Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… Det kommer vel ikke som noe sjokk at ukens høydepunkt blir hele Islandsturen? Helikopterturen ble kanskje en favoritt-utflukt. -Sammen med hvalsafarien. Selv om vi ikke spottet noe hval hadde vi det bare så koselig på havet med hvaluling, latter og kos i flere timer. Nordlyssafari var vi også på samme kveld som vi ankom, og selv om vi ikke fikk øye på noe nordlys, var også dette utrolig både spennende og lærerikt <3 De gode middagene vi inntok, morgensightseeingen til Hallgrimskirka og turen til den blå lagunen var også opplevelser jeg aldri ville ha vært foruten. Jeg føler meg bare helt latterlig heldig!

Ukens cravings… Skittles! Det er det eneste godteriet jeg kjøper meg i taxfreen. Den røde posen med Skittles. Ah, spiser gjerne hele posen på en kveld, men plukker alltid bort de lilla. Aldri vært fan av solbær.

Ukens new in… Et par sko jeg har siklet etter i evigheter kom i posten i går! Tenkte jeg skulle vise dere dem i et eget innlegg senere. Ellers har pengene mine denne uken stort sett gått til deilige matopplevelser. Ah, så mye digg jeg har trykket i meg. Apropos mat.. Et “Welcome to my fridge” innlegg venter på dere senere i dag!

Ukens nedtur… Jeg stresser i skrivende stund livet av meg med denne kjolen som jeg bestilte fra Asos for to uker siden. Jeg bestilte expresslevering på 3 dager, men har enda ikke fått den, og ser nå på sporingen at den sitter fast i tollen. Jeg har ikke fått noe brev om dette med informasjon om til hvem og hvor mye toll jeg skal betale for denne 350 kroners kjolen, så halve dagen har jeg brukt på å ringe til tollstasjonen i Oslo, og Sky Net Worldwide express (som Asos bruker). Tollstasjonen kan ikke gjøre noe da det ikke er de som sitter på pakken min, og dette utenlandske leveringsselskapet sender meg videre til en ny konsulent før de legger på! Hva i all verden? Handler ikke alle fra Asos? Hvordan kommer pakkene deres frem egentlig?

Ukens sang… Utrolig mange har etterspurt sangen jeg hørte på under en av snapvideosnuttene mine i går formiddag. Paric INC – Cold het den, og den må bare høres. Jeg fant den på youtube for lenge siden og har sikkert tipset dere om den før også. Elsker de myke stemmene til disse fine, unge jentene <3

Ukens bilde… Åh, jeg elsker alt med dette bilde. Jeg knipset det like før taxien vår kom for å kjøre oss hjem fredag kveld. Det beskriver så godt både form og humør etter åtte retter og syv glass vin.. For en kveld <3

Ukens gullkorn… Daniel og jeg trasker rundt på sightseeing i Islands gater.

Daniel: Vinden river virkelig i nesa! Hvor kaldt tror du det er? Det må være mer enn åtte minus?
Marthe: Kan vi prate litt mindre akkurat nå? Jeg får isning i tennene når jeg åpner munnen!

Ler meg ihjel… Du er ikke i tvil når vinden får fortennene til å ise.
En litt forsinket “uken som gikk”, men det gjør vel ingenting? <3

13 kommentarer
    1. Hei! Jeg lurte litt på om du eller Daniel hadde hatt mulighet til å skrive ett innlegg om hvordan dere fikk bestilt de forskjellige tingene og hvilke nettsider som er trygge 🙂 ønsker selv å kjøpe lignende til kjæresten min og hadde vært ekstra morsomt å ha planlagt litt på forhånd, da tror jeg han hadde blitt ekstra glad!

    2. Åh det virker som du virkelig har hatt drømme uka!
      Kan du skrive hvordan du løser tollproblemet når det blir løst?! Har selv kjøpt en kjole fra ASOS for kort tid siden, og kommer sikkert til å få samme problem 🙁 Håper den rekker å komme frem før du skal bruke den da! <3 Hvis ikke så har du jo så utrolig mange andre superfine kjoler i skaper ditt, så det ordner seg nok uansett 😉

    3. Aldri hatt problemer med Asos bestillinger her. Ved gratis frakt, da har det tatt 2 -3 uker for å få det levert, men om jeg betaler ca 200 på ekspress så har varene kommet innen 2 – 3 dager, max en uke. Har du snakket med kundeservice?

    4. Jeg bestilte kjole fra asos engang og endte opp med å vente i flere uker, og måtte betale ca 600 kr i toll. Og kjolen passa ikke engang:( :p

    5. Åh, for en drømmeuke! <3 Nå er det så lenge siden jeg har gitt fra meg en lyd her, men jeg klikker meg innom hvert eneste innlegg! Er inne i eksamensperiode (tidenes derp..hahah..), men snart er det etterlengtet juleferie! 😀 Ha en fantastisk dag videre, Marthe! <3

    6. Islandsturen så flott ut, for en opplevelse!
      Kjipt med kjolen, jeg hadde kjøpt en ny som backup i tilfelle den ikke kommer fram i tid. Hender at ting forsvinner dessverre.

    7. Hei!
      Jeg bestilte også en stor levering fra asos en gang med masse ting jeg skulle ha med på ferie.. bestilte “god” tid i forveien (ca en uke), og bestilte expresslevering, så den skulle ha kommet…. pakken var HELT borte, og jeg var i kontakt med alt mulig rart.. Den kom etter ca 4 uker..
      Var rimelig irritert for å si det sånn!

    8. Jeg bestilte en kjole fra asos en gang som ble stående fast i toll. Etter flere uker fikk jeg brev om at jeg måtte betale toll, hvis ikke ville kjolen bli sendt tilbake. Fikk ingen informajon fra asos eller noe tollselskap før dette brevet plutselig dukket opp i postkassa. Urolig dårlig system! Håper det ordner seg for deg så du får kjolen din! 🙂

    9. Hallo jenter! Dere trenger IKKE å betale toll om totalsummen på det dere bestiller fra Asos (eller andre utenlandske nettsider) er på 350. Men om kjolen for eksempel koster 350 og dere må betale for frakt i tillegg må man betale toll også. You see? 😛 Hilsen proff nettshopper (hahahaha)..

    10. Aldri hatt problemer med bestillinger fra Asos, men har tollvesenet rett adresse? Du har jo flyttet og hvis den nye adressen ikke er registrert i folkeregisteret så sendes toll og momsinfo til den adressen som er folkeregistrert. Men du har sikkert endret adresse på posten allerede 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg