Dette visste du ikke om meg…

♥ Jeg hadde hjemlengsel da jeg var liten og måtte bestikkes med 500 kroner hver gang jeg skulle sove et annet sted enn på soverommet mitt. Merkelige greier hvordan hjemlengselen forsvant i det jeg fikk femhundrelappen servert i hånda. Jeg husker enda hvor stor klumpen i halsen føltes da klokken begynte å nærme seg 21.00, men hvordan jeg tvang meg til å holde den ut fordi jeg absolutt skulle ha de pengene i sparegrisen.

♥ Jeg digger folk som roper hadet til bussjåføren eller takker han/henne for turen når de går av bussen. Sånne mennesker får jeg lyst til å følge etter og spørre om jeg kan få bli kjent med. Høflighet lenge leve!

♥ Jeg går enten i en tettsittende hverdagskjole og 12 centimeter høye hæler, eller i totalt daffetøy. Det finnes ingen mellomting. Den ene dagen kan jeg ankomme min lokale dagligvarebutikk iført knehøye støvletter, skinnshorts, og røde lepper, mens jeg den andre dagen ankommer i sminkeløs, i treningstights, uggs og Daniel sin hullete boblejakke. Jeg går egentlig bare og venter på at kassedama skal spørre om jeg er sinnsforvirret.

♥ Jeg elsker hunder og har alltid vært den store “hundepasseren” i venninnegjengen, men den siste tiden har jeg ikke orket tanken på en eneste hund i hus! Nei, nå lyver jeg. Hund tar jeg gladelig imot, men valp… Etter å ha passet to bestevenninners valper noooen ganger for mye det siste året har jeg gått meg dritlei av avføring fra stuegulvet og vel ja… tiss i senga. Aaah, kan de ikke bare lære seg å gå på do ute??

♥ Jeg jatter heller med en gang for mye. Jeg er ikke en av dem som brenner for å diskutere, og tar mer enn gjerne taperkappa på om det er det som skal til for å opprettholde stemningen. Når det kommer til kjærestekrangler derimot.. Da foretrekker jeg seierspokalen hver eneste gang. Hehe, Daniel er en tålmodig mann.

♥ Jeg var tidenes sparemonster da jeg var liten. Venninnen min Iselin og jeg fikk gjerne 500 kroner av familien å dra til byen og kose oss for en lørdagsformiddag i blant, og jeg kom alltid hjem igjen med 400 av dem. Ingen hadde mer respekt for sparegrisen enn Marthe.. Da jeg var 10 år dro jeg og en annen venninne med foreldrene våre til London. Jeg hadde spart i evigheter til min første jentetur, men da jeg sto der i Londons gater hadde jeg ikke samvittighet til å bruke en eneste krone. Ikke engang Miss Sixty butikken ofret jeg sparepengene for!

♥ Jeg fikk til og med mamma til å kjøre meg på sprangstevner rundt i Stavanger hver helg for å samle inn tomflasker jeg kunne pante og fylle på sparegrisen min. Husker jeg samlet opp nærmere 500 kroner i tomflasker hver helg sommeren jeg fylte 12 år.. Noen søker sommerjobb, andre panter brusflasker.

Det var syv kjappe om meg! Håper dere liker innlegget <3

21 kommentarer
    1. Sier bestandig takk for turen eller hadet til bussjåføren jeg:) man sier det jo til andre man sitter på!
      Ha en fin dag Marthe:D

    2. Hei, Marthe!
      Jeg leser flere blogger, men kommenterer aldri. Jeg vil bare si at du er en STOR inspirasjon for meg og gjør virkelig hverdagen min lysere. 🙂 Jeg titter stadig innom bloggen din, ja, gjerne flere ganger om dagen!
      Selv om jeg bare leser om deg, kan jeg “føle” hvor sprudlende og blid du er, og at det ikke er bare noe du putter på for bloggen og lesertall. Jeg heier på deg, du gjør en fantastisk jobb! Aldri slutt <3
      Klem Emilie

    3. Dette innlegget var helt herlig! Føler virkelig at man lir bedre kjent med deg og det er koselig 🙂 haha, punkt nummer tre er så sykt meg også altså. Enten finpynta eller joggis/gjørmete stallklær. Finnes ingen mellomting! Og jeg er også en sånn som sier hei til bussjåføren 🙂 Og så må jeg bare si at du er såå fin på alle bildene, stilen din er så kul!

    4. hahaha der ligner vi veldig slask eller pyntet 😀
      sier alltid ha en fin dag eller kveld til sjåfører og de i butikken eller hvem som helst eg har snakket med,hjelper folk med kart eller de som lurer på butikker hotell resturaunter i byen etc-selvom de er inne på VITA ,søker på nettet om eg kan finne ut for dem om eg ikkje har diger kø selvsagt:)
      Forteller folk at de er pene, har fint hår, nydelige øyner, kule klær fine smykker osv….kommer nesten automatisk før eg vet eg har sagt det hahahaha 😀 menn som kvinner -ikkje fløriting -oppbygging 🙂
      Ellers er eg elendig på sparing og rydding…..men flink som pokker på salg……har masse hjemlengsel i vokse alder fordi mins eng og min dusj er så utrolig mye bedre enn de fleste plasser man besøker,men trenger ikkje bestikkes :D:D

    5. Så gøy! Liker slike innlegg, og liker veldig godt bloggen din!
      Har du forsatt god kontakt med moren din??
      Klem ❤️

    6. ÅÅ, Marthe! Å samle tomflasker på ridestevner som moren din kjørte oss rundt på er et av de kjekkeste og morsomste øyeblikkene mine med deg! 😀 Husker vi også fant (og tok) falsker som arrangørene hadde samlet…opsi! 😛

    7. Haha kjente meg SÅ igjen i det med pyntet/daffete! Sånn er jeg og, har opplevd å ikke bli gjenkjent på butikken fordi jeg gikk som en slask og ikke stivpyntet. LOL! 😀
      Liker bloggen din veldig godt! 🙂

    8. Haha – sånn er jeg også. Jeg ser enten ut som en dass eller er skikkelig stæsja… Blir sikkert bedre når jeg skal begynne å jobbe igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg