Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… Å ha et svært hus å boltre oss i hele uken! Det har vært helt fantastisk. Jeg har storkost meg med fire hunder og en hel hau av høns hver eneste dag, Daniel og jeg har hatt flere klissekvelder med deilig mat, vin og noe hyggelig snurrende på tvskjermen om kveldene, og Kistine har vært på besøk hele tre ganger for å gå tur med alle dyrene. Hun ble faktisk så forelsket i hundene at hun og kjæresten gikk til innkjøp av en valp i samme rase selv! Ler meg ihjel! -Så nå blir Daniel og jeg kanskje hundepassere for både Thio og hans nye, nydelige lillebror i fremtiden <3 Dere ser han på bilde over her. Har dere sett noe så uskyldig?

Ukens nedtur… Hmm.. Her har jeg som vanlig lite å komme med. Kanskje at vi ikke har sett sola hele uken. Det har bare regnet og regnet i en uke i strekk. Litt trist ettersom vi har hatt både brygge og strand her på gården! -Men men, nå melder de sol igjen til uken, og det gleder mitt hjerte for jeg har masse spennende på planen!

Ukens sang… Jeg har egentlig ikke hørt stort på musikk denne uken, men Selena Gomez “Same old love” er fin!

Ukens cravings… Egg….. Jeg har spist mediumkokt egg til frokost hver eneste dag, hatt egg i tomatsuppe, på biff, i salat og ja.. you name it… Tryglet Daniel om å få høner på verandaen har jeg og gjort denne uken. Så langt har ikke forslaget gått igjennom, men bare gi meg litt tid…

Ukens serie… Jeg tror aldri jeg har anbefalt dere en serie før? Jeg ser jo vanligvis ikke på noe som helst! -Men ettersom Kristine, Christoffer, Daniel og jeg har hatt avslappningssøndag med serietitting hele formiddagen, har jeg blitt småfrelst av episodene jeg har sett av “Narcos”. Tidenes mest spennende serie om kokainkongen Pablo Escobar. Episodene er basert på den sanne historien om Pablos liv, og fungerer både som underholdning og som historietimer! Moro med en spenningsserie som man kan lære litt av også!

Ukens latter… Åå, jeg har ledd meg gul og blå denne uken og, men ukens latterkrampe hadde jeg da jeg kom hjem til Daniel fra kundekvelden med jobben til Kristine. Bestis og jeg hadde tatt turen innom Mc Donald’s etter kundekvelden og trykket i oss tidenes meny til tross for at ingen av oss egentlig var sultne. Ettersom Daniel er så opptatt av at jeg skal være frisk og rask, og få i meg mer næring enn det som befinner seg i en dobbel cheese-burger, bestemte jeg meg for å ikke fortelle han det. “Du lukter Mc Donalds” var det første han sa da jeg ga han en hei-klem, og det var alt som skulle til. Jeg brøt ut i en sånn brøle-latterkrampe hvor det ikke var tid til å puste, og hikstet frem hver eneste ting jeg hadde trykket i trynet hele kvelden. “o-o-o-ooog NUGGETS!!” brølte jeg mens jeg seriøst kvalte meg av latter. Daniel kunne ikke annet enn å le seg ihjel selv av dette sinnsyke utbruddet.

Ukens innkjøp… Denne rød kjolen fra Vero Moda! Jeg kjøpte den på senteret sammen med en strikkegenser i grå og knallgrønn. Synes det er så kult med knallfargede gensre til sorte skinnbukser om høsten <3

Nå er det kveldsmat og Alt for Norge som står på min plan!
Håper dere alle har hatt en fin søndag <3

31 kommentarer
    1. Jeg måtte le når jeg leste om ukens latter, Hahaha! Det går vel bra med Mc Donalds mat en gang i blandt:) Håper du får en fin uke:)

    2. fine Marthe! Håper du har hatt en suuper uke 🙂 Jeg bare lurte på om du har noen gode vinanbefalinger å komme med? Jeg er ikke noe øl-jente, så jeg vil lære meg å like vin haha! Tenker først og fremst hvitvin, men tar imot alle forslag! Håper du har kost deg i helgen, og at den kommende uka blir like fin som deg, stor klem <3

    3. Hvor blir det av de vanlige innleggene dine? Du blogger jo bare om “ukens, dagens….” osv. Savner sånne innlegg du hadde før! 🙂

    4. Ønsker deg en tipp topp uke! Jeg har tenkt å være flink til å trene denne uka, kunne du ha skrevet noen innlegg om trening for å motivere? Likte di løpeuke innleggene! 😊 du er en stor inspirasjons kilde å det er sånn en fin hverdagsglede å titte innom bloggen! Begynte å lese bloggen for ganske nøyaktig 1 og 1 halvt år siden å har ikke godt en dag uten “skal bare sjekke hva marthe har å inspirere med idag” 😁 er sørlending selv å føler nesten at jeg kjenner deg litt selv om jeg aldri har truffet deg 😊 uansett, ha en super duper uke! Du er topp! 😘 (haha dette skulle egentlig bare være en kort kometar der jeg ønskte deg en fin uke) 😊

    5. Hei Marthe! Hahahahha, åååå nå lo jeg godt! Daniel lukta faktisk at du hadde vært på Mc’ern – herlig! 😀 Men Mc’ern er så innafor da, NAM! Virker absolutt ut som uka har vært fin, med å være hus- og gårdseier. Her er søndagskvelden straks over, senga kaller. Klem<3

    6. ida Kristine: Tusen takk for gode ord Ida Kristine! Slike kommentarer setter jeg superstor pris på. <3 Det kan jeg gjøre vet du. Ønsket ditt er notert ned 😀 Måtte vi begge få en sprek uke! God mandag til deg 🙂 Klem

    7. Anne: Hva mener du? <3 Er ikke alle innleggene nedover "vanlige" bortsett fra dette "uken som gikk"? 🙂 Bare si hva du vil ha, så skal jeg nok få oppfylt ønsket! <3

    8. Merete: Hei Merete! <3 Jeg har ikke så veldig mye peiling på vin selv, men vil du lære deg å like det så kan det være greit å starte med disse 99 kroners flaskene som er ganske søte på smak! Black Tower er veldig populær, og det samme er Riesling. Det finnes mange Riesling varianter, men jeg ville bare dratt på vinmonopolet og bedt en av de som kan sakene sine finne en søt vin for en nybegynner. De vet nok hva du bør ha! 🙂 Men Black Tower drikker jeg en gang i blant enda. Synes den er så lett og god! Du får den både med 8% og 12% tror jeg! Den med minst prosent smaker selvsagt best. Hehe!

    9. I natt drømte eg om deg -eg våknet av at eg hørte deg på radioen i et show der du snakket om at du sku ønske du hadde lært deg healing,men at du var for gammel.
      Eg skrev på bloggen din at du kan ikkje bli for gammel til det og at du allerede driver med healing-fordi du elsker å massere og dyr er så glad i deg og du i dem.
      Så når eg sjekket nå at eg ikkje hadde skrevet drømmen og at du selvsagt ikkje hadde vært på radio og sagt du ville lære healing så var eg litt overrasket fordi drømmen var veldig liaktig 😀
      så anyway …..ha en vakker dag <3

    10. cuskima: Hahaha! Ler meg ihjeel <3 Åh, takk for dagens latter Lin. Lurer meg på hvilke tanker som florerte i hodet ditt da du la deg i senga i går kveld. :'D Digger deg altså!

      <3 Takk for at du delte denne med meg. Og god mandag til deg og 😀

    11. hahaha siste eg så før eg la meg var Blindspot en drittkul serie -og hadde null og nix med denne drømmen og gjøre haha 😀
      glad du fikk ledd litt -var jo veldig morsomt da ,herlighet og sååååååå livaktig eg var helt sikker på at dette hadde skjedd….sprøtt 😀
      dig u right tobæck
      <3

    12. Hej!
      Jag heter Emely och jobbar för ett svenskt företag som heter Sofia Moore som säljer bal/bröllops/brudtärneklänningar. Kunde tyvärr inte hitta din mailadress här på bloggen, men om du skulle vara intresserad av samarbete/sponsring så får du gärna höra av dig till min mail!
      Vänligen,
      Emely

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg