Dette visste du ikke om meg…

♥ Jeg glemmer mobil eller bankkort hver eneste gang jeg besøker Sørlandssenteret. Forrige shoppingrunde var heller ingen unntak. Det var et sted mellom Bikbok og Coop obs fingrene mine bestemte seg for å slippe bankkortet på gulvet. Årsaken til at jeg tar så lett på disse hendelsene er at det på et eller annet vis ALLTID går bra! Jeg var ikke engang kommet til kassen på obs så de ringte fra informasjonen og ba meg komme og hente kortet mitt igjen. Jeg regner med at folk er ærlige og tar ikke på vei før jeg har fått det motsatte bevist.

♥ Den kjedeligste arbeidsoppgaven jeg kan få i hjemmet er bretting av klær. Jeg kan vaske leiligheten, skrubbe toalettet, lage middag og ta oppvasken hver dag, men la meg slippe den onde klesvasksirkelen.

♥ Vil jeg sove så er det ingenting som kan stoppe meg. Prøver du så vil du få en smakebit av et hissig stabeist. Er jeg trøtt på reise så eier jeg ingen skam. Mens høytidelige mennesker piner seg gjennom våken-netter på flyplass-stolen, legger jeg meg som en sjøstjerne på gulvet og snorker. Uten søvn er jeg ikke engang menneske.

♥ Jeg må være drømmekunden til enhver gateselger. Du vet de som står langs gaten i sentrum og roper “Hei, kan jeg få spørre deg om en liten ting? Det tar bare ett minutt!” Æsj, jeg får meg bare ikke til å gå forbi. Det er akkurat som en liten høflighetsdjevel sitter på skuldra mi og roper HEI, klart du har! Stopp og finn ut hva han skal selge deg i dag! Jeg har ikke kontroll på alt, men jeg har ihvertfall betalt for minst tre barns skolegang gjennom røde kors, to fadderbarn, noen hestemalerier, håndspikkede trestatuer og noe superduper-kosttilskudd.

♥ Jeg er utrolig dårlig til å planlegge hvor og når ting skal skje. Det verste jeg vet er når folk skal ha et nøyaktig tidspunkt for alt. Kan vi ikke bare av og til ta det som det kommer? Kanskje jeg mangler evnen til å være punktlig? Jeg vet ikke, men jeg har aldri vært den som irriterer meg over hun som kommer fem minutt for sent.

♥ Jeg tar skrivefeil på bloggen med slående ro, og gidder ofte ikke engang å rette opp i dem. Jeg tenker som så at alle sikkert forstår at en slurvefeil kan oppstå, selv for en som lever av å skrive. Blir ord for lange deler jeg dem gjerne også opp med en bindestrek for å gjøre dem mer oversiktelige. Jeg kjører rett og slett mitt eget løp på denne fronten. Skriver jeg derimot et engelsk ord feil, blir jeg superflau og må rette opp med en eneste gang.

Da føler jeg liksom at jeg like godt kunne fortalt dere hvor mye jeg bruker google for å finne ut om mine engelske quotes blir riktig stavet. Hehe! Håper dere liker innlegget. Følte “personlighets-kategorien” trengte en liten oppdatering. Hei, der fikk dere en smakebit på ordelingsfeilene jeg dikter opp også. Mihi, heldiggriser <3

22 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen i det med punktlighet. Det er greit når det ikke er jobb eller andre viktige ting, syns jeg. Er liksom ikke så farlig om noen kommer litt før eller litt etter når det bare er venner. Selv er vi en gjeng som nesten aldri faktisk kommer på tidspunktet vi avtaler, så jeg tar sånt alltid med slående ro om folk er litt treige.
      Liker selv å bare ta ting som de kommer 🙂

    2. Det er så gøy når du lager sånne innlegg 😀 Utrolig fine bilder, du skulle jobbet som modell Marthe 🙂

    3. Heihei, fin blogg du har! Interessant å lese. Sjekk ut min hvis du vil – den er litt mørk og dyster, men handler om mennesker generelt.
      Ha en fin dag! 😀

    4. hahahahahahaha
      eg glemmer mobil og lommebok på jobb under kassen, helt utrolig..vedlig dumt når du skal handle og ikkje skal på jobb likssom 😛
      eg også sover hvor som helst , drar hetten over fjeset og sover i vei…null problem
      eg hater å vente på offentlige ting…fly buss tog mm,men venter gjerne på venner….og da bør de vente på meg også,men eg sier gjerne fra om eg blir forsinket 🙂

    5. Hei! Jeg bare lurte på hvilket bilderedigeringsprogram du bruker for å få to bilder til å være ved siden av hverandre? Alltid lurt på:)

    6. Du burde være på topplisten!! Herregud, det vises virkelig at du bruker mye tid på bloggen.. Du er fantastisk!

    7. Disse innleggene er så fine! Er morsomt se på hvilke punkter vi er like og hvilke vi er ulike 🙂 og så elsker jeg å se alle outfitene, det er såå bra motivasjon! Og forresten Marthe, gjett hva jeg har spist masse av til middag i dag? Den utroolig gode gulrotsuppen din med sei i! Den var såå god, både jeg og samboer var meget fornøyde med dagens middag 😀

    8. Merker at vi er utrolig ulike her gitt! Det med punktlighet f.eks. Jeg kan godt vere fem minutter forsen en gang i blandt, men ikke mer enn det. Og da sender jeg melding for å si ifra, haha! Men du må da være enig i at det ikke finst noe verre enn de som alltid kommer en halvtime forsent når du f.eks. skal feire bursdagen din. Der står du, ferdig med maten og venter. Maten blir jo kald før de kommer!

    9. Sovemenneske selv,og kan sovne hvor som helst og når som helst på døgnet hvis jeg er trøtt nok 🙂

    10. cuskima: Hihi! Godt å høre vi er flere glemske 😀 Du sier noe der.. Å vente på transportmidler er et eget kapittel som bare aldri faller i smak! Haha!

    11. Anonym: Hehe, ja flesteparten er vel mer som deg, men jeg er helt enig i at hvis det er snakk om jobb, bursdag eller middag på bordet så kommer man selvfølgelig på tiden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg