Svar på spørrerunde – Del 2

Hvordan ser du livet ditt om 10 år?
Ohoi! Det er lenge til det! Da er jeg 33 år gammel. Kanskje er jeg tobarnsmor? Kanskje er jeg på bryllupsreise 23 oktober 2025. Hvem vet? Jeg håper jeg har mitt eget hus, mann, barn og en frisk familie og vennekrets.

Hvordan går det med studiene dine? Studerer du noe nå?
Nei, det gjør jeg ikke! Høsten 2015 er den eneste jeg ikke har takket ja til noe studieplass. Jeg søkte på en hel hau i vår, i tilfelle jeg skulle få en intens trang til å studere da høsten kom, men jeg visste vel hele tiden at målet var mer rettet mot å signere kontrakt med nettavisen og være fulltidsblogger et år til. Jeg har satt meg noen mål på jobbfronten, og det er disse jeg fokuserer på nå. Det tror jeg er mye lurere enn å hive meg på et studie jeg ikke engang har interesse nok for til å legge halve sjela mi i. Skal jeg først studere så vil jeg gjøre det ordentlig.

Kommer du til Oslo snart?
Jeg har ingen plan om å reise til Oslo i nærmeste fremtid, men jeg skal hyle ut om det plutselig blir en spontantur! Jeg er i grunn ikke så begeistret for Oslo jeg! Det er vel den eneste byen jeg aldri har følt meg helt hjemme i. Jeg kunne aldri tenke meg å oppholde meg der stort lengre enn en helg.

Hvor får du inspirasjonen fra til mat? Tøy? Og alt?
Inspirasjonssider som pinterest, mote/livsstil og matbloggere, magasiner, bøker, matprogrammer.. Inspirasjon er å finne over alt hvis man bare er åpen for det. Fine bilder inspirerer meg nok mer enn noe annet.

Har du aldri eid en Macbook?
Nei, det har jeg ikke, og akkurat nå vil jeg Ikke ha det heller. Haha, jeg elsker jo pcen min! Eller pcene mine. Jeg har tre. En back up og en back up for back upen. Iphone fikk jeg meg først i 2014, så det går nok noen år før jeg tar neste steg og setter meg inn i en macbook. Jeg må si jeg er fryktelig glad i det trygge, gode gamle <3

Hva gjorde du og Daniel for å bli ordentlig kjent med hverandre?
Vi brukte god tid! Ingen av oss har noen gang hatt hastverk, og det tror jeg vi begge har satt pris på. Noen blir kjærester bare uker etter første date, og det kan fungere vel så bra! -Bare ikke for oss. Vi tok uke for uke, måned for måned og date for date. Jeg dro på middag til Daniel, Daniel dro på middag til meg, vi dro på klatredate, joggeturer, hadde julebakst-dater, kvelder sammen på byen.. Tja, vi gjorde alt mulig sammen til vi følte vi kjente hverandre godt nok til å definere oss som et par. Date masse og lenge! Det tror jeg dere vil sette pris på senere.

Vet at du elsker hunder, kunne du tenke deg å få hund? Hvilken rase i tilfellet?
Jeg har lyst på en beagel, og Daniel har lyst på en dachs. Vi får sjå! Det blir ikke med det første ihvertfall.



Hva er ditt beste tips til et sunt parforhold?

Mitt aller beste tips er så enkelt som å være snille med hverandre. Respektere hverandres behov, og sette pris på hverandres lik og ulikheter. Klarer du det så er du allerede på god vei mot noe supert <3

Har du noen forslag til sunn mat på farten?
Huff, dette med sunn mat på farten er vanskelig! Jeg har kjøpt mange sjokoladeboller, piano sjokoladeyoughurter og baconkarbonader fra varmdisken på Ica! Kjøp en pakke med favorittpålegget ditt og spis det bart? Eller en sunnere youghurtvariant toppet med musli og litt bær? De har jo fått så vanvittig mange gode varianter nå!

Hva jobber Daniel som? Og hva synes han om at blogging er en jobb? Ser han hvor mye tid det tar osv?
Forståelsen hans for blogging er nok blitt hakket større enn den var da vi møttes for et års tid siden! Nå bor vi jo sammen også, så de siste ukene har innblikket i hverdagen blitt enda litt større. Fotografjobben som følger med å være bloggsamboer har han også fått smake på! Hihi, han er aldri annet enn flink, forståelsesfull, og stolt, og det er jeg selvfølgelig kjempetakknemlig og ikke minst glad for. Daniel jobber i forsvaret.

Synes du ikke at du sløser bort penger når du shopper så mye og du bare bruker det kun én gang?
Jeg føler jeg er flink til å kombinere de klærene jeg har på mange forskjellige måter? Jeg går sjeldent med det samme antrekket to ganger, men de samme plaggene kan man jo bruke gang på gang? Jeg gjør vel en god jobb hvis jeg får det til å virke som at alt er nytt hele tiden. Hehe. -Men joda jeg føler til tider at jeg sløser med penger når jeg shopper litt for mye. Jeg har fremdeles et forbedringspotensiale på den fronten. <3

Trener du hver dag?
Eee, nei. I 2015 har jeg vært dronninga av restitusjon. Jeg jobber enda med å finne noe som jeg liker på treningsfronten. Jeg var lenge bitt av crossfitbasillen, men nå føler jeg meg også litt mett på dette. Løping er nok kanskje den viktigste treningsformen, men jeg spyr bare av tanken, så i skrivende stund lurer jeg på om jeg skal få jentene mine med på og ta kickboxingtimer.

Hvorfor kjøper du ikke brukt tøy?
Fordi jeg er fornøyd med det vanlige butikker har å tilby.

Hva er din favoritt boksjanger?
Bøker med gripende fortellinger fra krigstragedier, fattigdom, eller generelt litt triste og vanskelige historiske tider. Disse bøkene sutrer jeg av hver eneste gang! Ellers elsker jeg å drømme meg bort i romantiske romaner. Elsker kliss!

Kan vi få et innlegg der Daniel forteller hva han synes om deg, og hvordan det er å være i et forhold med deg?
Hehehe, jeg måtte jo spørre ham om dette var noe han ville gå med på en gang i fremtiden og utrolig nok fikk vi “kanskje” til svar dere! Det kom an på hvor mange og gale disse spørsmålene deres ble. Hehe, “jeg skal vurdere det etter eksamen”, sa han.

Har du noen gang tenkt på å flytte tilbake til Stavanger?

Man skal aldri si aldri, men nå trives jeg veeldig godt i Kristiansand.

Hva er det flotteste landet du har vært i?
Jeg klarer ikke å bestemme meg. Favorittreisemålene mine hittil må være Thailand, Mexico og Sør Afrika.

Håper dere liker svarene <3 Ønsker dere alle en riktig god helg!

22 kommentarer
    1. Rop ut om du plutselig skal til Oslo, så vi som bor nærme Oslo også får møte deg en gang:) jeg krysser fingrene:) ha en flott dag, Marthe:)

    2. Så morsomt du vil ha beagel og Daniel vil ha dachs 🙂 vi har dachs nå, og den dagen han skal få en hundebror blir det en beagel.. Superfine hunder begge raser 🙂

    3. I dag lagde vi middag nummer to av tre. Jeg er superfornøyd med begge rettene vi har prøvd så langt 😀 Den første var hvit bønnesuppe m/ bacon og hvitløksbrød! Smakte kjempegodt *hjerteøyne* I dag lagde vi pasta med salsiccia, dette smakte også kjempegodt 😉 Rettene har så langt vært enkle å lage +at de har smakt bedre enn bra..! Anbefaler å prøve ut godt levert også, men Adams matkasse er nok veldig likt. Uansett vil man jo ikke få de samme oppskriftene. Det kommer, sånn jeg har forstått det, nye retter hver uke (egentlig litt trist med tanke på at de smaker så godt, hehe)
      Håper du nyter fredagskvelden<3 Kjenner det skal bli deilig med helg nå!

    4. Kanskje du har et forbedrinspotensiale på shoppingfronten, men jeg må bare si at jeg synes du har blitt myemye flinkere enn det du var for et års tid siden, eller mer! Har fulgt bloggen din i årevis, og synes du har skjerpet deg kraftig, jeg 😀 Kjempegode svar som alltid <3

    5. Så kjekt og lese og koselig at du hadde et tidlig innlegg for en gangs skyld. Har ikke lest bloggen din så mye i det siste da jeg leser ofte før 12 og gav litt opp av dine sene innlegg. Men dette var et skikkelig bra innlegg.

    6. Stine E: Å hurra! Håper Adams matkasse er vel så bra 😀 Vi har fått menyen på mail nå og den ser veldig lovende ut, så jeg gleder meg en hau til å teste 😀 Tenkte jeg skulle skrive noen ord om min erfaring neste søndag. Da har jeg jo fått testet det ut i en uke <3

    7. isabelle h: Nei så morsom! De er jo jakthunder begge to, men det er bare noe med beagelen som får meg til å smelte. Jeg traff på en da jeg var på ridetur forrige uke og hoppet nesten av hesten bare for å klappe den. Smelter av hele vesenet! De korte bena og den kraftige kroppen er til å spise opp. <3

    8. Malin: Det ble ingen shoppingtur på meg! Toget jeg egentlig skulle ta om ettermiddagen ble utsolgt, så jeg ble nødt til å reise allerede klokken 12.47 i går formiddag <3 Men neste gang skal jeg helt klart ta turen inn til sentrum, og da hyler jeg ut!

    9. Herlig svar, du skriver så greit og har så fint bilder 🙂
      Må si du har fått oppleve mye og dt e bra 🙂 likte svarene godt, gøy å lese ^^

    10. Elsker disse innleggene dine hvor jeg kan bli enda bedre “kjent” med deg 😀 Har du prøvd Zumba? Det er virkelig min favoritt treningsmåte,bare elllsker det! Ønsker deg en strålende lørdag <3

    11. Likte dette veldig godt! Jeg er ikke noe stor fan av Oslo selv,og hadde det ikke vært for at jeg har familie der så hadde jeg aldri satt en fot inn der heheh :p

    12. Har et spørsmål til neste spørsmålsrunde: Bruker/kjøper du noen gang merkeklær?
      Elsker foresten bloggen din og har lest den nesten hver da siden 2012/2013 <3 Du er så flink til å skrive! Aldri kjedelig på bloggen din 🙂

    13. Hei Marthe 🙂
      Jeg er innom bloggen din hver dag, og du gir meg alltid motivasjon til å gjøre det beste ut av dagen 🙂 Syns du virker som en super jente, og du og Daniel er så søte sammen!
      Lurte på om du kunne skrive litt om hva du har gjort etter videregående?
      Om du vil studere og evt hva, eller hva du tenker fremover?
      Og familien din, du nevner sjelden mor,far, søsken? kunne du skrevet noe om de :)?
      Ellers hadde det vært topp med en videoblogg om hvordan du sminker deg eller krøller håret. Syns alltid du ser så fin ut 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg