Passet ligger på bilverkstedet!

Der sitter jeg og poserer stolt med min nye Bon Voyage veske.. En PASSveske jeg kjøpte av den enkle grunn å ha kontroll på PASSET. Fader altså, jeg må snart bare legge opp livet! Kofferten var ferdig pakket, og klokken var bikket 22.00 i går kveld da jeg rett før leggetid spurte Daniel om han hadde kontroll på sitt pass. “Haha, sa han. Du tuller nå? Det er jo mitt pass som ligger i Bon Voyage veska di!” Dere kan tro hjertet mitt stoppet da jeg åpnet passet og så Daniel sitt ansikt der. Hvorfor? Vel, fordi det da gikk opp for meg at mitt pass lå i hanskerommet på bilen hans.. Bilen som jeg tidligere på dagen hadde levert til Mekonomen bilverksted.. 

 Det gode humøret ble det mildt sagt bråstopp på. Plutselig var latteren erstattet med hyling og skriking, og 10 minutt senere var vi på vei i taxi til Mekonomen bilverksted. Selvsagt ikke i håp om at det var åpent klokken 22.00 om kvelden, men i håp om å finne et eller annet nødnummer vi kunne ringe. Jeg visste at mannen jeg hadde levert bilen til het Kåre, men uten etternavnet hans ble det umulig å søke opp privatnummeret hans. Først da takstameteret på taxien nådde 700 kroner oppdaget sjåføren at etternavnet sto med gigantiske bokstaver over hele verkstedet. HURRA! Endelig fikk vi tak i sjefen sjøl, og HELDIGVIS kom han gladelig kjørende fra hjemmet sitt for å låse oss inn og gi meg passet mitt. Altså, Kåre fortjener en gullmedalje. Punktum.

Det ordnet seg heldigvis til slutt, men historien stopper heller ikke der. Klokken 23.30 slapp taxien endelig oss av utenfor blokka igjen, og tror dere ikke vi da kom på at ingen av oss hadde tatt med husnøkkel.. Altså, når du bor i blokk og ikke har nøkkel så er du avhengig av at naboene kan slippe deg inn. Klokken 23.30 i en blokk hvor 97% av beboerne har hjemmehjelp, er ikke det så veldig sannsynlig. -Så der sto vi da.. Utenfor leiligheten vår fem timer før morgenalarmen skulle ringe, og prøvde å bryte oss inn. Det må ha vært litt av et syn, men ved å stå på skuldrene mine klarte Daniel omsider å klatre seg opp til fjerde etasje og låse oss begge inn. Jeg tror aldri jeg har følt meg så ferdig av rent stress før, men det gikk utrolig nok godt denne gangen og.

Akkurat NÅ er Daniel og jeg et sted mellom innsjekking og sushifrokost på Oslo Lufthavn. Vi fløy inn fra Kristiansand allerede klokken 07.00 i dag tidlig og har fire timer å slå ihjel før neste fly skal ta oss til Dubai. Passer oss egentlig perfekt det, ettersom vi begge enda har litt jobb å få unnagjort. Jeg tror ikke vi kommer frem før det er blitt svarte natta, men vi skrives igjen så fort solen står opp i morgen!


Hoho, la oss krysse fingrene for at resten av reisen går smertefritt nå da <3

30 kommentarer
    1. Hahhahah å herregud nå døde jeg altså.. Du er helt fantastisk Marthe, elsker når du forteller slike historier! Du og Daniel må kose dere masse på tur <3 klem

    2. Nå måtte jeg nesten le litt, for det er vel ingen andre enn deg som hadde klart dette:) God tur til begge to, kos dere utrolig mye! Du er en helt fantastisk blogger og du jobber så hardt med bloggen din, så denne ferien er vel fortjent<3 Slapp av og nyt det:)

    3. Haha jeg må jo bare le av deg<3 husk å stress helt ned nå da, og nyt den velfortjente ferien. Ønsker dere begge good tur!!

    4. Hahahah, huff altså, blir stressa bare av å høre om det.. Dette er akkurat slikt som kunne skjedd med meg og! Dere får kose dere på tur nå da! 🙂

    5. Har lest bloggen din i noen år nå og fått med meg gjentatte bankkort som har forsvunnet. Det her var vel egentlig ikke noen stor overraskelse. Godt det ordnet seg så det ble tur på dere. Nødpass er det jo ikke sikkert du hadde fått på noen timer 😀 Du altså..

    6. herlighet du slo meg -din dag ble verre enn min i går…..hahahahaha god tur og nyt og ha det fantastisk , nå skal eg på jobb i solfyllte Bergen som forhåpentligvis ikkje står i stampe som i går på glatten 😀
      <3<3

    7. Hedda Kalfoss: Nei, jeg vet det. Jeg er helt håpløs på den fronten… Vimse er mitt nye mellomnavn! <3 Hihi, tusen takk for gode ord Hedda <3 Nå gleder jeg meg til å bare nyyte en uke med ren hygge 😀

    8. Haha du er altså ikke sann med dette passet altså, Marthe! Ler meg ihjel! Bra det ordnet seg til slutt, du får kjøpe noe fint til Kåre på ferien som takk for hjelpen 😀 håper dere koser dere masse på ferie <3

    9. Hahahaha Marthe du Marthe… Du får det virkelig til du frøken. Helt fantastisk at det løste seg og at Kåre stilte opp! For en mann! Nå håper jeg du slipper mer tull og at du senker skuldrene og koser deg på tur<3 klem 🙂

    10. ååh jeg får helt vondt av deg, først ripen i bilen og nå dette på så kort tid. Håper ikke han ble alt for sint <3 God tur og kos dere masse! Krysser fingrene for at det går smertefritt 🙂

    11. jepp den trommen ebtalte vi for i går hahahaha snø med slaps og regn og sludd og frost om hverandre laget h@@@@@ i trafikken og eg brukte 90 minutter til jobb inkludert en gåtur over en bro i sludd og vind, kom på jobb som en druknet katt…og sint som et fly 😀
      i dag skinner solen og bussen går og eg er fornøyd 😀 fly forsiktig!
      <3

    12. Haha, huff, er det lov å le?
      Det der er jo sånne søte historier som man kan le av sammen og som man i lengden egentlig er glad for å kan se tilbake på^^ kjenner nemlig jeg ble litt såmmisunnelig jeg, haha 😀
      Klem, kos dere masse! <3

    13. hahaha, nå måtte jeg le! Blir nesten stressa bare av å lese om dette. God tur, Marthe – kos dere masse 😀

    14. Jeg tror ikke jeg hadde klart å reist på tur med deg. Jeg hadde stresset for oss begge. Jeg pakker kofferten klar ihvertfall 2 dager før avreise og legger billetter, pass o.l klar på bordet og kofferten rett ved siden av. Dette trippelsjekker jeg så de neste to dagene før avreise. Tror alltid jeg har glemt noe, men det eneste jeg har glemt er solbriller en gang på en sydentur…og det kunne jeg jo få tak i der nede 😀 Pass på telefon og bankkort nå da…

    15. haha dette var akkoratt det eg trengte å lese på en dag liggande sjuk i senga, er so sjukt at det nesten ikke er til å tru! hehe, bra det ordnet seg for dere! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg