Q&A – Daniel svarer!

Har hun det alltid ryddig rundt seg? Nei, det har hun så absolutt ikke. På bloggen ser det kanskje ut som Marthe har det ryddig rundt seg, men snur du kameraet 180 grader får pipa fort en annen lyd. Dette kommer veldig godt frem når Marthe skal lage matoppskrifter til bloggen. Presentasjonen av maten er som alltid upåklagelig, men det kan vel sammenlignes med en rose i et bombekrater. Jeg kjenner ingen andre som kan produsere en hel oppvaskmaskin etter å ha laget en enkel kyllingfilet med pasta og pesto.

Hva er Marthes aller beste egenskaper? En egenskap jeg misunner Marthe er at hun kan sovne når som helst, hvor som helst. Senest for et par dager siden så vi filmen “The Heat”, hvor latterkulene satt lett hos begge to. Etter noen minutter med latter legger jeg merke at det kun er min egen latter jeg hører. Jeg sender blikket bort til Marthe og blir som så mange ganger før møtt med lukkede øyne og tung pust. Når jeg så vekker henne får jeg det mye brukte gliset, og det godt innøvde svaret “var bare litt mett og varm”.

Hva fikk deg til å like Marthe på tinder? Det var Marthes bikinibilde som først fikk meg til å sveipe “like”.

Er Marthe alltid like glad som hun fremstår på bloggen? Marthe har også dårlige dager, men de kommer svært sjeldent. Hun har alltid et smil på lur og fremstår for meg som blid og glad hele tiden. Har jeg hatt en dårlig dag på jobben blir jeg alltid i bedre humør av å møte en sprudlende og hoppende glad Marthe i døra. Kilden til dette gode humøret tror jeg ligger i Marthes evne til å overse bekymringer. Jeg skulle gjerne hatt litt av den “jaja, det går fint” holdningen som hun besitter. Det kan være full storm rundt henne, men hvilepulsen er der fremdeles. Når alt har stilnet kan hun som regel alltid si “det gikk jo fint”.

Er Marthe romantisk i hverdagen? Marthe er veldig opptatt av at forholdet ikke skal bli rutine. Hun tar ofte ansvar for at det blir en koselig filmkveld med noe god mat, og disker opp om det så måtte være en vanlig mandag. Vi tar gjerne en tur på restaurant eller kino også midt i uken, bare for å bryte opp i det faste mønsteret.

Hvordan er det å bo med Marthe? Å være samboer med Marthe er ved de aller fleste anledninger en drøm. Når jeg sier de aller fleste anledninger referer jeg til matoppskrifter til bloggen. Jeg kan også nevne at et kamera slengt i hånden rett etter jeg er kommet hjem fra jobb etterfulgt av “vi må ta bilder mens det enda er lyst”, ikke er min favoritt. Når det er sagt mener jeg vi utgjør et bra samboerteam. Marthe trives med å vaske leiligheten, mens jeg trives med å vaske tøy. Det har blitt noen hvite truser som har skiftet farge, men det må man vel regne med.

Visste du hvem Marthe var før dere ble kjent med hverandre? Nei, det gjorde jeg ikke. Når jeg traff henne første gang og hun sa hun var blogger var jeg ikke sikker på hva jeg skulle svare, så det ble vel noe slik som “så kult”. Etterpå startet jeg å tenke for meg selv. Hva er en blogger? Er ikke det en slik som hopper rundt i rosa pels og roper bloggeeeen? Jeg var ikke helt klar over hva en blogg var og hva det innebar. Etter noen søk på Google fant jeg raskt ut at dette var seriøse og ganske omfattende greier. For en som liker seg best på tur i skogen uten de største digitale hjelpemidler ble et rolig søk på Google om til svetteperler i pannen.

Går hun alltid like fint kledd/stelt? Hun liker seg veldig godt i kosetøyet når hun er hjemme, men ser allikevel ikke ut som en slask. Jeg syns nå det stelles og pudres i alle retninger, men nå er jeg den typen som vasker hele kroppen med den flasken det står shampo på.

Beskrive Marthe med tre ord? Snill, skjønn og deilig.

Fortell noe vi ikke vet om Marthe, som kanskje er litt flaut fra henne side. De første gangene vi sov sammen lurte jeg litt på hvorfor hun alltid sov med ryggen til når det gjorde at hun ble så fryktelig stiv i nakken. Det som er kommet frem i ettertid er at hun heller ville ha kink i nakken enn at jeg skulle våkne før henne, trekke inn morgenpusten, og se rett inn i det trøtte trynet hennes. Det tok også over et halvt år før jeg fikk se henne uten sminke. Hun mente jeg måtte bli ordentlig forelsket først.

Er Marthe så gavmild som hun skal ha det til? Det er hun helt klart. Hun gir og gir, spanderer og spanderer. Både på meg, venner og familie. Avtalen hun hadde med familien denne julen var at det ikke skulle være mer enn tre pakker til hver person. Da så Marthe sitt snitt til å legge flere pakker i en pakke. Det ble kanskje tre pakker til hver person, men hvor mange pakker de besto av vet ingen.

Ser du for deg Marthe ved din side resten av livet med familie? Ja, det tror og håper jeg på.

Hva er Marthes mest irriterende uvaner? Betale regninger før forfall er noe Marthe ikke ser ut til å klare. En purring eller to må til. Når jeg prøver å uttrykke min frustrasjon blir jeg som oftest møtt med “det går fint” og nok en gang hvilepuls fra Marthe. Sparing er et begrep Marthe ikke kjenner til. Hun tjener godt, men pengene forsvinner nesten fortere ut enn de kommer inn. Jeg skulle gjerne sett at TV3 og Hallgeir fra luksusfellen hadde meldt sin interesse her.

Håper dere liker innlegget! Synes han har gjort en formidabel jobb jeg! <3

52 kommentarer
    1. Dere er så søte sammen! Innlegget var helt fantastisk:) Jeg likte svaret på spørsmål nr. 7:) Av det Daniel trodde først at bloggerne drev med:) Ha en flott kveld videre, begge to:)

    2. Sååå koselig lesning 😀 Må bare si at jeg er så glad i bloggen din, Marthe! Du inspirerer meg med alt fra humøret ditt til interiør, oppskrifter og gjør meg glad rett og slett. Setter stor pris på variasjonen i innleggene dine, det er tydelig at det alltid legges ned mye arbeid og det kommer fram 🙂 Fortsatt god søndagskveld ♡

    3. For et herlig innlegg, ikke så ofte gutter blir med på bloggen eller skriver så mye, men dette var bare så skjønt 😉 dere er bare så herlige sammen, og for en god jobb han har gjort, endelig kom dt på bloggen som du har mast på han 😉 hehe “bedre sent enn aldri” er det ikke det man sier 😉
      Ha en kjempe fin kveld <3

    4. Åae: Ikke sant? 😀 Han har lagt sjela si i det fra morgenen i dag, og kan nå endelig si han har debutert på bloggen. Hehehe 😀 Bedre sent enn aldri. Helt riktig <3 Tusen takk, det må du og ha!

    5. Veldige gode og reflekterte svar! Sjeldent jeg har sett dette på en blogg før hvor gutten svarer så bra! Gøy å lese <3

    6. Veldig morro å lese, syntes han gjorde en kjempeflott jobb! Dere er et flott par og ønsker dere all lykke i framtiden <3

    7. Dødsbra! Tror ikke det er mulig å bli lei av bloggen din Marthe. Har nokk ikke vært her inne en eneste gang uten å smile 🙂 Så positiv og skjønn! Inspirerer meg hver eneste dag. Jobben du gjør er utrolig 🙂 Ønsker både deg og Daniel en fin kveld <3

    8. Dere passer bra sammen tror eg føler at dere forstår hverandre. Og selvom du er jåleguri er du avslappet og kan fiske lage snøhuler stå på ski og er ikkje redd for å prøve nye ting.
      Tror han hadde blitt rimelig lei om du var kun en overflatisk blogger
      Tror du hadde blitt rimelig lei om han KUN var i skauen og aldri hadde tid til deg også .dere balanserer hverandre <3
      ha en vakker uke <3

    9. Så koselig og gøy det var å lese dette! Og så skjønn han kjæresten din er. Veldig fine og ærlige svar. Det liker vi 😀 syntes den var skjønn det med at det tok et halvt år før hun viste seg uten sminke. Kjenner meg litt igjen, men det var snakk om noen uker da x)

    10. Kjenner meg så godt igjen i den “heller ha vondt i nakken enn at han skal se morgen trynet og kjenne ånden” HAHAHAHAHAH. I feel you, lo godt der! Flott innlegg 🙂

    11. DANIEL!! Den får du stående applaus for! Fy, så vanvittig ærlig og morsomt det var å lese dette innlegget! Eeelsket det! Håper dere får en fin kveld og en flott uke 🙂 stor klem

    12. Utrolig bra inlegg! Morsomt å se litt andre sider av deg og bli litt bedre kjent med samboeren din 🙂 🙂

    13. Sånne type innlegg som er litt personlig og intimt faller alltid i smak hos meg hvertfall, hyggelig å bli litt bedre kjent med deg!

    14. Hihihi sitter å flirer her, så utrolig morsomt å lese ! Jeg syns du og daniel er heldige her med hverandre, virkelig et fint og nydelig par sammen 😀 Gøy å høre hva hans tanker om dere og deg er , da han kan ha virket litt resevert og “småflau” over jentegreiene du gjør , haha! En skikkelig golesning dette 🙂

    15. For et fint innlegg!! Kjenner det oser av forelskelse, super hyggelig å lese dette her altså. Syns dere virker veldig flotte for hverandre, både på bilder og hvordan han omtaler deg i svarene 🙂 Ble veldig glad av å lese innlegget, og kjenner jeg savner å bo med kjæresten min!!

    16. Mariyah: Herlig å høre at du likte det du også 😀 Har bare lyst til å kreve en fast Daniel-spalte i uken jeg nå, men jeg tror jeg må ta til takke med dette :’D Flinke mannfolket <3

    17. cuskima: Ja, du har så rett <3 Personlighetene våre er veldig like, mens interressene er forskjellige. Tror det bare er sunt jeg 🙂 Tusen takk Lin, det må du også ha! Klem

    18. Og jeg må bare få si at det jeg virkelig liker med å lese bloggen din er at du virker så ekte, og du er deg selv. Ingen desperate forsøk for å få flest mulige lesere. Det kan du være stolt av, at folk leser bloggen din fordi du er deg selv 🙂

    19. Hei 🙂 Så moro å lese 🙂
      Har faktisk nettopp begynt å lese bloggen din. Er ikke mange jeg leser men du fanget meg med bra bilder og bra tekst 🙂 Du virker som en veldig snill og jordnær person 🙂 Gleder meg til og følge deg mer nå i 2016 🙂 Ha en fin uke 🙂 Hilsen en fersk leser 🙂

    20. Hei Marthe (og Daniel)! Så ufattelig koselig innlegg<3 Dere er fantastiske sammen. Lenge leve kjærligheten! Klem<3

    21. Hei, kult innlegg! Jeg lurer på hva slags sko du har på deg der hvor du sitter på Daniels sin rygg?? De var fine!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg