Sunn hverdagssnacks på 1-2-3

– Start your week with some healthy –

Hei, god morgen og god mandag dere! Er dere klare for en ny uke? Det er ihvertfall jeg. Vi skal snart starte dagen med frokost og noen timer ved bassengkanten, men først tenkte jeg å ringe inn mandagen med et lite tips til sunn og enkel hverdagssnacks! Jeg prøvde meg på youghurtknekk for første gang forrige onsdag, og innen torsdagen var omme hadde Daniel slikket fryseren tom. “Herregud Marthe, dette må du lage mer av”, var så responsen jeg fikk, og med det føler jeg det er trygt å dele oppskriften videre. Here it comes! Enjoy <3

Du trenger:
1.
Et beger youghurt naturell 2. 0,5-1 dl honning 3. 15 bringebær 4. Pistasjenøtter 5. En håndfull tørket bananflak



Slik gjør du:

1. Hell et beger youghurt naturell i en bolle og rør inn honning. Jo mer du bruker jo søtere blir knekken!
2. Hell blandingen over i en panne eller form og topp med en håndfull finhakkede pistasjenøtter, tørket banan, og friske bringebær. Du kan toppe med egentlig hva du vil! Jordbær og mørk sjokolade smaker nok også godt!
3. Sett i fryseren i 3-4 timer (til det har stivnet), ta ut, knekk opp, og NYYYT <3

Gi det et forsøk da dere! Kanskje dette kan bli en god erstatning for mandagschipsen? 

14 kommentarer

Siste innlegg