i på denne årstiden ? Jeg hadde ikke greid å bevege meg en meter i det antrekket. Det er ikke kritikk. Håper du forstår 🙂

    21. Skal jeg komme med noen sikkelig gode tips fra ei som spiller brettspill flere gang i uken med kjæresten, venner og familie så får du de beste her:
      – Quizmysterie
      – Ryktet går
      – Alias
      – Hint
      – Vil du vedde
      – Trivial pursuit
      Jeg kan garantere mye latter og konkurranse innstinkt på høyt nivå 🙂

    22. Familien vår er veldig glad i Rummy. Har vokst opp med å spille det, og den dag i dag spiller mamma, søster og jeg det ennå 🙂 Verdt å prøve. Finnes også i “reisestørrelse” og er veldig koselig å ta med på tur 🙂

    23. Kjøpe norsk galskap for lenge sida, men har ikkje hatt anleding til å prøve det før no i jula, og herremin for eit spel, det vil eg virklig anbefale 😀
      Så har du jo idiotkunnskap, kortskalle, jentekveld, alias blant anna, va dei eg kom på i farten 😀

    24. Utrolig morsomt at det er så mange som vil prøve Norsk Galskap! 😀
      Om dere liker spillet hadde det vært kjempemoro om dere ville lastet opp et bilde eller galskapsfull filmsnutt på Facebooksiden en gang!
      Med en entusiastisk hilsen
      – Torbjørn Vereide
      Skaper av Norsk Galskap

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg