How to make strawberry scrub

Hei du, deilige lørdag! Gjett om det gledet mitt hjerte å se at solen kom som bestilt til morgenen i dag. Det er bare helt utrolig hva litt lys gjør med humøret! Jeg har vært oppe og fartet rundt siden klokken åtte i dag tidlig, vasket heimen og laget meg nok en forfriskende hjemmelaget skrubb! Tenkte jeg skulle dele oppskriften på den med dere under her før jeg hopper avgårde på lørdagens eventyr! Andrea og jeg skal nemlig ut og padle i kano vi om en liten times tid. Hihi, under middagen i går kveld avtalte vi å dra ut for og klatre i dag, men da vi våknet til det været, følte vi mer for å tilbringe noen timer på havet! -SÅ om 60 minutt hiver vi kanoen på vannet og padler til Hamresanden hvor vi skal nyte litt snacks og et glass vin eller to. -Oj ja… Kamera blir med! <3

Du trenger: 1. 5 dl perlesukker 2. 0,5 dl olivenolje 3. 6 store jordbær 4. Saften av 1 lime

Slik gjør du:
1. Mos jordbærene i en skål med 0,5 dl olivenolje og mål opp sukkeret.
2. Bland alt sammen og press over saften av en hel lime.

Så er det bare å ta med krukken i badekaret for å starte skrubbingen! <3



Dere må bare prøve selv.. Lukter helt himmelsk.
Ønsk meg lykke til med padlingen da dere! <3

11 kommentarer
    1. Malin: Å du det vet jeg faktisk ikke, med tanke på at det er jordbær i kan den nok ikke stå enormt lenge. Hvis du skal lage skrubben lenge før jul så ville jeg kanskje i stedet gått for en av de to andre jeg har tipset om. Skrub med kaffeduft eller sitron 🙂 De kan stå leenge!

    2. Det så ut som en utrolig fin og søt julegave! Jeg har tenkt å bare gi hjemmelagde julegaver i år, syns det blir mye mer personlig. Vet du hvor lenge den kan stå?:*

    3. Jeg lurte på om du vet hvor lenge det går ann å oppbevare disse? Har lyst til å lage dette i julegaver, men litt kjipt om det bare holder i to dager?
      Også lurte jeg på om det er kroppsskubb eller/og ansiktsskrubb? 🙂

    4. Karoline: Hei! Du det er jeg usikker på. Det er jo jordbær i den, så det er mulig den blir dårlig om den står for lenge. Kanskje det er bedre å prøve seg på en av de to andre skrubbene jeg har laget akkurat i julegave? De vet jeg ihvertfall kan stå lenge! 🙂 Du finner oppskriften på disse her: http://martheborge.blogg.no/1439901075_how_to_make_bodyscrub.html

      Det er kroppsskrubb alt sammen 🙂 Perlesukker er såpass store korn at jeg tror det blir litt for hardt for ansiktet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg