This year’s christmas eve

God morgen dere! Jeg håper dere våkner opp tilfredstilte og glade etter en alle tiders feiring i går. Jeg hadde en så fin kveld at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Det er rart hvordan julen kan bli så forbaska bra hvert eneste år? Jeg synes bare den blir hyggeligere og hyggeligere! Jeg forspiste meg noe aldeles på både ribbe, pinnekjøtt, riskrem og kaker, tante fikk som alltid mandelen, og før den store gaveåpningen spilte vi i år den morsomme “pakkeleken” hvor man må få sekser på terningen for å få velge seg en gave. Dere vet sikkert hvordan det fungerer? Vi lo oss ihvertfall skakk og bestemte oss å kjøre denne leken som en fast tradisjon i årene fremover.


Den store gaveåpningen var selvfølgelig også et av kveldens høydepunkt, og i år tok den hele tre timer. Bestemor ville ikke at vi skulle legge så mange presanger under treet i år, men slik ble det bare ikke. Vi hadde jo denne regelen som sa kjøp maks tre gaver til hvert familiemedlem, men det ble et helt pakkelass ut av det systemet også. Kanskje ikke så rart når bestemor lager sine egne regler..

“Ingen sa noe om hvor mange gaver man kunne plassere inni treet”, hvinte hun fornøyd da alt av gaver var utlevert og pakket opp. -Og jeg stormet mot tretoppen. Hvordan kommer man i det hele tatt på sånt? Å lage pakkereir i toppen av juletreet? Jeg ler meg ihjel! For en dag <3 Jeg nøt ethvert minutt av den.

Turtelduene mine <3 Varmere mennesker får du bare ikke.

Planen for 1 juledag er å spise en deilig julefrokost, feire jul med farmor og farfar, spise enda mer ribbe og ha enda mer kvalitetstid med den fine familien. Julestemningen skal med andre ord på langt nær ryddes bort enda!



-Time spent with family is worth every second…


<3 Ønsker dere alle en nydelig helg, og 1 juledag.

15 kommentarer
    1. God jul il deg Marthe<3 kjolen er nydelig på deg! Men du, jeg ser hvor familiekjær du er, jeg er likedan! Men hvor er foreldrene dine?

    2. Hei, du virker som en fantastisk person, og jeg bare elsker bloggen din! Men jeg lurte på om du kunne lage ett innlegg om familien din?
      God jul!! 🙂

    3. Susanne: Hei Susanne! Tusen takk, og god jul til deg også. Hvordan tenker du at familie-innlegget skal være? 🙂 Har du sett noe slikt innlegg før så må du gjerne linke så jeg kan titte litt på det? 😀

    4. Ser ut som du hadde det gøy! Det er bra! Jeg hadde det helt supert i går jeg også! Nesten litt trist at det er over, men det kommer jo en julaften neste år, og jula er jo ikke over ennå! Ha en fin 1.juledag, Marthe!

    5. Ser ut som en veldig koselig julefeiring!
      Jeg synes også det hadde vært morsomt med et “familieinnlegg”.
      Vi ser ofte besteforeldrene dine på bloggen, men hva med dine foreldre?:-D Leser veldig sjeldent noe om de:) Hadde vært litt koselig å se dem og høre noe om dem siden du er så familiekjær, hihi!
      Ønsker deg og dine en riktig god jul videre 😀

    6. Åh, jeg klarer ikke la være å spørre, men hvor er foreldrene dine? Tror jeg har fått med meg at faren din er utenlands, men mor ? Håper virkelig ikke det er et sårt tema :///// Uansett må jeg bare si at det høres ut som en super feiring. Får meg til å savne julaften allerede. Juletiden er jo bare den beste tiden i løpet av hele året!! <3 Håper du fortsetter å kose deg i romjula<33

    7. Så nydelig kjole du hadde på deg! Du ser smashing ut 🙂 Jeg stemmer også for et familie-innlegg! Hadde vært koselig å få vite litt mer om hvem familien din er <3 Kos deg videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg