20 ting du kan blogge om!

God morgen fine dere! Jeg skulle ønske jeg hadde noe superspennende på planen i dag ettersom det faktisk er finvær og LØRDAG! -Men denne helgen skjer det i grunn svært lite. Jeg passer hund hele lørdagen, men bortsett fra det så tenkte jeg å bruke de neste timene på å oppdatere dere, gå meg en fin tur og bare kose meg alene! Daniel er på jakt, så hundene og jeg har leiligheten for oss selv <3 Hihi. La oss starte med litt bloggtips! Under her får dere 20 idèer til blogginnlegg dere kan skrive på deres egen blogg. Jeg trengte selv litt inspirasjon i går kveld, så da satte jeg meg like godt ned å skrev en liste! Har dere noen ønsker til innlegg dere vil ha fra meg i fremtiden så er dette tiden for å dele dem med meg! Jeg setter helt enormt stor pris på å få høre hva dere vil ha mer av her på bloggen. Hvilke innlegg dere liker mindre, og hvilke nye spalter dere kunne tenke dere <3

♥ Det store frokostinnlegget, en matdag i bilder eller en fridgetour. Del dine beste frokostoppskrifter, knips bilde av kjøleskapet etter mandagens storhandel eller fortell leserne hvordan en vanlig matdag ser ut gjennom bilder. 

♥ Dagens antrekk. La følgerne dine bli inspirert av dagens habitt!

♥ La leserne bli kjent med deg gjennom 10 morsomme funfacts de kanskje ikke visste fra før.

♥ DIY prosjekt. Den store favorittkategorien? Test kreativiteten din du også, og sett i gang med et DIY prosjekt. Inspirasjon finner du både på pinterest.com, google og youtube. Nå som desember måned nærmer seg kan du kanskje tipse om fine, rimelige hjemmelagde julegaver? Eller tips til en koselig pakkekalender?

♥ Produktet du ikke klarer deg uten. Hvem elsker ikke tips? Det kan være favoritt hårprodukter, sminkeprodukter, hudpleieprodukter. En leppestift, en varmebeskytter til hår, en kur, en krølltang, eller en fancy øyenskygge!

♥ Gi bloggleserne et større innblikk i hverdagen din ved å la dem følge deg time for time!

♥ 10 ting du kan finne på i helgen. Selv elsker jeg å bli inspirert til å prøve ut nye aktiviteter på fritiden. Det behøver ikke koste all verdens eller kreve timesvis av planlegging heller. Kanskje du har noen idèer?

♥ Månedens bucketlist. Hvilke mål har du satt deg for den kommende måneden?

♥ Del en filmanmeldelse! Eller en bokanmeldelse foreksempel? Hvilke bøker har du lest den siste tiden? Hvilke serier er du avhengig av? Filmtips er gull! Spesielt på denne kalde årsiden.

♥ 20 ting du setter pris på i livet. Eller 10 ting som gjør deg glad!

♥ Ukens treningsplan. Motiver leserne med treningsøktene dine!

♥ Sanger du aldri blir lei av. Hvordan ser spillelisten din ut? Del den med resten av leserne!

♥ Ukens middagsoppskrift. Du behøver ikke drive en matblogg for å dele en av dine favorittoppskrifter! Det kan være alt fra middag, til dessert, bakverk og snacks, smoothies, juicer, vitamin shots og ja, you name it!

♥ 5 ting du alltid har i vesken. Hvilke fem gjenstander får alltid plass i håndvesken dine?

♥ Dine siste innkjøp. Hva var det siste plagget du tilføyde høstgarderoben? Knips bilde av dine favorittkjoler, favorittsko, joggeskosamlingen eller din beste vinterkåpe… Jeg får aldri nok tips på klesfronten!

♥ Hårfrisyrer. Bruk hairtutorials på youtube som inspirasjon og lag frisyreinnlegg med steg for steg bilder! Dette krever selvfølgelig at du har en fotograf tilgjengelig som gidder å knipse håret ditt 10-15 minutt.

♥ Favorittdufter. Hvilken(e) parfymer bruker du? Del dem med oss!

♥ Dine juletradisjoner. Det er bare to uker igjen til desember måned er her! Skriv et juleinspirert innlegg hvor du forteller om dine juletradisjoner. Hva spiser du og familien din på julaften? Hvor feirer dere? Har dere noen spesielle familietradisjoner sammen? Jeg har selv skrevet et slikt innlegg HER.

♥ Gi en roomtour. Ta med deg kamera og vis frem rom for rom!

♥ Dine favoritt destinasjoner. Har du noen reisedestinasjoner du drømmer om å oppleve? Kanskje du allerede har opplevd dem og vil lage et blogginnlegg med throwback-bilder? Mine drømmedestinasjoner finner du i HER.


Måtte dette være til inspirasjon for noen bloggere der ute <3

27 kommentarer
    1. Eg har fulgt bloggen din helt fra du startet bloggen. Og det er alltid kjekt å gå inn på bloggen. Eg husker da du var sammen med Jonas og vi fikk stadig vekk kjæreste innlegg. Det er noe eg savner. Det hadde vært kjekt med flere klissete innlegg/ kjæreste innlegg om deg og Daniel. At du deler bilder og tekst om hva dere har gjort sammen. Borsett fra det så er det ikke noe mer eg savnet.

    2. Supre forslag, Marthe!
      Jeg kom nettopp på noe jeg gjerne vil se i neste “Ukens spørsmål” – nemlig hvilke profilbilder du og Daniel hadde på Tinder når dere matchet med hverandre. Det hadde jeg i det minste likt å sett 🙊

    3. Ins: Ja, jeg er nok ikke like åpen på den fronten i dag som for tre, fire og fem år siden, men litt mer Marthe og Daniel-kliss kan nok bloggen tåle i fremtiden! 😀 Det blir det ihvertfall masse av neste uke, for da reiser vi endelig på tuur! <3 Klem

    4. Supert innlegg!! Synes du er flink og variert i jobben du legger i bloggen jeg. Veldig kjekt å titte innom her hver dag <3 Håper lørdagen din blir superfin! Klem 🙂

    5. Kjempefint innlegg, litt blogginspirasjon er alltid velkommen! 🙂
      Jeg er enig med Ins, og synes det hadde vært gøy om du ville tatt utfordringen jeg ga deg for et par uker siden om å skrive noen punkter om hvorfor akkurat din kjæreste er så fin. Min kjæreste satte i hvert fall uendelig stor pris på det <3

    6. Hei Marthe! Kjempefint innlegg, men føler bare jeg må spørre; ble du inspirert av mitt innlegg (tittel: 50 ting å skrive om), som jeg publiserte for noen dager siden, eller er det bare ren tilfeldighet? Ser mange av punktene er de samme, men skrevet på en ganske annen måte.
      Ikke at det gjør noe. Er bare nysgjerrig 🙂

    7. Hei! Kunne du ikke ha skrevet flere sånne liste-innlegg? Elsker dem, hihi <3 som hva du skulle ønske du visste, 10 ting om deg, 10 ting du angrer på, 10 ting som gjør deg glad, 10 ting du liker ved Daniel og motsatt, 10 ting du setter pris på, 10 tips til å bli like jordnær og god som deg, osv 🙂

    8. Hei! Elsker bloggen din, får så mye inspirasjon fra deg! Kunne du ikke skrevet et innlegg om hvordan man tør være seg selv/få bedre selvtillit og slik? Kunne tenkt meg tips fra deg, du er så herlig <3

    9. Anonym: Heisann! Så hyggelig å høre 🙂 Jo, det kan jeg prøve å skrive et litt større innlegg om. Jeg har skrevet et for noen år siden, men det er så gammelt at jeg gjerne skriver et nytt! <3

    10. Jessica Waldorf: Hei hei! Nei, jeg googlet “ting å blogg om” for inspirasjon og fikk opp flere blogginnlegg, men dette var ikke et av dem som kom opp <3 Men hadde jeg sett det så hadde jeg nok hentet noen punkter fra din liste. Kjempefin post! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg