My november bucket list

♥ Dra til island på romantisk klisseferiii! Det er 2 uker og 1 dag til Marthe og Daniel skal ut på nye eventyr. SOM jeg gleder meg! Har jeg nevnt at vi skal se nordlyset, kjøre helikopter over ISLAND(!), dra på hvalsafari, sove på hotell, spise alt for mye god mat, og bare kose oss glugg i hverandres selskap? Hoho, jeg kan seriøst ikke vente.

♥ Bli avhengig av en spennende serie igjen! Jeg savner faktisk å ha serietitting som avkobling om kveldene.

♥ Kjøpe årets første julegave! Julegaveshoppingen er det beste med hele jula spør du meg, men i år har jeg lovet familien å prøve og beherske meg til maks tre presenter per person. Vanligvis kjøper jeg gaver for et helt nabolag bare for å få julekvelden til å vare for evig og alltid, men i år skal jeg virkelig velge gavene med omhu!

♥ Rydde litt hver dag, så slipper heimen å hope seg opp og bli til et evig kaos!

♥ Lage noe med gresskar. Dette skulle jo så absolutt vært et oktober-mål, men pyttsann! Butikkene har enda litt gresskar på lager. I november vil jeg prøve meg på hjemmebakt gresskarbrød eller hjemmelaget gresskarsuppe!

♥ Jeg skal på to julebord i november måned, og disse skal jeg gjøre til de beste noen sinne!

♥ Gå i banken og opprette en ny sparekonto. Jeg har nemlig som mål og bli dronninga av sparing. Jeg skal leve på min faste inntekt og sette hver eneste krone fra bloggens annonseinntekter rett inn på sparekonto. Vel bortsett fra en tusenlapp. Den skal inn på en egen “reisesparekonto” som Daniel og jeg har sammen.

♥ Innrede soverom og walk in ferdig. Jeg vil ikke be Daniel montere noe som helst denne måneden da han har mer enn nok med eksamenslesing, men noen kommoder og hyller skal jeg da klare å sette opp selv!

♥ Kvitte meg med godteskuffen. Æsj, jeg lagde godteskuff av chips, sjokolade og smågodtrestene fra halloween, og angrer allerede. Jeg må bare kaste alt sammen, ellers gjør jeg som nå og småspiser fra den hele tiden.

♥ Dra på spa! Aller aller aller helst på Island, men om vi virkelig ikke skulle rekke det, booker jeg oss en time med massasje på Aquarama spa. Er det noe jeg skal unne meg i november måned så er det faktisk det.

En liten hverdagsliste av ting jeg ønsker å gjøre i fine november måned <3
La dere gjerne inspirere til å lage deres egen. Det er jo så moro med en bucket list!

33 kommentarer
    1. Spennende serie kan jeg hjelpe med: Arrow, sesong tre er akk kommet ut på netflix!! Nanbefales på det sterkeste

    2. Du har så fin blogg Marthe!! Følgt deg i mange år, hihi!
      Kunne du laget et innlegg om julegavetips? 🙂

    3. Et serietips: The Knick som går på HBO – anbefales virkelig, jeg ble avhengig fra første episode! 😀

    4. Hørtes ut som en sykt fin mnd og intersant, årh du er så heldig som får oppleve så mye gøy, unner deg det 🙂 Hørtes bra ut alt du skrev, er ikke bare bare med godteri stop og sånt :/
      skal si du har mye å glede deg over i november mnd og dt er sykt herlig å ha noe å se frem te for da går tiden fortere 🙂
      Så du skal opprette sparekonto skal si Marthe imponerer stadig og dt e sykt bra og veldig lurt 😇:) ha en fin kveld videre <3

    5. Jeg har lest bloggen din helt siden du og Kristina hadde blogg sammen og fikk hver deres blogg. Det jeg har lagt merke til i det siste er at bloggen din er blitt mindre personlig og er heller blitt mer en “fasade” blogg på lik linje som Caroline Berg Eriksen. Jeg får en stor trang til å bare rufse til håret ditt inn i mellom! Haha. Håper vi snart få se den siden av deg som ikke alltid har håret liggende perfekt og fin sminke til og med på skogstur 🙂

    6. Jeg blir så inspirert av å lese bloggen din – du har så mye fine bilder og er veldig flink å skrive! Håper dere får det fint på Island, det høres ut som den perfekte kjæresteferien 😉

    7. Å, så smart! Jeg må nok lage min egen også! En liste med ting jeg kan se fram til! Ha en fin dag, Marthe

    8. Åse: Tusen takk! Ikke sant? Den godtestoppen kommer jeg til å slite med resten av livet tror jeg. Hehe, men det hjelper på når man får kvittet seg med alt man har i hus 😀 Ny sparekonto og islandstur it is! Gleder meg til å oppdatere dere fra vakre Reykjavik :’)

      Ha en SUPER torsdag Åse!

    9. Helene: Takk Helene <3 Ja, det skal jeg så absolutt få til! Tenker du til damer eller menn? 🙂 Tenkte muligens å skrive et gavetips-innlegg til farsdagen nå til helgen, og et julegavetips til jenter i desember måned 🙂

    10. Må faktisk bare kommentere til den over som skrev “fasadeblogg”.. Først og fremst så vil jeg ta Carolie i forsvar, hun er vel den siste man kan kalle en “fasadeblogg”? Hun blogger om livet, utbretter om barnet sitt og mannen, følelser osv osv. Rett og slett hverdagen hennes, slik som den er.. Samtidig er det ikke slik at man ALLTID har personlige ting å skrive om, eller at man gjør noe spennende HVER dag, bare fordi man er blogger? Skal man finne på ting bare fordi man ikke kan skrive “et-liste-innlegg”? Nei, vettu hva. Måtte bare si det 🙂 Vi lesere kan ikke forvente dype, personlige innlegg hver dag. Slik er ikke mennesker, selv ikke blogger 😉
      You go girl!!

    11. Kan du lage julegave tips innlegg?? Til besteforeldre, kjærester, søstre osv. Du virker jo så flink til å finne de perfekte gavene!

    12. Ååå, en smuuule misunnelig på turen til Island! Det står høyt på listen over steder jeg vil besøke. Gleder meg til å lese om oppholdet deres, og ikke minst se bilder 😀 Når det kommer til serier, har jeg faktisk flere å anbefale deg! The Blacklist, Orphan black, Chosen og Scandal! 😀 Ha en fin torsdag!

    13. Hvis du får til alt dette blir det jo en fantastisk måned! <3 Vurderer å lage min egen lille bucket-list også 🙂
      Forresten! Hvis du skal lage noe med gresskar, og du ikke skal bruke frøene så MÅÅ du bare gjøre som jeg gjorde.. Hadde egentlig tenkt til å kaste dem da jeg kom på at gresskarkjerner er supersunt, hehe 😉 En liten stund i ovnen sammen med litt olje og salt var alt som skulle til! Nå går jeg og snoker gresskarkjerner! Haha, det er jammen ikke mye som skal til<3 De smakte supergodt, rett og slett!

    14. ååå, dette ser ut til å bli en fantastisk måned for din del<3 er sååå misunnelig på Island turen deres! skriv masse om det, det virker så spennende<3 og forresten hvilket blad ligger i bakgrunnen der?:) klem

    15. Du må se Orphan Black!! Seriøst den mest spennende serien jeg har sett, samtidig som den gjør meg varm i hjertet haha <3 Lover deg, den er sykt bra! 🙂

    16. Har sett du har skrevet “present” på bloggen flere ganger, men har hver gang vært sikker på at 1) 50 stk har allerede påpekt at det er feil, og 2) du vet det nok selv også, og var bare uheldig med en skrivefeil. Men ææ for en skrivefeil da! Er mulig man skriver present i Sverige, men i Norge skriver man da vel presang? Regner med det kommer flere innlegg du vil bruke ordet presang, så tenkte bare jeg måtte gjøre deg oppmerksom på det først som sist, for jeg syntes den skrivefeilen ser så teit ut. Haha, ha en god søndag videre da! Klem fra en vanskelig bloggleser;)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg