8 grunner til å elske vinteren

♥ Puddersnø. Finnes det noe vakrere? Plutselig blir mulighetene for morsomme uteaktiviter enda litt flere! Hytteturer og aking hører med enhver vinter. Akkurat som kvikklunsj og appelsin hører med enhver skitur.

♥ Fugler på fuglebrett. Favorittpunktet av dem alle. Har du ikke investert i et fuglebrett eller et fuglenek enda, så må du se og få rumpen i gir! Jeg har plassert et rett utenfor kontorvinduet mitt så nå sitter jeg og beundrer de tyggende småfuglene mens jeg hamrer på tastaturet. Lurer faktisk på om dette har vært årets investering.

♥ Du kan spise mer! Kroppen trenger mer energi for å holde på varmen, og skulle du ende opp med å spise litt for mye kan du trøste deg med at det er lenge til bikinisesongen er i gang. Mye kan endres på fem måneder!

♥ Vintersport på tv. Åjada, det er den perfekte årstid for oss som engasjerer oss for ski og vintersporter!

♥ Stearinlys og filmkvelder. Jeg elsker, elsker, elsker stearinlys, men av en eller annen grunn så tenner jeg dem bare om vinteren. Det blir liksom ikke samme kosen av å tenne lys når det allerede er både varmt og lyst ute? Filmkvelder må vi vel også innrømme er aller hyggeligst å snurre på denne årstiden. Vi kan pakke oss inn i tykke tepper, la blikket gli ut på kuldegradene gjennom vinduet og bare nyte innetimene med god samvittighet.

♥ Nordlyset… For de som er så heldige å ha det da… En vakker dag er det min tur til å oppleve det!

♥ Mørke morgener. Okeida. Kanskje et elsk/hat punkt. Det er deilig med mørke, kalde morgener i helgene, men når man skal skrelle av seg dyna klokken 07.00 om morgenen i et soverom med minusgrader… Not so much.

♥ Kakao og peiskos, Ja, disse to må ha et eget punkt. Å komme inn igjen og sette seg foran peisen etter en hel dag med kos i snøen.. Det er jo den beste følelsen? Den kan ikke engang måle seg med følelsen etter et forfriskende sommerbad. Kakaokopper med krem smaker heller aldri bedre enn nå på vinterstid <3


Håper dette ga dere en liten dose vinterglede <3 Ha en fortsatt fin tirsdagskveld!
Selv ble jeg så inspirert av punkt nr.3 at jeg spiste en hel pose tortillachips under skrivingen.

27 kommentarer
    1. Liker vinteren pga alle aktivitetene, men er ikke fullt så fan av kulden og alle de grusomme vinterjakkene og klumpete sko. Gleder meg til å gå på ski, slalom og en aketur i korketrekkeren. Fikk ikke gjort noe av det i fjor da jeg ble diagnostisert med kyssesyken i januar i fjor :/ Ha en fin kveld videre!

    2. Innlegget fekk meg til å tenke på at du absolutt skulle hatt deg ein ny header! Ikkje så masse vinter der frøken :-*

    3. byAnne: Ja, samme her. Kunne skrevet en enda lengre liste med ting jeg missliker med vinteren, men tenkte jeg skulle holde meg til det positive i kveld :’D Hehehe. Ha en finfin kveld fine! <3

    4. Fint inlegg! Elsjer vinteren, den er så koselig<3
      Men hvilken redigeringsapp har du brukt på bildene ? :))

    5. Dette innlegget fikk meg til å tenke mer positivt på denne kalde vinter sesongen! Jeg ble rett og slett glad av å lese.
      Fantastisk bra innlegg marthe!
      Liker også at du er så positiv, når enkelte av oss andre ikke er like flinke på det. Hehe

    6. ikkje alle har lov å mate fulgene sine om de bor i borettslag da frøskallene og fuglebøsj kan medføre problemer på andre sin terasse. Og i noen tilfeller tiltrekke seg rotter -kommer jo an på hvordan en bor. Ellers er det lurt å montere mat i trær litt vekk fra hus og slik at ikkje katter kommer til 🙂
      masse fine ting å gjøre i snøen og om vinteren,eg må innrømme vinter gjør seg best på bilder og blogg og film og fjellet hahahaha :D:D:D

    7. cuskima: Nei, det er helt sant! Jeg bor heldigvis i fjerde etasje i blokk, så her er ingen farlige verken rotter eller katter 😀 Hehehe <3 Vi er nok begge hakket mer glad i sommer, men det er noe koselig med vinteren også :')

    8. eg bor også i 4 etg men har ikkje terasser under meg. Bodde i første med flere over meg og opplevde råtne frø og sleipe spor etter fuglebæsj på min terasse som hundejentene gikk og trakket i….det var heldigivs forbudt hos oss da…..så de sluttet med det Hundene dro jo med seg inn skall fra solsikkefrø så de fant eg overalt…æsj
      rottene og kattene er jo på bakken og katter kan klatre 😀
      men så lenge dere har lov så er det jo greit og det ikkej er til sjenanse for andre. :D:D
      ha en super dag fine du <3

    9. Får så utrolig herlig følelse av å se at det er nye innlegg på bloggen din når jeg klikker meg innom, og koser meg like mye hver gang jeg lese. Elsker deg og bloggen din! Fortsett sånn

    10. Elsker deg og bloggen din. Du har utrolig bra variasjon! Elsker også vinteren, så mye tid med venner og familie 😀

    11. Hei! Jeg ser det skjer ofte at du bruker andres bilder på bloggen din når du lager disse inspirasjonsinnleggene dine. Jeg vil bare minne deg på at du har plikt til å følge åndsverkloven(https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1961-05-12-2). Her kan du også se hva slags straff du kan få hvis du ikke følger lovene. Du må alltid oppgi kildene dine, dette gjelder også når du henter inspirasjon fra oppskrifter, diy-prosjekter osv. Jeg syns det er viktig at du opptrer som et godt og ærlig forbilde for leserne dine! Og det gjør du ellers, bortsett fra når innlegg som dette blir publisert 🙂 Stå på Marthe!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg