Bananis med sjokolade og nøttetrekk

Åh, nå er det ei som er greit fornøyd med innholdet i fryseboksen. Hehehe. I den ene skuffen ligger det seks frossne bananis og venter på meg, og i den andre ligger det noen hjerteformede meiseboller til stivning, som fuglene skal få til middag senere i kveld. Åjada, det har blitt litt kokkelering på meg i dag også, og så fort dere er oppdatert skal jeg snike meg tilbake på kjøkkenbenken for å lage denne fiskegratengen som jeg har lovet Daniel siden mandag.. Hvordan står det til med dere? Har dere en bra lillelørdag? Hvis ikke så får dere se å gå til innkjøp av noen bananer, for oppskriften under her er jeg sikker på kan redde ethvert humør <3 Liker du peanøttsmør så kan du også smøre et lag av dette på bananen før du dypper det hele i sjokolade. NOM!

Du trenger: 1. 3 bananer 2. 6 ispinner 3. 200g smeltet sjokolade 4. Hakkede cashew og pistasjenøtter


Slik gjør du:
1. Del bananene i to og stikk en pinne dypt inn i den flate siden av hver halvdel.
2. Smelt sjokoladen og rull bananpinnene i et lag sjokolade hver.
3. Rull dem så i litt hakket cashew eller pistasjenøtter. Du kan også bruke kokos!



Sett pinnene i fryseren i 60 minutt og nyyyyt bananis med sjokolade og nøttetrekk <3 Jeg synes det er minst like godt å spise bananen før sjokoladen har stivnet, men da mister jo isen konseptet sitt. Hehe. Dere får bestemme selv hvordan den skal spises. Godt kan jeg love at det blir uansett <3

Oppskriften gir altså 6 ispinner <3 Hope you like it!

20 kommentarer
    1. Altså, nå er jeg født med tidenes kofferthjerne, så når jeg bilder av disse bananene, så tenker ikke hjernen min akkurat på mat. Bedre blir heller ikke tankegangen når dem har blitt bada i sjokolade OG jeg ser kommentarene ovenfor..😂😂
      Heeerreeguud, ha meg unnskyldt altså, men hoff..trur jeg må gå til innkjøp av en ny hjerne..eller hvertfall en ny fantasi, for dette er seriøst ikke bra for meg å se på..hahaha!!
      Marthe da..du kan virkelig kunsten med å friste folk 😂😂 haha, neida..(joooda..neii)..Jooooo!!
      Off..jeg er ikke helt på banen idag, merker jeg..hiihii!

    2. Hei Marthe! Du kan da ikke legge ut slikt som dette, hjeeeeeelpes! *sikler* Ta og send noen til hovedstaden er du snill asap, hihi 🙂 Ha en fortsatt fin lillelørdag. Her er det tv på gang, og bare 1 time igjen til Idol 😀 Klem<3

    3. Ååh der kom godtesuget krypende, haha! Det er i slike situasjoner det er positivt at bilen er herpa så jeg ikke får svippet på butikken og kjøpt inn ingrediensene asap. Men dette må virkelig prøves <3

    4. Hahah herregud, jeg ler av kommentaren over her. Er det mulig…Marthe, det så veldig godt ut, gjett om jeg skal lage det i kveld da:D

    5. Note to myself: ALDRI finn på å gå inn på Borges blogg når du er sulten! Herreminhatt dette må jeg prøve ut, dette så herlig ut<3 Ha en fin lillelørdag!

    6. Prøv å legg bananene i fryseren før du dupper de i sjokolade, og dupp de i varm sjokolade når de allerede har fryst. Da stivner sjokoladen, samtidig som bananen blir mykere og lettere å spise! Prøvde dette i Thailand, naam❤️❤️

    7. Hanna: Det var ikke dumt! Jeg tar de nemlig ut av fryseren før jeg vil spise dem så de kan tine noen minutter først. Klarer liksom ikke sette tennene mine i en forfryst, pinnestiv banan 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg