Mine 7 tips til ukens middagsplan

Forrige mandag delte jeg ukens kjøleskap med dere. Denne føler jeg det er på tide med en ny, deilig ukesmeny! Under her har jeg nok en gang satt sammen en meny av syv storfavoritter fra mat-kategorien min. Noe fisk, noe kjøtt, noe sunt og noe usundt. Tja, her bør dere vel finne litt av alt! De tre første oppskriftene har jeg satt opp på min egen meny også denne uken, men ellers har jeg som vanlig også planer om å dele litt nye retter med dere <3 Håper dere er klare for en ny, god blogguke! Jeg kjenner meg ihvertfall supermotivert fem små dager før ferie!

Baconsurret kylling med risotto og tomatsalsa
Når kyllingen blir mør og risottoen så smakfull som denne så er dette noe av det beste jeg spiser. Jeg lager med vilje alltid litt for mye risotto slik at jeg kan varme den opp senere og ha den på brødskiver med smør til kvelds. 

Gulrotsuppe med sei
Sei eller torsk. Det er helt opp til deg! -Men flatbrød med smør til er uansett et must. Bedre hjemmelaget suppe skal du lete lenge etter. Denne er jeg sikker på vil gå ned i selv magen til den som ikke spiser fisk.

Pasta med smakfull rød pesto, spekeskinke og bakt tomat
Her er det jo bare å kutte spekeskinken så har du en deilig vegetar-rett også! Jeg ser aldri ut til å få nok av pasta, og spesielt ikke sammen med hjemmelaget pesto. Enten det er rød eller grønn så smaker dette supergodt.

Hjemmelaget pai med skinke og grønnsaker
Skinkepai med grønnsaker og fetaost er nok en storfavoritt her i hus. Spesielt servert med brød og en friskere salat til. Mmm! Kanskje vil du bare følge grunnoppskriften på bunnen og fylle paien med det du liker best?

Baconsurret torsk med balsamicoløk
Litt fisk må man også ha! Denne uken ble det to hvite varianter. Torsk med sprø rosenkål på en seng av potetpuré dere. Her trengs ikke engang saus! Torsken er så mør, og potetpuréen så myk at maten smelter på tungen uansett.

Pizza med biff, tomatsaus, pommes frites og bearné
Er det nødvendig å informere om hvor god denne kombinasjonen blir? Kanskje ikke ukens sunneste alternativ, men fader heller. Det må da i det minste gå ann på en lørdagskveld! Spesielt for deg som dropper alkoholen for å kose deg hjemme og få gjort noe mer fornuftig. Denne pizzaoppskriften gled rett til topps på min toppliste!

Fylte tacosquash
Klart jeg har laget plass for min nyeste oppskrift på ukesmenyen! Fylte squash med tacokjøttdeig, grønnsaker og ost ble faktisk middagen vår to dager forrige uke. Har du dårlig tid en dag så er dette den perfekte middag.

Kunne dere tenke dere å prøve ut noe av dette?
Klikk på bildene for å komme til oppskriftene <3

20 kommentarer
    1. Hei! Kan ikke du skrive et innlegg om hvordan bli komfortabel, eller tørre å gå uten sminke med crushet/kjæresten? Jeg sover fortsatt med sminke etter 2 mnd.. Hehe

    2. Noen av disse skal prøves i denne uka hvertfall! Jeg flyttet ut hjemmefra for litt over 1 uke siden så disse mat tipsene passer meg perfekt da jeg ikke er så oppfinnsom på middagsfronten selv 😀 Liker disse mat innleggene dine, alt ser såå godt ut, og ikke minst ikke så alt for avansert!

    3. Hei! Kan ikke du lage et innlegg om hvordan man kan gå frem for å føle seg ok uten sminke foran crushet/kjæresten? Sover fortsatt med sminke etter 2 mnd.. Og vet du har vært gjennom det samme.. Hehe

    4. Ååh fristelsene står jo i kø her! Så snart jeg har tid måå jeg få prøvd ut den gulrotsuppen, har siklet på den gjennom skjermen i eevigheter, men snart må jeg virkelig prøve den ut. Den ser så god ut! Alt annet ser jo også supert ut, elsker inspirasjonen jeg får fra deg. Den er gull verdt! Ønsker deg en super uke videre <3

    5. Du lager alltid så mye god mat! Elsker når du delere oppskrifter, gir meg alltid masse ny inspirasjon til mat jeg kan prøve meg på 🙂

    6. Alt ser veldig deilig ut! Skulle gjerne ha vært middagsgjesten din ;-P
      Tror jeg skal prøve meg på en sånn pai, men siden jeg bor alene så blir det nok pai i fire dagen, så lurer på om det går an å fryse den ned i stykker, å ta opp når man har lyst på? 🙂

    7. Så mye deilig mat! Prøver å bli flinkere til å lage gode og sunne middager, så tror jeg skal teste ut litt her denne uken! Baconsnurret kylling, pastaen og en av fiskerettene må det bli tror jeg 🙂

    8. Heidi: Hei Heidi! Du, her er nok ikke jeg den rette til å gi råd. Jeg sov selv med sminke i et halvt år før jeg tok den av med Daniel på nattestid. Huff, årsaken til at jeg til slutt krøp til sminkefjerneren var at jeg med utgnidd mascara og flekkete pudder faktisk så verre ut enn når jeg er sminkeløs. Hehe <3

    9. Thea: Ja, det må du virkelig! Gulrotsuppen er helt nydelig 😀 Tusen takk Thea, en fin uke må du ha selv også – med gulrotsuppe som tirsdagsmiddag! Hehe <3 Stor klem

    10. Har du noen gang vurdert å skrive en kokebok? Har vært fast leser på bloggen din siden 2010 og rettene du lager ser alltids så fristende og gode ut! Håper å se en kokebok fra deg i nærmeste fremtid

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg