Tre ting som…

3 ting som får meg til å smile:
♥ Når Daniel kaller meg hans “World famous blogger” og ler <3 
♥ Jenna Marbles sine youtube videoer. Ler hysterisk av hver eneste video.
♥ Når mennesker som ikke burde le, ler. Som værmeldingsdamen eller en nyhetsanker foreksempel.

3 ting jeg ikke liker:
♥ Å fjerne sminken og pusse tennene når jeg i utgangspunktet er for trøtt til å finne frem til soverommet.
♥ Mennesker som aldri har noe positivt å si om noe, og som har baksnakking som favoritthobby nr.1.
♥ At de jeg heier på i Idol alltid ryker ut 5 uker før finalen. Det er minst fem sanger det, som jeg blir fratatt muligheten å høre av dem! Jeg elsker Idol, men de siste fem ukene er like bitre hvert år. Haha!

3 små ønsker jeg sitter med akkurat nå:
♥ Jeg har lyst til å være med Daniel på jakt! Se hvordan denne hobbyen hans egentlig foregår, og få et litt større innblikk i det som opptar han nesten hver eneste helg! Det ser og høres så utrolig fint og spennende ut.
♥ Teste ut Adams matkasse. Wihuu! Endelig har jeg fått fingeren ut. Etter noen minutter i mailboksen har Marthe ordnet Daniel og meg vår første leveranse av Adams matkasse mandag 19 oktober. Jeg gleder meg!
♥ Reise til Stavanger, kose meg med familien og ha girlsnight med barndomsvenninnen <3

3 ting jeg burde gjøre:
♥ Ta meg en løpetur for å gjøre noe med samvittigheten etter gårsdagems Mc Donnalds middag.
♥ Planlegge morgendagens blogginnlegg, så jeg får mindre å gjøre i morgen.
♥ Ringe Geir, og sende en faktura så lønningen kanskje tikker inn denne måneden og!

3 ting jeg skal gjøre:
♥ Spise taco med min kjære og ha kosefredag med ullteppe, norske talenter, og tre hunder!
♥ Planlegge morgendagens blogginnlegg, og besvare dagens kommentarer.
♥ Ta en varm dusj og hoppe inn i min splitter nye strikkegenser!

3 ting jeg er flink til:
Skrive alt for mange lister. Eeelsker lister, og skriver mer enn gjerne noen unødvendige også. 
Være generøs. Elsker å gi, overraske og diske opp for andre <3
Sove. Herregud så flink jeg er til å sove. Det kan både Daniel, familien og enhver venninne skrive under på.

3 ting jeg ikke er flink til:
♥ Svare på meldinger. Det er jeg helt latterlig dårlig på, og jeg blir bare ikke bedre!
♥ Krangle. Daniel mener jeg diskuterer som en 3 åring. Mye mulig det er sant.
♥ Skjære ost med ostehøvel. Jeg kjøper alltid ferdigskivet ost! Eller å skrelle poteter. Jeg kan ikke kjøpe mandelpotet for da er det ingen potet igjen når skrelleren og jeg er ferdig med den.

3 materialistiske ting jeg ønsker meg:
♥ En sølvglobus til kontoret. Æsj, jeg finner det virkelig ingen sted!
♥ Nytt kamerautstyr. Både kamerahus og noen nye, fancy linser.
♥ Vaffeljern. Haha! Både et vanlig vaffeljern, og et sånn som lager store belgiske vafler! Tenker det ville tatt seg ekstra godt ut på bloggbildene.

3 ikke-materialistiske ting jeg ønsker meg:
♥ Å være i toppform. Kjenne at kroppen er på sitt beste! En følelse jeg antagelig aldri har hatt.
♥ En 100% frisk familie, kjæreste og vennekrets .
♥ At bloggen det neste året skal nå nye høyder, og at jeg er flink til å benytte meg av de mulighetene bloggen gir meg. Svare på mail, sette krav, oppfylle krav, og ikke bare være en god skribent, men også en flink lytter.

3 ting som får meg til å slappe av:
♥ Pcfrie kvelder med venninner, familien eller kjæresten. Kvelder hvor jeg ler og skravler i timesvis!
♥ Ingenting på to-do-listen, fyr i peisen, og en varm kopp kakao med krem.
♥ Turer i rolige omvigelser alene, med en hund eller en jeg er kan ha fine samtaler med.

3 ting jeg blir stresset av:
♥ Dårlig eller ingen tilgang til internett. Eller hei! Å dra hjemmefra med lite størm på mobilen.
♥ En rotete mailboks og ubesvarte meldinger generelt. Det er tidenes stressmoment.
♥ Når Daniel knipser 397 bloggbilder, vi nesten er i mål og jeg ser på ansiktet hans at han begynner å vrenge seg av utålmodighet. Jeg aner ikke om det kommer til å klikke for han, og når det eventuelt skal skje, og har derfor like mye hjertebank hver eneste gang. Haha! -Men de siste bloggbildene skal jeg altså ha samme søren!

Nå har dere som bruker fredagskvelden på å lese blogg, noe å lese på!
Håper det står bra til med dere alle <3 Min fredag har ihvertfall vært helt fantastisk!

48 kommentarer
    1. Jeg setter så utrolig stor pris på bloggen din! Den er gjennomført, glad og inspirerende 🙂 Men jeg lurer på en ting; var det noen gang noe mellom deg og magnus (han crossfitfyren du hang med hver dag både på trening og privaten)? 😉 Veldig nysgjerrig :p

    2. Hvor blir det av de personlige innleggene dine? Er så lei av sånne enkle innlegg. Virker som om du ikke vil bruke tid på bloggen din mer.

    3. Jeg bladde litt gjennom arkivet ditt på “Marthe tipser” kategorien og kom over at du skrev at man kunne lage små, søte kort til kjæresten. Kunne du ikke kommet med tips til eventuelt hva disse kortene kan være? Du er så utrolig kreativ <3

    4. Helene Kristiansen: Herlighet, så snill du er! Tusen takk <3 Denne globusen er perfekt! Det går sikkert bra med toll og frakt når den er såpass billig 🙂 Har bestilt noe tannbleking fra Ebay for noen år tilbake, og kan ikke huske at det ble så dyrt da 🙂 Men tusen takk for tilbudet <3 Du er god!

    5. Utrolig flott blogginnlegg Marthe! Du er alltid så herlig, man kan lese at du er så god og i godt humør! Elsker bloggen din, blir alltid så glad og positiv nå jeg tar meg en tur innom, du jobber så utrolig hardt og det skinner virkelig igjennom hvor mye arbeid du legger ned i bloggen din! Gleder meg til å følge deg i lang tid framover, har alltid noe å se frem til hver dag når jeg klikker meg inn på bloggen din <3

    6. Jeg kjenner meg virkelig igjen i det med lister:) jeg skriver veldig mange lister på notater på mobilen med ting jeg ønsker meg, haha:) håper du får en flott dag i morgen, Marthe:)

    7. Hei Marthe! Så utrolig koselig og nært innlegg 🙂 Liker slike jeg. God lesing 🙂 Håper resten av fredagskvelden ble fin 🙂 Nå har jeg starta nedtelling til helg – 6 timer! 😀 Ha en flott lørdag, og kos dere masse i kveld. Klem<3

    8. Dette innlegget likte jeg! Passer bra at du liker å skrive lister, fordi jeg syns det er supermorsomt å lese<3 Håper dere hadde en deilig fredagskveld! Jeg koste meg også med taco i går 🙂 Og forresten, hjemme hos meg har vi også akkurat bestilt matkasse! Tror den kommer samme mandag som din, og jeg gleder meg supermye! Kjenner flere som har prøvd det ut allerede og som er veldig fornøyde! De sier at maten er både sunn og god 🙂 Da må det være bra<3

    9. lenes interiør i stavanger (bak kulturhuset & kvadrat) har nok sølvglobus, de har iallefall hatt, mener det var i merket riviera Maison. De var nydelige 🙂

    10. eg er latesen i dag…..var på fyllerier i går med bestevenninnen min og sku bare spise middag,men neida, den som dinglende hjem kl 530 og da måtte ut med hundejente jo det var jo meg…
      Trørr som et fly…stupte i seng med Tussi under armen og våknet av hun spydde ut hele sengen…..det var gøy du……nope….så her går vaskemaskinen i dag med lakner og håndklær og vaskeduker og greier som ble brukt
      er så sliten at eg skal lufte hundejentene og drikke te så blir det kanskje en powenap?
      ha en vakker helg <3

    11. Synes du virkelig det virker spennende og utrolig fint å skyte uskyldige dyr? Nå ble jeg veldig matt og skuffet 🙁
      Trodde du var glad i dyr, men det gjelder vel bare nøye utvalgte, slik som hund.

    12. Slike innlegg liker jeg. Et tips ifht materalistiske ønsker: Hadde heller satset på slike silikonformer til å lage belgiske vafler i. Jeg har belgisk vaffeljern men er misfornøyd med det. Endte med å kjøpe formene heller.
      Den globusen som er tipset om som ligger på ebay er bare 13 cm høy, så hadde aldri betalt 336 kr for den + 56 kr i porto. Pga pris inkludert porto kommer på over 350 kr som er tollgrensen så kommer det også ekstrautgifter på moms.

    13. Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe hvorfor du vil være med på jakt. Hvem, annet enn et kynisk individ vil være med på å drepe dyr. Dyr med et like stort ønske om å leve som oss andre. Dyr med en familie. Dyr med barn. Kjenner jeg blir dårlig..

    14. Kathrine: Aha! Takk for beskjed Kathrine! Fort gjort å ikke få med seg hvor stort produktet faktisk er. På bilde så den jo enorm ut. Kjøpte akkurat en lampe hos Ellos som jeg regnet med var i normal taklampe-størrelse, men denne var jo suuperliten. Hehe! Heldigvis kan det byttes hos Ellos 🙂

    15. Kine: Jeg elsker dyr, men jeg er ingen vegetarianer. Hvis du er det så forstår jeg at du ikke liker jakt, men hvis du spiser vanlig kjøtt fra butikken så er du nok ikke så mye “bedre” selv. Er du dyreelsker så er det naturlig å synes det er bedre at dyret du skal spise kommer fra fri natur, og ikke fra en boks på en oppdrettsfarm? -Men jeg regner med du er vegetarianer når du legger igjen en slik kommentar, og da er det bare å gi deg to tomler opp! Så flink kommer aldri jeg til å være. 🙂

    16. cuskima: Hahaha! Håper gårskvelden var verdt det da 😀 Her går det omtrent i det samme i dag, men kvelden i går gjør heldigvis opp for smerten <3 For en lørdag :') God bedring til både deg og hund! <3

    17. Jeg kommenterer virkelig aldri, aldri, ALDRI blogginnlegg, men ser du er på leting etter sølvglobus. Interiørbutikken Soria Moria har en drit stilig globus i sølv og svart, til rundt 500-600 kr. U welcome!

    18. Jeg leser en del blogger, men jeg tror du må være en av de mest fantastiske jentene bak tastaturet. Du virker som et så gjennomgodt menneske, så oppriktig glad i verden og livet, og sprer ikke annet enn godhet i det du skriver, men samtidig oppriktig de gangene ting ikke er like fantastisk. Jeg beundrer måten du klarer å se positivt på det absolutt meste, uten at det virker falskt! Du er virkelig et godt forbilde Marthe 🙂

    19. Hei Marthe. Jeg kommenterer sjelden blogger, men nå som jeg har fulgt din i flere år, føler jeg kanskje det er på tide å legge igjen noen ord likevel.
      Så jeg vil starte med å rose deg. Som sagt, jeg har fulgt bloggen din lenge. Og gjennom disse årene har jeg alltid ment at om det er ei jente som faktisk fortjener topplisteplassen, ja, da må det være deg. Jeg skal ikke nevne navn (vil ikke “henge ut”), men det er ikke til å skyve under en stol at flere av de som troner høyest i toppen har en tendens til å sippe som drittunger i tide og utide fordi bloggen er så syyyykt stress (…!).
      Av det jeg har lest av bloggen din, har du heller aldri hatt noe behov for å spille på svindyre vesker (“se så rik jeg er”-image), provokasjon eller lettkledde bilder for å holde bloggen gående, men virker tvert imot som ei jordnær, voksen og positiv jente. Så tommel opp for det.
      I likhet med flere andre i dette kommentarfeltet, reagerer også jeg på måten du roser jakt opp i skyene på. Jeg er stor dyrevenn, dyreverner, og ikke minst veganer (det vil si at jeg ikke spiser noe animalsk overhodet, verken kjøtt, melk, egg o.l.). Jeg eier ingen produkter av ekte pels eller skinn, og jeg bruker heller ikke dyretestet kosmetikk (inkl. såper, kremer, sjampo o.l.). Så JEG har vel kanskje lov å mene noe om det å fly rundt i skogen og drepe for moroskyld og adrenalinkick, uten å være såkalt “hyklersk” eller “like ille selv”?
      Jeg gidder ikke gå i totalt hetsemodus, som sagt; jeg liker jo egentlig bloggen din veldig godt, MEN som toppblogger har du jo også et ansvar. Et ansvar om å påvirke folk i riktig retning. Jeg sier ikke at du skal vende helt om, bli veganer og sky kjøtt som pesten – det ville jo vært å forvente for mye, det forstår til og med jeg – men det hadde absolutt vært et sjakktrekk om du kunne la være å omtale jakt på en måte som får det til å høres ut som en uskyldig og romantisk søndagstur i parken – for det ER det jo ikke. Det er liv det er snakk om, og det er liv som tas.
      Jakt er ikke FINT, Marthe. Hadde vi satt en haug med mennesker ut i skogen og løpt rundt med rifle og plaffet dem ned, ville mediene omtalt det som groteskt. Den behandlingen vi i dag kaller “human” behandling av dyr, er den samme behandlingen som ville sjokkert en hel verden dersom mennesker ble offer for den. Dèt er verd å tenke litt på, før vi omtaler det som fint, flott og spennende.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg