Fredagskos: Gelè på 1-2-3!

God HELG dere! Jeg glemte helt å ønske dere det til morgenen i dag. Min fredag har så langt gått til hjemmekontor og kokkelering! Jeg tenkte jeg måtte prøve meg på gele av saft ettersom jeg faktisk tipset dere om å gjøre det tidligere denne uken. Dessuten har jeg lyst til å servere gjestene mine litt jello shots på Halloween i morgen, så i dag ble jeg rett og slett nødt til å øve meg litt! Hihi, superdigg ble det, så nå står fredagskosen bare og skriker på oss i kjøleskapet <3 Daniel reiser til Oslo i morgen tidlig for å feire skrekkens dag med en hau av kamerater, så i kveld tenkte vi å kjøre real kosekveld med kyllingpaella og gele. Blir det bedre?  

Du trenger: 1. 3dl Zeroh granateple og blåbærsaft 2. 7dl vann 3. 10 gelatinplater (1 pakke)

Slik gjør du:
1. Legg gelatinplatene i kaldt vann ca 5 minutt.
2. Kok opp 7dl vann + 3dl konsentrert saft i en gryte.
3. Klem ut vannet av de myke gelatinplatene og legg også disse i gryta.
4. Rør godt mens gelatinplatene smelter inn, hell over i porsjonsglass og sett i kjøleskap.

Gelèen behøver minst fem timer i kjøleskapet for å stivne i et glass som dette <3 
Håper det smaker! Det skal det ihvertfall gjøre til Norske talenter her i kveld!

15 kommentarer
    1. Dette skal jeg jammen meg prøve på i morgen! Jeg bare lurer på hvor mange slike glass oppskriften holder til? Jeg trenger nemlig bare til to glass, og da virker blandingen som litt for mye 🙂 <3

    2. Åå deilig 💗 Det blir lørdagskosen her hjemme i morgen 💗 ingen Halloween feiring med en 4 mnd gammel baby, hehe! Kos deg masse. Elsker bloggen din, Marthe!

    3. Kjære Marthe. Tusen takk for den inspirasjonen du gir meg hver eneste dag! Du er en fantastisk flott og flink blogger, og jeg gleder meg hver dag til nye innlegg 🙂
      Så lurte jeg på en liten ting. Jeg går sykepleierstudiet siste året på høgskolen i Telemark, avd. Porsgrunn. Vi er en gjeng på 5 stk. som skal på utveksling til Tanzania fra januar 2016 – april 2016, og har derfor startet en innsamlingsaksjon. Det er veldig mye fattigdom, og mange barn har ikke tilstrekkelig med måltider. Mange har heller ikke sko, og får svære sår på føttene sine. Dette kan i værste fall føre til horrible infeksjoner og i værste fall; død. Vi har lyst til å prøve å gjøre hverdagen litt bedre mens vi er der, og hjelpe til med det vi kan. Vi har derfor opprettet en facebookside, hvor vi vil oppdatere og har lagt ut kontonr. om noen har mulighet til å donere noen slanter! Det er kanskje veldig dumt å spørre om, men vi har veldig lyst til og virkelig kunne gi de det de trenger, så jeg lurte på om du kunne skrevet ett innlegg/reklamere for det eller noe, så det når ut til flest mulig? Skjønner hvis ikke dette er noe for deg, men det skader ikke å høre 🙂 Vi prøver bare det vi kan for at flest mulig skal få opp øynene for det her!

    4. Du inspirere så mye av dt du lager og legger ut, utrolig godt det så ur altså 🙂 du er bare så flink ^^ Hehe. Kan tenke mæ dere koser dere og dt e viktig, frista dt du lager! Ha en strålende lørdag 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg