– 30 kjappe spørsmål –

1. Hva har du på deg? Akkurat nå sitter jeg i et fint og komfortabelt grå/sort strikkesett fra Bikbok. Tenkte jeg skulle knipse noen antrekksbilder til dere senere, men her er det både regn og storm for øyeblikket, så vi får sjå! 

2. Hvor gammel er du? Jeg er 23 år, 24 om syv måneder!

3. Savner du noen? Jeg savner Bella! Den lille engelen av et dyrevesen er noe helt for seg selv og jeg savner Marthe og Bella kveldene noe så vanvittig. Jeg vil ha den bedagelige lille hunden snorkende i armene mine igjen.

4. Hvilket stjernetegn er du? Jeg er født i jomfruens tegn, og nettopp derfor tror jeg ikke det spor på horoskop. I absolutt alle beskrivelser står det at jomfruen kjennetegnes ved ord som 1. Presis 2. Systematisk 3. Orden 4. Grundig 5. Kritisk. Haha, jeg presis? Systematisk og ryddig? Naai. Tror noen tar feil her ass.

5. Favoritt quote? 1. Hvis hele verden var blind, hvor mange ville du imponert? Synes den er litt fin.

6. Spiller du instrumenter? Ikke nå lengre dessverre! Jeg tok pianotimer i mange år og ble faktisk rimelig rå på farmor og farfars flygel, men i dag har jeg glemt alt av både noter og akkorder.  

7. Favoritt skuespiller? Jeg blir aller mest imponert over barn jeg ser i filmer! Nå er hun så godt som like voksen som meg da, men ei som stadig fascinerte meg i filmer jeg så for 10-12 år siden var Dakota Fanning. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes det er så stas med barn som spiller dobbelt så bra som voksne i store filmer.

8. Hvor drar du når du er trist? Et sted jeg kan være alene til jeg føler meg bedre.

9. Har du en frykt? Jeg frykter det folk flest frykter.. Å miste noen jeg er glad i. Ellers er vel en av mine største frykter å drukne. Det eneste som må være verre enn å drukne i kaldt vann, er å drukne i kaldt vann innesperret i en bil. Derfor kjører jeg aldri så fint som når en innsjø eller et vann ligger ved siden av veien.

10. Hvilken bok var den siste du leste? Maleren i Shanghai. Nå holder jeg på med “På tvers av solen”.

11. Favorittfarge? Jeg tror ikke jeg har noen favorittfarge! Jeg liker alle farger. Både sterke og lyse.

12. Hva var det siste du drakk? Sjokomelk! Bestemor kjøper alltid de små brune kartongene med sugerør når jeg kommer på besøk, og en slik drikker jeg til hver frokost. Beste jeg får.

13. Når kysset du noen sist? I går på morgenkvisten da Daniel skulle ha hadet-kysset sitt <3

14. Hvor lang tid bruker du på badet? Jeg bruker 15 minutt på sminken. Aldri lært meg contouring jeg.

15. Hva ser du etter i en livspartner? En smart, snill, jordnær mann. En som er trygg på seg selv, og kjenner sine egne sterke og svake sider. Han behøver ikke å være spesielt romantisk, men han må oppriktig bry seg om meg og mine. Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn enn egoistisk, likegyldig mann som setter seg selv først i enhver situasjon. Han må gjerne ha ambisjoner på både jobb og hobbyfronten, men han må ikke glemme hva som betyr noe i livet. Jeg vil alltid sette familien først, og det setter jeg pris på om livspartneren min gjør og.

16. Hvor høy er du? Jeg er 162 centimeter over bakken. 172 med hæler. Høhø.

17. Turn off? 1. Sure menn 2. Sjalu/usikre menn 3. Gjerrige menn. 4.. Alt for spandable menn. Han kan være så rik han vil, men vesker og klær kjøper jeg selv takk. Veldig mye romantikk synes jeg også er kleint. Jeg vil nødig ha gitar og en selvskreven sang. Når ble det for dårlig med middag og en blomsterbukett?

18. Hvilken tv-serie så du sist? Breaking Bad. Siste episode av sesong 4. Så latterlig spennende!

19. Favorittmat? 1. Alt som stammer fra India 2. All sushi med chillimajones 3. Tomatsuppe. Spesielt Mexicansk tomatsuppe med kjøttdeig, nachoschips ost og rømme. Enkleste og beste middagen jeg kan lage meg. 

20. Hva er din favorittsang? Alle sanger av Zara Larsson og Astrid Smeplass..

21. Hvilke destinasjoner ønsker du å dra til? Jeg vil til Thailand, Bahamas, Jamaica, Maldivene, Mauritius, Tokyo, Cape Town, og Cuba. Ellers må jeg dra til en eller annen drømmedestinasjon i Sør Amerika en gang..

22. Hvor går din neste reise? Hmm! Akkurat nå er det sparing til hus som står i hovedfokus, men til sommeren tipper jeg Daniel og jeg drar enten til Thailand i et par uker, eller på en 2-3 ukers “Norge på langs-biltur” hvor vi finner drømmeruten, sover i telt, og tilbringer litt ekstra tid helt i nord. Jeg er så lysten på å se Lofoten!

23. Har du et crush? Ja nå om dagen stalker jeg Gigi Hadid på instagram. Åh, for ei dame!

24. Når ble du sist fornærmet? Det må være da bestis kalte meg dum for å ikke skjønne hva hun mente med yttervegg.  Haha, jeg pleier å være rimelig hardhudet, men denne gang husker jeg at jeg kjente litt på fornærmet-følelsen. Hvordan skulle jeg vite at ytterveggen ikke var på yttersiden av veggen? Det gir jo ikke mening!

25. Hva er favoritt godteriet ditt? Maarud sin tortillachips av ekte mais. -Med ostesmak. Mmm!

26. Hva er favoritt smykket ditt? Jeg bruker sjeldent smykker og øredobber. Øredobber eier jeg nesten ingen av, mens smykker blir i tilfelle slike kroppssmykker fra H&M til 49 kroner. Disse har så dårlig kvalitet at jeg som regel bare får brukt dem én gang. Ringer går jeg derimot masse med. Elsker alle ringene mine!

27. Når var du med noen sist? I daag! Jeg sitter med gamlemor og gamlefar i skrivende stund og nyter en deilig frokost. Snart kommer også tante på besøk med bakverkskos, så i dag blir en knalldag!

28. Hva sto det på din siste sendte sms? “Husk møtet i morgen klokken 09.00!” Fra Geir. *Kremt* Noen som hadde glemt et møte da hun litt for ivrig bestilte tur til Stavanger søndag kveld…

29. Har du noen gang vært forelsket? Javisst. Jeg er forelsket nå og det er den deiligste følelsen!

30. Hva gjør deg sint? Urettferdighet. Spesielt av dyr og eldre. Hadde jeg noen gang blitt vitne til vold av en eldre herremann eller bare et veskeran av en eldre dame… Håhå, gudene vet hvilke krefter som skulle poppet frem i mine usle triceps. Vi skal passe på de gamle og behandle dem med respekt <3 Punktum.



Nå må dere ha en super tirsdag! I storm eller ikke storm <3

48 kommentarer
    1. Jeg anbefaler biltur i norge på det sterkeste!! Jeg gjorde det for 2 år siden og det var heelt fantastisk!!! Vi var riktignok svært heldig med været (èn dag med regn på to uker, og tilfeldigvis akkurat den dagen vi hadde booket hotell og ikke sov i telt!) Det er helt magisk, og jeg forelsket meg helt i Lofoten! Hadde beregnet noen ekstra dager her. Dere MÅ dra på rib-tur og se midnattsolen, vi så både sel og havørn i tillegg og det var ubeskrivelig. Vi gikk også på en utrolig fin fjelltur, og endte den på en strand som lignet på noe du finner i tropiske strøk, og vi var de eneste der :O Utrolig koselige små kafeer, båthus og butikker er der også. Kunne skrevet side opp og ned om denne plassen, men poenget er hvertfall at dere burde virkelig vurdere det som årets ferie 😀

    2. Jannicke: Åh, det høres magisk ut! Rib-tur for å se midnattsolen er notert! Det må være helt nydelig. Heldige dere var som fikk finvær i tillegg. Det har nok også mye å si for opplevelsen 🙂 Når på året dro dere ca? Og hvor lenge var dere på tur? Kunne trenge litt tips til både ruter, stoppested og litt av hvert om det blir aktuelt i sommer 😀

    3. Lurer også på de H2O slippersene. Hvor er de fra? Et tips angående ferien er å leie seg en liten bobil. De små kan alle med vanlig førerkort kjøre. Vi leide det i fjor sommer og kjørte nordover og på nordvestlandet. Hver 3 dag fant vi en campingplass og lå på for en skikkelig dusj, ellers kun kort dusj i bobilen. FOR en opplevelse. Fikk se Lofoten, Nordkappplatået, Senja, Ålesund ahhh. Har ikke ord og bodde helt topp. Toalett og dusj i bilen og kunne til og med lage mat 😀

    4. Blir veldig imponert av flinke barneskuespillere jeg også, og digger Dakota Fanning!
      sånn sjokomelk er noe av det beste jeg vet, hihi. Husker bare da jeg var liten at jeg ville ha hver gang jeg gikk inn i en butikk, huff xP det ironiske var at jeg hadde melke allergi x)
      elsker forresten antrekket ditt i den blå shorts´en. Så enkelt men utrolig sommerlig og pent <3

    5. Min største frykt(sånn bortsett fra og miste noen av sine nærmeste) er noe ala av det samme som deg. Innesperret i et eller annet i havet. Jeg har fobi for det dype havet fra før av.
      Jeg blir aldri lei dine innlegg. Alltid interessante og underholdende 🙂

    6. For et herlig innlegg! Sier det støtt og stadig føler jeg, men er så morsomt å se på hvilke punkter vi er like. Det jeg kjente meg aller mest igjen med her var den største frykten – hele livet mitt har jeg vært livredd for å drukne! Herlighet jeg har så tvetydig forhold til vann.. På den ene siden synes jeg det er nydelig og alt sånt, men samtidig vil jeg helst kun være der jeg kan stå i det, sånn-bare-i-tilfelle, haha. Håper du koser deg masse hos familien din forresten <3

    7. Thea B: Glad du likte det Thea <3 Ja, jeg elsker også alt vann og hav, men jeg er samtidig livredd. Det er så stort og vi vet så lite om det. Usj, jeg får klaustrofobi bare av tanken på å sitte innesperret i en bil som fylles med kaldt vann. Hehe. Måtte vi aldri bli så uheldige.

      Tusen takk, jeg nyyter meg som bare det her <3

    8. Henriette Celin: Haha! Kjipt å ha sjokomelk som favoritt-drikke når du har melkeallergi. Håper du har vokst det av deg så du kan drikke disse katrongene i dag 😀

    9. Hege: Du jeg vet jammen ikke! Jeg fikk dem bare tilsendt i posten fra en sponsor (regner jeg med) og ingen hadde skrevet hvor de var fra eller hvor de kunne kjøpes. Hehe! Kanskje du finner noe på google? Om du googler H20 slippers? <3

      En liten bobil hadde vært genialt om man kan kjøre den med vanlig førerkort! Det har jeg ikke engang tenkt på engang. Hvor mye betalte dere for dette? Husker du det? 🙂

    10. Ida: Hei, jeg vet jammen ikke! Jeg fikk dem bare tilsendt i posten fra en sponsor (regner jeg med) og ingen hadde skrevet hvor de var fra eller hvor de kunne kjøpes. Hehe! Kanskje du finner noe på google? Om du googler H20 slippers? <3 Jeg digger dem, men jeg får ikke tatt dem i bruk så mye dessverre.

    11. Bloggen din går bare en vei! Det er ikke en eneste dag jeg ikke titter innom her. Keep up the good work Marthe 😍 Favorittbloggen min!!

    12. SV: Det har jeg vokst fra meg ja, heldigvis! haha. Var veldig kjipt som barn å ha melkealergi og være SÅ glad i melk. Men måtte begrense meg den gang fordi jeg reagerte sånn, i form av mage smerter og humørsvingninger :-/
      men godt jeg kan drikke sjokomelk i dag ja 😀

    13. Åh, elsker å lese disse innleggene dine, Marthe! Er så gøy å lese sånne “spørsmål og svar”!
      Og jeg må virkelig si det, Marthe, du STRÅLER om dagen! Du ser helt magisk ut, og jeg merker at jeg blir så glad av å klikke meg inn på bloggen din uansett tid på døgnet! 🙂 Du har en så god blanding av oppskrifter, bildeinnlegg, lengre litt større innlegg, og sånne innlegg som detter som er litt “lettere”! Det finnes alltid noe passende å lese her inne 🙂
      Håper du får en kjempefin onsdag, Marthe, det fortjene du! 🙂 Stooor klem fra meg

    14. Det med den frykten din fikk meg til å tenke litt. Du som er så glad i å reise og å prøve nye ting; hadde du da turt å være i en ubåt?

    15. Hei Marthe 🙂 Vil bare skryte av bloggen og innleggene dine.
      Jeg har vært fast leser av mange blogger lenge, men etterhvert virker det som om stadig flere bloggere driver med så mye annet utenom, så jeg føler bloggingen deres mister litt fokus. Derimot har dette ikke skjedd hos deg 😀
      Jeg setter utrolig pris på at du alltid har like varierende, motiverende og spennende innlegg 😀 Er utrolig kjekt å komme innpå bloggen din. Det er også kjekt at du deler “usunne” oppskrifter, og ikke bare sunne slik mange andre bloggere gjør.
      Hilsen stor fan!

    16. Anonym: Hei! Nei, der har jeg nok ikke så mange tips å komme med dessverre <3 Har du prøvd å google deg frem til noe? Google har som regel svaret på alt 😀

    17. Martine: Åh <3 Tusen takk for tidenes oppmuntring. Slike tilbakemeldinger gjør meg så motivert! Elsker fornøyde lesere :'D Takk Martine, og ha en super onsdag du også! Klem

    18. Lena: Jeg har aldri vært i ubåt så det er ikke godt å si, men jeg har vært i en båt med glassbunn og vegger. Det føltes jo litt som en ubåt :’D Det gikk veldig fint da <3

    19. Andrea: Hei Andrea! Kommentarer som dette altså <3 Jeg blir så glad for å høre at du liker innleggene mine om dagen! Tusen takk for gode ord. Motivasjonen er i ferd med å nå nye høyder her :'D

    20. Ska du tell nordnorge, må du innom væsteråln og! her e minst like fint som i lofotn, og ikke langt unna 🙂 juust sayying! du vill ikje gå glipp av det !

    21. Vi tok egentlig ting på sparket, men der var hvertfall i Brønnøysund vi booket hotell, men husker desverre ikke hva det heter :/
      Men det beste med roadtrippen var at vi kjørte og kjørte, og så bare “Jeg er lei bilen nå, er du?” “Ja, skal vi stoppe og campe her?”+ vi la ruten innom venner her og der på vei til Lofoten. Vi hadde en utrolig frihet med teltet i bagasjen. Så dere burde bare kjøre til dere blir lei, men ha en viss aning på hvor nært dere er en campingplass. Vi hadde med ekte kart (erre tur så erre tur, ikke noe google maps her!) og det var veldig greit. Pluss vi tegnet inn hele ruten vår, gøy å se etterpå alle milene vi hadde lagt bak oss.
      Vi dro i to uker (i juli) og det var egentlig nok. Vi var også over svenskegrensen for litt harryhandel 😉

    22. Angående bobil: Vi leide via et caravansenter. Det var 6000 pr uke tror jeg, men det var utenom selve skoleferien. Det er dyrt å leie i selve skoleferien. Vi fant utleien via finn.no
      Verdt hver en krone. Tror det er 10000 i egenandel om du skader bobilen mens du leier den, men det gikk fint for vår del. Må bare kjøre forsiktig. Vi betalte også 1500 for å slippe å vaske ut av den etter bruk.

    23. Haha, jeg er helt enig med deg når det kommer til romantikk. -For mye synes jeg blir helt stivt, kleint og nesten “syntetisk” hvis man kan kalle det det. Hadde heller aldriii tatt imot noe mer fra en kjæreste enn romantiske småting. -Kjærlighet måles jo ikke i penger og gaver.

    24. åå så fin blogg dette er 🙂 elsker at det er masse farger og smil, det trenger vi i hverdagen 🙂
      Kjente meg igjen i å ville være et sted alene når man er trist.. jeg har nettopp startet en blogg som jeg naivt tenker kan være et sted man kan titte inn på, også de gangene man føler seg trist. Jeg deler av haug av tanker, dagdrømmer og refleksjoner som jeg håper jeg kan gi de som leser et smil, en latter eller bare noe å tenke på. Bare å titte inn om du noen gang skulle trenge en pustepause i livet 🙂
      Stå på med bloggen, du gjør en sinnsykt bra jobb! mektig imponert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg