What’s for dinner this week?

God morgen, og velkommen mandag! Jeg kan ikke annet enn å glise her jeg sitter og ser utover den hvitbelagte hverandaen. Endelig har årest første snø dalt, og måtte det falle så mye mye mer: Jeg er så klar for en hvit jul! I dag er det bare seks dager til juleferien starter for godt, og det var akkurat den tanken som fikk meg opp klokken 06.00 i dag. I tillegg til å oppdatere dere på normalt vis, har jeg en ting og to å forhåndsskrive til morgendagen. Da venter nemlig enda en Oslo-reise. Denne gang er det verken jobbmøte eller filming som står på planen, men en morsom shoot for favorittnettbutikken Nelly! Ah, som jeg gleder meg til å bli knipset i norsk natur.

Kanskje til og med hvit, norsk natur?! Mihi. Mer om det i morgen! Nå tenkte jeg å starte uken med å dele en liten ukesmeny full av syv favorittretter! 3 fisk og rekeretter, og fire kjøtt/kyllingretter. Høres det bra ut eller? Har dere ikke muligheten eller lyst til å prøve ut alt, så lov meg ihvertfall å teste rekegryten. Den er min favoritt!

Mandag – Steinbit
Denne uken starter vi med fisk! Hvit fisk toppet med et lokk av bacon og ristede pinjekjerner. Mmm! Tilbehør som søtpotetmos, sprø asparges, og stekt paprika og løk er heller ikke med på å gjøre retten mindre smakfull. 

Tirsdag – Lettvint minipizza
Kanskje ikke ukens sunneste, men definitivt både godt og enkelt! Min variant fyler jeg med skinkeskiver og stekte biffstrimler, mais, ost, masse krydderier og selvsagt frisk ruccolasalat.

Onsdag – Løksuppe med kylling
En av mine nyeste oppskrifter! Løksuppe med ferdig grillet kylling. Også en superenkel middag som er både sunn og god. Serveres med brød til, og litt smeltet ost på toppen. Du kan også ha litt nudler i om du liker det.

Torsdag: Biff med bakt tomat
Denne middagen gleder jeg meg maks til! Biff er kanskje ikke fullt så overraskende en favoritt hos både Daniel og meg, men biff med denne tomaten full av smeltet mozerellaost, basilikum og hvitløk.. Det er noe helt spesielt.

Fredag – Fiskegrateng
Fiskegratengen du får kjøpt i frysedisken er god den… Helt til du lager din egen fra bunnen av. -Med ostesaus, makaroni, strøkavring og raspede gulrøtter. NAM! Ikke tar det mer enn 50 minutt å lage heller.

Lørdag – Biff med stekt løk
Denne gang slår vi til med to biffmiddager. På lørdag kjører vi biff med stekt løk, soppstuing, potetmos, bakte eller friske cherrytomater og sprøkokte asparges. Helgens festmåltid <3

Søndag – Indisk rekegryte
Min store favoritt <3 Den tar 20 minutt å lage, og smaker aller beste med ris og brød til. Jeg serverer den som regel med ferdige nanbrød fra butikken, men du må gjerne prøve med hjemmelaget fucaccia til.

Har dere allerede testet ut noen av disse rettene, så fortell meg gjerne hva dere synes! <3
Klikk på bildene for å komme til oppskriften! Ønsker dere en knallstart på nest siste uke før jul.

18 kommentarer

Siste innlegg