Breakfast with a snowy view

På dagens frokostmeny – Varme hjemmebakte rundstykker

Så ikke dette ut som en fristende frokost så vet ikke jeg.. Gud så godt det smakte med favorittfrokosten etter tidenes nedvask av leiligheten. Jeg har vært så rastløs det siste døgnet at jeg rett og slett har vasket meg ihjel! Daniel har vært på jobb og nattevakt siden i går klokken 07.30 om morgenen, og all denne alenetiden har gjort meg helt rar. Haha! Jeg som alltid sovner uansett hva og hvor, og ligger i drømmeland hver kveld lenge før midnatt, orket ikke engang tanken på å finne sengen alene i går, så klokken 23.00 om kvelden satte jeg i gang med prosjekt “baking av rundstykker”. Ikke likt meg i det hele tatt, men himmel så glad jeg var for å ha varmt bakverk da jeg våknet i dag! Grove, varme rundstykker med most avokado og skinke. Beste jeg får om dagen.

Noe oppskrift tror jeg likevel ikke jeg skal dele med dere riktig enda, for her må det litt mer øvelse til. Jeg syntes de smakte bra, men vekten på dem forteller meg at det kanskje ble i mestelaget med havregryn og grovt mel.. Her snakker vi mursteinrundstykker. Haha! Lover å dele oppskrift så fort jeg får dem 100% til <3

Har dere noe spennende på torsdagsplanen deres? Jeg skal avgårde til stallen om et par timer, og i dag gleder jeg meg ekstra mye! Snøen har nemlig dekket langt over en halv meter av bakken og bestis og jeg kan nesten ikke vente med å ta med oss hestene ut i hvitbelagt skog <3 Om kamera blir med eller ikke får vi se på. Snøen faller så hardt og brutalt her nå at jeg jammen ikke er sikker på om det er så trygt. Vi får sjå, vi får sjå!

En super torsdag må dere ha uansett!

25 kommentarer
    1. Dette så kjempe godt ut, gleder meg til oppskriften kommer 😊 så heldig dere er som har så mye snø, her er det ikke fult så mye, men jeg gleder meg sånn til å kunne gå på ski 😀 ønsker deg en flott dag <3

    2. Hvordan får du sjekket at avokadoen er moden? Ender alltid opp med super dårlige avokado så har sluttet å kjøpe

    3. Anonym: Det er en liten utfordring akkurat det der, men du må ta de som bare såvidt gir litt etter i skallet når du trykker på dem. Er de helt harde så er de ikke modne og er de myke så er de overmodne mener jeg, så velg de midt imellom! 🙂

    4. Så utrolig fine bilder! Jeg ble glad inni meg når jeg så bildene dine!:) Håper du har hatt en flott dag i stallen, det fortjener du etter denne inspirerende bloggposten:) Ha en fin kveld videre:)

    5. Okei, kanskje et rart tips…haha, men siden du nevnte at du likte avocado med ost; sykt digg om du kutter opp noen soltørkede tomater og drysser over skiva også! Spesielt på polarbrød 🙂

    6. Hei! Har en oppskrift på hjemmelagde rundstykker eg har “finne opp” sjøl å får veldig masse skryt av fra venner. Veldig enkel: Bland sammen ønskelig mengde med hvetemel, litt havregryn, litt olje, salt, og tørrgjør som passer til melmengden. Så metter du det tørre med lunkent vann( med litt melk i også om du vil) og elt sammen. hev i 30 min. Trill ut og etterhev i 30 min. Pensle med vann og dryss havregryn på toppen. Stekes på 240 grader i 10 min 🙂

    7. Håper du fikk tatt noen fine bilder,og at du hadde en veldig fin torsdag! Venter også spent på vakre antrekksbilder nå som snøen har lagt seg 🙂

    8. Så utrolig fristende ut! Jeg bare lurer på en ting: Der det står M og D med en plante i, hvor kjøpte du de? 🙂

    9. Mona: Det hørtes akkurat ut som min oppskrift! Hehe, jeg hadde alt du skrev her i, bare kanskje litt for mye hvetemel/havregryn. -Men øvelse gjør mester. Det blir nok ikke lenge til jeg prøver igjen, og forhåpentligvis får jeg da like bra resultat som deg 😀

    10. Hedda Kalfoss: Å <3 Takk Hedda! Vi hadde en helt nydelig tur i mørket i snøen. Fire timer koste vi oss i stallen, lo og koste ihjel hestene <3 Ha en riktig fin helg snille!

    11. Hvordan redigerer du bildene dine for å få skrift og sånne runde/firkantede “stickers” med skrift? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg