Pizza med biff og bearnaise

Okei, hvis ikke denne pizzaen frister, så vet ikke jeg.. Jeg har akkurat spist fire digre stykker, og blir fremdeles sulten når jeg ser på disse bildene.. Altså, biff, bacon, pommesfrites, mais, tomat, tomatsaus, bearnaise og ost!? Jeg behøver vel ikke å si stort mer? Denne pizzavarianten gled rett til topps på lista over mine favorittoppskrifter.

Hvordan har dere det denne torsdagen? Jeg har akkurat kommet hjem fra dagens stallbesøk, og tenkte nå bare å kose meg med litt alenetid i heimen! Daniel er på avslutningsfest med jobb, så de neste timene skal denne damen snurre julefilm, spise mer pizza og bare kose seg glugg. Kanskje dere har noen jule-filmtips på lur?

Du trenger: 1. 1 posebearnaise 2. 0,5dl melk 3. 75g smør 4. 30 pommes frites 5. 10 cherrytomater 6. 150g revet ost 7. 1 boks mais 8. Strimlet biffkjøtt 9. 100g bacon 10. 1 boks hakkede tomater på boks 11. 2 fedd hvitløk 12. 2ss creme fraiche 13. 1 gjær 14. 5dl hvetemel 15. 2 dl vann 16. 1/2 ts salt 17. 2 ss matolje 18. 2 ss tomatpuré

Slik gjør du – Deig:
1. Smuldre opp den ferske gjæren i en bolle med 2 dl lunket vann.
2. Mål opp hvetemel, salt og matolje, og rør dette inn i gjær-vannet.
3. Dekk bollen med plastfolie og sett til heving et lunt sted i 60 minutt.
4. Når deigen har nådd dobbel størrelse, kjevler du den ut og legger den på et stekebrett dekket med matolje. Dette for at bunnen skal bli supersprø og god! Sett brettet et lunt sted og la pizzabunnen stå til heving i 30 nye minutter. Dette synes jeg er viktig for at bunnen ikke skal bli for tynn. Oppskriften er ikke så stor!

Slik gjør du – Fyll og saus:
1. Ha boksen med de hermetiske tomatene i en gryte med 2 fedd hvitløk, 2 ss tomatpure og 2 ss creme fraiche. Gi det hele et lett oppkok og mos det så med en stavmikser. Smak til med litt salt og pepper.
2. Følg fremgangsmåten bak på posen med bearnaise, og finn frem mais, og fryste pommes frites.
3. Stek biffstrimler og baconterninger i en varm stekepanne, og skjær opp cherrytomatene.
4. Dekk pizzabunnen med et lag tomatsaus, og så kjøtt, pommes frites, cherrytomater og mais.
5. Hell over bearnaisesausen og topp med litt revet ost. Stek midt i ovnen på 225grader i 20 minutt.

Topp også gjerne med litt ruccolasalat, og nyt den beste pizzaen du har spist på leeenge!

Her snakker vi den perfekte fredagspizza, så nå vet dere hva dere skal lage i morgen <3

14 kommentarer
    1. Dette så godt ut! Du er så utrolig flink til å lage mat! Jeg blir like imponert hver gang, du er virkelig en mester på kjøkkenet:) Men kunne du ha laget et blogginnlegg der du viser ting du ønsker deg til jul?:) Ha en flott kveld, fine deg:)

    2. Jeg har vell det ikke så urolig bra. Har matte tentamen imorgen så den siste uken har gått til pugging. Nervene er i høy spenn å jeg gruer meg så bare det. Kunne gjerne hoppet et døgn frem å vært ferdig med det! Jaja det går vell fint! Pizzaen så utrolig god ut!

    3. køddar du med meg???????eg har lyst å løpe i frysen og se om eg har biff…..eg har bernaise og bacon hahaha OMGAWD du lager mye rart,men denne tar kaken..og med rart mener eg jo spennende……åhhhh dette fikk eg sykt lyst på……hmmmmmm kanskje eg rekker det i morgen eller i helgen <3<3

    4. Hva, hvorfor har jeg ikke tenkt på dette før! Det ser jo helt sick ut :O Tror lørdagsmiddagen er i boks nå, for å si det slik! Herregud så digg!

    5. ÅÅ savner peppes pizza sin B&B (biff og bearnaise) med pommes frites, har ikke tenkt på at det faktisk går an å lage den hjemme!

    6. Nam! En av de beste pizzaene jeg noen gang har sett! Og da tuller jeg ikke! Du er kjempeflink!<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg