Swimming in Blue Lagoon

Hei og god mandag, tålmodige sjeler <3 Endelig er vi hjemme igjen! Eller endelig og endelig.. Vi ville jo på ingen måte hjem, men det var godt å finne sengen da vi omsider kom frem halv tre i natt! Vi reiste fra Island klokken fem i går ettermiddag og våre siste timer i paradis hadde jeg lyst til å bare nyte. På planen sto nemlig et besøk til “Blue Lagoon”, og her lå vi faktisk og nøt oss helt til to timer før flyet lettet.. Drakk sprudlevin i vannet, spiste middag på den nydelige restauranten her “LAVA”, og gikk tur rundt på området for litt bildeknipsing til dere <3

Daniel ville le seg ihjel av ekstasen min over dette paradiset av et fenomen… “Marthe vi MÅ gå! Vi kommer ikke til å rekke flyet!” -Ååå, men bare ett bilde til! Altså.. Jeg var i E-K-S-T-A-S-E. Tenk at dette er naturens verk?!

Jeg har forelsket meg helt i hele Island, og er allerede fast bestemt på å ta turen tilbake. Island har alt for mye å by på, og bare synet av landskapet er verdt flybilletten… Hele området rundt den blå lagune så bare ut som et levende eventyr! Var det ikke knallblått, rykende vann i sikte så var det sort lavastein dekket av myk, grønn mose. Nei, det blir umulig å beskrive det på en måte som får frem hvor fortryllende det faktisk var.

Jeg håper bildene beskriver det bedre. Dette må bare oppleves! Bare husk å booke inngangsbilletten noen dager i forveien. Damen i resepsjonen sa vi aldri ville ha fått billett om vi kom 30 minutt senere, så vi var heldige! Vil dere booke massasje i vannet så må det også helst gjøres en uke i forveien. Jeg sier bare NESTE GANG, for å ligge på en flytemadrass, ha kroppen i det varme vannet og samtidig bli massert!? Det må være helt… magisk. 

Jeg kunne ikke vært mer fornøyd <3 For en drømmedestinasjon!

30 kommentarer
    1. Aah, jeg har også vært der! En helt spesiell opplevelse, elsker Island<3
      Har forresten sendt deg en melding på facebook angående en skoleoppgave. Hadde vært supert om du hadde hatt mulighet til å ta en kikk 😀

    2. Å, Island er et nytt land jeg må sette opp på to do list´en min før jeg dør ;o
      dette her så jo bare helt utrolig vakkert ut! har helt glemt hvor fantastisk Island virker. Så heldig dere er, og virkelig flotte bilder dere fikk 😀

    3. For noen flotte bilder, ser ut som dere har kost dere masse 🙂 frister å dra til Island når æ ser dine flotte bilder 🙂 du e heldig du ^^
      Inspirasjon må æ si du e flink te , for dette inspirerte mæ veldig og frista å dra dit nå 🙂 skjønne Marthe 🙂 <3 Håper du har kost deg masse og nyt hele ferien 🙂 greit å være hjemme også igjen ^^ Hehe 🙂 var dt kaldt der elr varmt? Vannet var dt varmt ?

    4. Bergensergenser: Tusen takk! Ja, vi har virkelig hatt den beste turen <3 Jeg er så glad for at Daniel gikk for Island, for dette ville jeg aldri ha vært foruten! :')

    5. Åse: Så hyggelig å høre Åse 😀 Tusen takk <3 Du er fin du! Vannet var varmt. Jeg var litt redd det skulle være for varmt da jeg ikke takler en dusj i 30 grader engang. Hehe, men temperaturen var helt perfekt! Kunne blitt der i mange dager jeg <3

    6. Så bra at dere hadde en fin tur 😀 Island er så vakkert og fantastisk. Jeg er så heldig å ha en samboer fra Island, så jeg har planer om mange flere turer dit i fremtiden 🙂

    7. Var på Island for noen år siden med en venninne, da var vi også i den blå lagunen og fikk full kroppsmassaje i vannet. Det var godt, men de massørene hadde visst stått der i vannet en stund for hendene deres var veldig skrumpete så det satte sitt preg på opplevelsen kan du si! 😀

    8. vært drømmemål i mange mange år å dra dit.nå er du eksperten så nå kan eg jo bare spørre deg om alt 😀
      For et vidunderlig vakkert sted…mye mystikk…historie……helt unikt landskap…..midt mellom eventyrland og veldig moderne….spesielt
      velkommen hjem <3

    9. cuskima: Tusen takk Lin! Herlig med en liten velkomst hjem :’D Åja! Når det blir din tur til å reise så er det bare å spørre i vei 😀 Jeg er blitt Islandsekspert på fire dager. Hehe 😀

    10. Hehe , åå dt hørtes helt fantastisk ut med varmt vann og det hele 🙂 skjønner godt du kunne vært der flere dager 🙂 så helt fantastisk ut alt dere gjorde og så fint dt var der må æ si, har aldri tenkt på Island så fint som dt du knipset te oss 😀 ble litt overrasket og fikk så lyst å oppleve det! Godt å høre du hadde dt fint <33

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg