Jakten på drømmehesten…

.. Er ikke bare fryd og gammen! Det fikk bestis smake på i dag! Er det noe jeg har lært av mine 10 år i stallen så er det at hester er noe uforutsigbare. Stort sett er det verdens snilleste dyr vi har med å gjøre, men jammen vet de å finne på litt sprell. I dag var det Kristinemor som fikk gjennomgå, og etter fem minutt på hesteryggen var hun allerede blitt kastet av to ganger. Heldigvis fikk hun ikke så mye som et skrubbsår, og med det sa jeg meg lov til å Le.Meg.Ihjel. Hehe! Litt av en venninne, men herregud for noen blinkskudd det hadde blitt…

Vi konkluderte med at hesten kanskje foretrakk en rytter med kortere ben, så til tross for at Daniel hadde bedt meg komme hel igjen hjem til morgendagens klisseferie, satte jeg meg opp på villbassen selv. Hihi, heldigvis gikk det en hel del bedre. Lange modellben var visst ingen fordel på denne hesteryggen! Etter litt ridning på banen tok vi oss en skrittetur i skogsløypa før vi leverte de fine hestene fra oss, og sa oss fornøyde med stalldagen. Gleder meg allerede til hver torsdag frem mot jul, for da har bestis og jeg en fast ride-date! Ah så kos <3

Nå må jeg i gang med pakkingen, for i morgen tidlig reiser vi på tur! *HURRA* 

7 kommentarer
    1. Så gøy at du vil starte med hest igjen, alt for mange som slutter.. Har hest selv, de gir mye lykke og moro 🙂 kos deg! -Gammel leser

    2. Hihi, hørtes ut som en litt actionfylt dag på hesteryggen dette! Men så koslig med en fast stalldag i uken da!:-D Å drive med hest er virkelig terapi for sjelen altså 🙂 Må bare si at jeg virkelig beundrer måten du skriver og tenker på! Ikke bare i dette innlegget, men også generelt synes jeg du skriver på en så positiv og fin måte om alle rundt deg 🙂 For eksempel i dette innlegget så skriver du at det er hesten som er følsom på rytteren og lange ben. Det er noe som godt mulig stemmer også siden hester er følsomme dyr, men tipper veldig mange andre ville fremstilt det sånn at man selv var en bedre rytter. Ikke en eneste gang har jeg reagert på måten du formulerer deg på eller fått et inntrykk av at du har ment noe vondt mot noen – det er en fantastisk god egenskap!! 😀 Hadde jeg hatt hest enda hadde jeg vertfall ikke vært i tvil om å kontakte deg og Kristine som förverter 😉 Ble en litt lang kommentar dette, hihi! Men synes det er viktig å kommentere sånne “småting” innimellom 🙂 God tur i morgen – håper dere får en helt fantastisk ferie <3 Stor klem fra fast leser!

    3. Nå ble jeg helt satt ut, det er jo Handy, min gamle fantastiske hest! Var det han som fant på sprell? Ikke alle som får ri på han! Hvordan går det med han? Håper han har det bra, ble solgt minst to ganger etter jeg måtte selge han. Så synd at han ble til en kasteball 🙁 kjenner savnet er stort.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg