Waiting by the fireplace

Hei, hopp og god kveld fra kosehjørnet! Her sitter jeg foran peisen med en varm kopp kakao, og glaner på burgerbrød-deigen min. Kan den ikke bare heve på null-komma-niks? Vi er jo så sultne! Jaja, vil ikke akkurat si at vi lider… Har dere sett så koselig? Åh, en vakker dag har jeg min egen peis, og foran den skal jeg plassere stumpen min hver eneste kveld. Med dyner og saueskinnstepper på gulvet, et inspirasjonsblad i hånda, og kakao i koppen. Kanskje til og med noen grillede marshmallows på gaffelen også? <3 Hihi, nei peis er seriøst livet.

Pulled pork burger med god, hjemmelaget tzatziki står på menyen vår i kveld, og til maten skal vi snurre det ene favorittprogrammet etter det andre. Jakten på kjærligheten først, og så 71 grader nord. Våre siste timer som huspassere skal med andre ord tilbringes på best mulig vis. <3 Hvordan er deres mandag? Utrolig hyggelig å høre at disse ukesmenyene kommer til nytte for flere av dere! Da er det ingen tvil om at jeg vil fortsette å komme med både dette, og nye, gode middagsoppskrifter <3 Det var ikke så mange kommentarer om ønsker til hvilke middagsretter dere kunne tenke dere oppskrift på, men skulle dere komme på noe senere så er det aldri for sent å slenge igjen en kommentar vet dere. Uansett! Ønsker dere alle sammen en nydelig mandagskveld!

Vi er vel ikke alene om å sitte klistret foran tven i kveld?
Farmen går jo også om mandagen! *JUBEL*

22 kommentarer
    1. Wooow! Kosekroken foran peisen var nydelig! Jeg måtte klikke meg inn å lese med en gang jeg så dette bildet!:) jeg kommer også til å sitte klistret foran tven i kveld, det er jo så mye jeg må se på:) ha en fin kveld:)

    2. Ser ut som dere storkoser dere! Peis er så koselig :)) hvor er genseren din fra foresten? Den var så fin! Ha en super mandagskveld videre 🙂

    3. heihei, hvis du vil heve deigen litt fortere kan du sette ovnen på laveste temperatur (40-50 grader), dekke bollen med plast og sette den inn der! jeg gjør dette hele tiden, et lite triks jeg lærte når jeg gikk restaurant og matfag 🙂 du kan også sette inn en stekeplate (den dypeste) og fylle den med kokende vann, sette den nederst i ovnen, for så å sette bollen med brøddeig på en rist over 🙂 lykke til med baking 🙂

    4. God kveld søta!! Leser jo bloggen din hver dag så er vel kanskje på tide å legge igjen en kommentar! Digger middagsoppskriftene dine, indisk rekegryte er en stor favoritt her i huset, så godt så enkelt! Slike oppskrifter liker jeg, kjapt og enkelt med driit godt!😊 stå på videre og kos deg med jonassen din. Klem fra meg

    5. Hei søte deg <3 Er utrolig glad i å titte innom bloggen din hver dag, den er utrolig kreativ og glad! Er dessuten også veldig glad i oppskrifter og ukesmenyene som du deler 🙂 Om det var noe jeg skulle ønske du kunne skrive mer om, så hadde det kanskje vært litt "enklere" og mer studentvennlige retter denne ukesmenyen! Selvfølgelig i en kombinasjon med de nåværende 😉 Tips om enkle, sunne og raske middager, rett og slett!
      Ha en fin uke!
      Klem

    6. Har lest bloggen din i ca 3 år nå og ville bare si at den alltid er så koselig om høsten! Selvfølgelig er den super de andre årstidene også men jeg bare liker skikkelig godt høstinnleggene dine <3

    7. Ååh elsker når hverdagene kommer og dine favoritt serier rulles på skjermen 🙂 Peis så jo veldig kos ut nå som kulda setter inn også!!

    8. Å, det ser kjempe koselig ut! Helt enig meg deg at mandager er tv kveld. Nå på høsten går det veldig mange bra programmer hele uka, men så går jo tiden veldig fort når en ser på tv og plutselig er det legge tid og du har ikke fått tid til noe! Haha! Ha en fin Tydag!

    9. Kaia Matilde: Hehe, ja kjenner meg igjen der! -Men noen ganger må man bare legge det fornuftige til sides og se litt tv og :’D Jeg må ihvertfall ha 2 kvelder i uken hvor jeg bare legger fra meg pc eller andre “viktigere” ting mot noen timer foran tven <3 Det er jo det som er det beste med denne årstiden! Finfin tirsdag til deg og 😀

    10. Anonym: Nei, så hyggelig å høre at du synes det er litt ekstra hyggelig å klikke deg inn her om høsten 😀 Nå ble jeg glad <3 Skal gjøre mitt beste med å opprettholde de hyggelige høstpostene 🙂

    11. Frida: Å! Tusen takk Frida. Denne skulle jeg lest litt raskere i går! Jeg la fra meg pcen med en gang dere var oppdatert, men dette skal huskes på til neste gang! Du er god! 😀

    12. Hedda: Jeg har ikke fulgt like godt med i år, men jeg ser det når jeg får tid. Det går jo så mange ganger i uken at jeg ikke helt klarer å henge med! Haha <3 Men jo det er virkelig et koselig program :')

    13. Hei Marthe!
      Du er en stor inspirsjon for meg og i mine øyne er du helt perfekt, men det må du ikke motsi for med deg blir dagene mine mye bedre og du gleder meg mye 😉
      Håper du fortsetter i lang tid fremover
      ps: jeg elsker deg og bloggen din:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg