Marthes ukesmeny – Uke 46

God morgen mandagselskere! Jeg regner med dere alle fremdeles lever etter “how to love mondays” tipsene jeg delte med dere forrige uke? Hehe. Her blåser det nærmest til storm i dag, men det gjør i grunn ingenting for fra og med i morgen meldes det SOL i en uke! Åh, det er ingenting som gleder et blogghjerte mer enn det. <3 Ville bare starte uken med å dele en liten ukesmeny med dere! Håper det kan gi litt inspirasjon til ukens storhandel.

Mandag – Kjøttboller med gul coucous
Hvorfor ikke starte uken med kjøttboller i hjemmelaget tikka masala saus? -Med smakfull, gul couscous til! En av mine aller nyeste oppskrifter i matkategorien, og definitivt også en av mine absolutte favoritter. <3

Tirsdag – Fransk løksuppe
Fransk løksuppe toppet med smeltet ost! Her er forrige ukes “Pull apart bread” perfekt å servere til! Eller du kan riste en skive spiral-loff og legge den på toppen av løksuppen før du gratinerer med ost. Yum yum!

Onsdag – Laks med tagliatelle og pesto
Dette tror jeg er både min og Daniels favoritt-fiskemiddag! Tenk at noe så enkelt som tagliatelle, laks, asparges og litt pesto smaker SÅ vanvittig godt sammen? Jeg vet at mange er skeptiske til pasta kombinert med fisk, men akkurat denne er dere bare nødt til å prøve. Lag pestoen selv og tallerkenen kommer til å bli slikket <3

Torsdag – Biffwok med pestorestene
Lager du en god porsjon med pesto om onsdagen så bør du ha til enda en deilig middag torsdag. Denne gang er det wok med pestopasta som står på menyen! Enda en kjapp, men samtidig smakfull torsdagsrett.

Fredag: Pizzafredag
Blir man noen gang lei? Jeg tror ikke det. Denne uken leder lenken til min siste pizzaoppskrift med kylling, tomatsaus, og ruccolasalat. Følg oppskriften til punkt og prikke og du vil få tidenes pizzabunn.

Lørdag – Baconsurret kylling med soppstuing og båtpoteter
Ukens festmåltid! Denne retten kan du servere både til hverdags og til fest. Båtpotetene er supersprø, soppstuingen full av smak, og når det hele kombineres sammen blir det som rene smakseksplosjonen.

Søndag: Sei med søtpotet
Avslutt uken med litt fisk! Sei med søtpotet, asparges og et slags lokk av urter, sitron og pinjekjerner slår aldri feil. Liker du ikke søtpotetmos så kan du alltids bare erstatte den med en vanlig potetpurè.

For å komme til oppskriftene klikker dere på bilde av retten du vil lage <3
Ønsker alle matglade jenter og gutter en knallstart på den nye uken!

21 kommentarer
    1. Hei Marthe! Det er så kjekt med slike innlegg altså 😀 Da har jeg jo middag til hver dag 🙂 Så slipper jeg å tenke ut (og ikke minst bestemme meg for) hva jeg skal ha – det er jo ikke alltid så lett. Kan bare gå rundt i butikken og sose fordi jeg enten ikke vet hva jeg vil ha eller at jeg vil ha absolutt alt! HAHA 😛 Håper du har en fin ukestart! Klem<3

    2. Ååå, dette trengte jeg – som vanlig, haha! Elsker at du legger ut en hel uke, da har jeg så mye inspirasjon for hele uken, og det er så deilig i en ellers hektisk hverdag 😀 Håper mandagen din blir fin, klem!

    3. Ida Rygnestad: Hurra! 😀 Sosing i butikken er det verste som finnes. Man kjøper alltid litt for mye, men aldri det man trenger for å faktisk kunne sette sammen en middag. Haha! 😀 Nå har du ihvertfall en meny å plukke inspirasjon fra 😀 Håper det smaker skjønna! Tusen takk <3

    4. Ååå jeg bare elsker mandager <3 Ny uke, nye muligheter og blanke ark! Kjempefin ukemeny! Og så smart å planlegge hele ukens måltider, sparer masse tid og sikkert en del penger og! Klem fra blogg-kollega 🙂

    5. Lady gold digger vibrator her og …:p Haha, trøst deg med at den reklamen er på de fleste blogger og du er ikke den første til å få en kommentar om det

    6. Anonym: Ånei! Haha, er det kondomeriet eller er det bare en vibrator som reklameres for? Ler meg ihjel.. Jeg har ingen kontroll over denne banner-reklamen ser dere :’D

    7. Toppbloggeren: Ikke sant? Man sparer seg definitivt for unødvendig mange butikkbesøk som igjen blir unødvendig mange kroner :’D Håper du fant noe inspirasjon i den! Klem <3

    8. Jeg elsker disse innleggene og oppskriftene dine! Veldig greie både med tanke på ingredienser og vanskelighet 🙂 Alt jeg har laget fra denne bloggen har falt i smak hos både meg og typen 🙂 Hater når jeg finner en oppskrift som har 20 ingredienser hvor minst 5 er ting man bare får på helsekostbutikker som man aldri har hørt om 😛 hahaha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg